Toon posts:

[BC3] Welke Compaq-pc-privé?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me zus'' vriend kan pc-privé een Compaq-pc nemen en vraagt om mijn advies.. we komen na selectie uit op de keuze tussen:
-een Smartop:
http://www.compaq.nl/presario/product/smartop/3008NL.htm

-of een minitower: http://www.compaq.nl/presario/product/minitower/5028EA.htm

Ze doen voornamelijk tekstverwerking en beetje internetten en wat web-site-building met frontpage2000 en daarbij wat plaatjesverwerking.. dit zullen ze de komende jaren wel met die pc met de nieuwste software willen blijven doen....

het prijsverschil is dus 4000 voor de 1e en 4700 voor de 2e en het belangrijkste verschil vind ik dat de 2e een aparte DVD-speler en brander heeft... dit lijkt me een groot voordeel of is dit ''t geld niet waard :?

Verwijderd

De eerste heeft on-board video. Is ook een nadeel, de tweede heeft een leuke MX aan boord.

Ik zou zeker voor de tweede gaan...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
nothing else than Compaq ?

...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 16:10 schreef dtjiang het volgende:
nothing else than Compaq ?
Is ''r iets mis mee:? Tis idd alleen Compaq? Ik d8 dat ''t wel (erg) goed was :?
Op zondag 06 mei 2001 16:09 schreef RenevdVeen het volgende:
De eerste heeft on-board video. Is ook een nadeel, de tweede heeft een leuke MX aan boord.

Ik zou zeker voor de tweede gaan...
Ja maar ze gebruiken dus niet echt 3D ofzo en misschien is die 2D-kwaliteit van die onboard zelfs beter dan die van die G2 MX, of is dat nooit zo :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik zou zeker voor die 2pc gaan..''
Ook al spelen ze bijna geen spellen. uitbreidingsmagelijkheden zijn ook beter (qua geheugen iig)

Verwijderd

Ik zou ook voor de tower gaan . Is niet alleen de losse dvd. Maar ook de "aardigheidjes" als een draadloze muis , grotere hdd , netwerkrt , en de uitbreidings mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 16:31 schreef InterCC het volgende:
Ik zou zeker voor die 2pc gaan..''
Ook al spelen ze bijna geen spellen. uitbreidingsmagelijkheden zijn ook beter (qua geheugen iig)
Sja maar tegenover staat natuurlijk weer dat zo''n desktop een stukkie beter staat op een bureautje, dan zo''n relatief lompe minitower ;)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
de 2e , die werkt met en losse kaarten systeem, de eerste heeft dus video on board, en dat is wat minder..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Had ook echt wel voor die tower gekozen.

Om de redenen die hierboven al zijn gegeven

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ok, dus die extra piekies is ''t wel waard... nou ja, dat d8 ik ook :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hm ik vind het nogal aan de dure kant!!!
Zal het merk wel wezen zeker waar je voor betaald...
;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Tip, neem nooit een compaq

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Compaq is een kutpc, er steekt allemaal kut brol in.

Compaq is alleen goed om domme kantoorleken van een duur pc te voorzien. Leken die niet meer dan word en excel kennen.

Als je meer wilt doen dan word en excel dan moet je GEEN MERK PC,

MERK IS KLOTE, :(:(:(

MERK PC IS UITGEVONDEN OM DE BIGG BOSS VAN HET MERK RIJKER EN DIKKER TE MAKEN.:(:(:(

Een normale mens pakt minstens een kloon uit de winkel in je buurt of online,

ZELF BOUWEN IS IDEAAL, de verkopers kunnen je weinig wijst maken als je kennis van zaken heb, niet zoals die vent uit de topic "Hoe leek kan een leek zijn? 2000NLG voor afval"

[edit]
Perfect voor kantoorleken,
kantoorleek "Wanneer krijg ik salaris?"
baas "Is een Compaq 5000NLG niet goed?"
kantoorleek "Kwijl" ondertussen is de baas al nat van zijn kwijlende werknemer
baas "doe die salarisverhoging weg, ik wil een compaq, omdat het 5000NLG klasse is"

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Neem met PC-Prive altijd de duurste :0
Je betaald toch nooit het volle pond, ongeveer de helft.
In dit geval is de meerprijs dus maar 350 piek.

• BC3 Victim
Ik heb zelf ook een compaq dmv een pc-prive project, maar ik heb direct flink verdanderd, niet alles wat er in zit is zo geweldig.... :P

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Je hebt nog mazzel dat je er nog extra geheugen bij kan prikken (non compaq)

...

