Toon posts:

[BC3] Vaag probleem met me pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds niet zo lang geleden een heel vaag probleem met m''n pc. Hij gaat namelijk de hele tijd zomaar uit. Dus ik zit even op me pc te gotten en na een minuut of 2 gaattie zomaar uit...soms is het ook al als ie nog aan ut opstarten is dattie zomaar uitgaat...

Dit alles is errug irri von ik en heb toen dus me hele pc uitmekaar moeten slopen om er een andere koeler op te zetten. Ik dacht nl. dat het daar aan lag en dat ie dus gewoon crashte omdat ie te heet werd (50 graden :)). Dus ik een andere koeler er in gezet en de stekker van me voeding even gecontroleerd...maar nee nog geen effect...Ik me systeem opnieuw geinstalleeerd en ook dat had geen zin...hij dee het nl nog. :(

Weer me pc uitelkaar gehaald en bleek dat de stekker van me koeler (die ik er toen dus even uit had gehaald) een pootje daarvan scheef zat zodat ie niet goed contact maakte...ik dat ding een beetje recht gezet zodat die stekker er weer goed inging...en hehe hij DEED het weer...dat was zo''n 2 weken geleden...

Maar net voor de vakantie kreeg me pc weer van die rare aanvallen en crashte die ook voortdurend...maar goed ik een weekkie op vakantie gegaan en nu benk terug en ja hoor....weer dezelfde ellende...:'(

Weten jullie wat ik moet doen....ik denk zelf dat het niet aan me voeding ligt want anders zou ie ook niet aangaan enzo...

Plzzzz help me want ik moet nu achter de brakke pc van me kleine zussie...:r

Greetz van een naar hulp hunkerende Jasper....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi,

wellicht is er statischteit in het systeem,
dit kan schadelijk zijn.
kijk of alles echt goed vast zit en goede contacten heeft.
haal desnoods alles uit mekaar en bouw hem weer stapsgewijs in elkaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaan we weer....hehehehe:).

Okee zal ik es doen...maar hoe komt he dan dattie pas na 2 min. uit gaat? Als er statistiteit is...dan zou ie tog meteen weer uitgaan? maar ja...ik hoop dat je gelijk hebt...

Jullie horen nog van me...hehehehe:)

Verwijderd

Kijk ff of de powerconnector van je mobo goed vast zit....

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
en het kan wel aan je voeding liggen, dat het opstarten nog wel lukt maar zodra je zware dingen gaat doen, dat tie zichtzelf uitschakelt.

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
zou inderdaad best wel eens de voeding kunnen zijn... ik heb exact hetzelfe probleem gehad, ook telkens willekeurige stops, een nieuwe voeding was bij mij de oplossing

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• BC3 Victim
Kan dit ook de oplossing zijn voor een systeem dat steeds hangt (muis niet meer bewegen en nergens op reageren), maar wel met een 300W voeding?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
Op zondag 06 mei 2001 18:11 schreef Jeldert het volgende:
Kan dit ook de oplossing zijn voor een systeem dat steeds hangt (muis niet meer bewegen en nergens op reageren), maar wel met een 300W voeding?
dat kan echt van alles zijn. standaard dingen om te checken:

-processorkoeler er goed op? te heet mischien?
-geheugen goed? ander slot proberen.
-cas instellingen in bios naar 3/3/3 veranderen ipv 2/2/2
-irq probleem? alle kaarten eruit behalve videokaart. kaarten in andere pci sloten proberen.
-uata66 controller? hdd''s op normale controller proberen.

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

kijk hiero ff

[topic=174422]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

mischien heb je er wat aan

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
statistiteit
Wat de hell is dat? :)

Maar goed, met ''uitgaan'' bedoel je dat hij crashed, of dat hij echt uitgaat als in power-off?

Als hij echt helemaal uit gaat dan zou ik het probleem als eerste in je voeding zoeken, loopt de fan van de voeding nog wel goed? Wordt het ding warm? Probeer eventueel een zwaardere voeding. Check 2: Kortsluiting, controleer alle kabels welke uit de voeding komen op beschadigingen, evenals alle stekkers op ''losse draadjes'' (1 zo''n adertje is genoeg voor een sluiting).

Je kunt eventueel kijken of het uitschakelen van het powermanagement in je bios helpt.

Statische electriciteit lijkt mij nl. HEEL stug.

Pagina: 1