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Als je een prutsario koopt krijg je spijt

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:44

ChUcKiE

Dus........

Uhm Algabra....

Wat kun je toch lekker uit je nek lullen zeg....zeg dan gewoon niets als je er geen ruk vanaf weet.

Compaq is wel een goed merk, met daarbij zwara goede service, en dat vergeten er veel!

Bij mij op het werk zijn we van Digital PC''s (sinds een jaar of twee van Compaq) naar de nieuwste Compaq''s op dit moment gegaan. Het zijn dus wel goede PC''s waar je weinig (wij in ieder geval) problemen mee hebben!
Als we er toevallig problemen mee hebben, komt er netjes een meneer langs, met een nieuw onderdeel en die is na 10 minuutjes were weg en laat een wederom werkend systeem achter!

Ik zelf heb nu ook een Compaq gekocht, een Deskpro EN PIII733, met i815 chipset, dus onboard netwerk/sound en video.

Omdat ik nog een SB 5.1 heb liggen met Creatice DT2200 gerbuik ik dat setje maar. Ik vind dit echt een geweldige PC, zeer geluidsloos en toch lekker vlot. Uiteraard moet je hier geen UT of Q3 mee spelen op 1280*1024, maar voor het overige werk loopt ie geweldig!

Tsja dat ze duur zijn klopt, maar vergeet dan ook die service niet!

BDW tegenwoordig zijn die Compaqs iets minder selectief met niet-Compaq onderdelen!

Ik heb het Compaq geheuegn eruit gegooid en 2 * 256MB PC133 (toen 179,-- p stuk), dus de goedkoopste rommel die er was en het draait perfect, evenals mijn IBM 45GB en mijn Lite-on brandertje!

Kijk anders eens of die EX serie (EN is echt duur), hebbie lekker klein desktopje, ideaal!!!

Sux6 met de aankoop! En nee, je gaat geen rommel kopen als je een Compaq haalt!

Oja, ik heb hier in het algemeen dus alleen maar over de bussines PC''s en duidelijk niet over de thuis (presario) PC''s, daar heb ik geen ervaring mee.....

Wat ik zou doen is, een redelijk kale Compaq en dan zelf uitbreiden met DVD/brander noem maar op, dan ben je goedkoper uit (kan dan helaas niet via PC-prive, maar ja scheelt wel, Compaq spares zijn relatief duur!
Bijvoorbeeld geheugen uitbreiding zou ik nooit via Compaq doen, maar gewoon bij Harry op de hoek!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• BC3 Victim
Nee er zal echt geen mannetje bij je thuis komen om een onderdeel te brengen , bij een bedrijf ligt dat wel ff wat anders!!!
Tja zelf samenstellen blijft nog altijd de beste keus , je kan zelf je pc zo goed mogelijk samenstellen eventueel met de ervaring van de tweakers users hier op het forum.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:44

ChUcKiE

Dus........

Daarom zou ik ook eens als ik hem was kijken bij die business apparaten, die zijn wel geweldig en degelijk! Ik wete niet of dat veel in prijs scheelt...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Compaq = :r en ik kan het weten, want ik heb voordat ik mijn eigen pcbak had op de compaq van mijn pa moeten bikkelen..

Trouwens wel eens van Dell gehoord?

Verwijderd

Ik heb hier een compaq staan, zit er toevallig op dit moment achter omdat de rest van m''n pc''s tijdelijk out of order is. De ingredienten in dit beestje zijn best wel betrouwbaar, alleen de onboard videokaart is wat minder, heb er maar een voodoo2 in sli mode bij gepropt. dat werkt al sneller. Maar de bak zelf heb ik niks over te klagen.

• BC3 Victim
schroef toch zelf een compje in elkaar is veel goedkoper en beter

Verwijderd

Ik kan er niks aan doen, maar persoonlijk HAAT ik compaqs... je kan er in et begin wel leuke dingen mee doen, maar na een jaartje zijn ze op...

Ik heb hier een:
Amd k6-2 400
64mb ram (wel a-merk... lekker prijzig om bij te kopen, let hierop!)
8mb ati rage pro lt (3d.. hebben ze niet van gehoord, dat zuigt gewoon)
Ess geluidskaartje met een hoop ruis en geknetter
2x jbl speakers, met een volumeregeling op toetsenbord :r
8gb hd, 2 jaar geleden veel, nu vol
1x pci
1x isa

Alles zit geintegreerd in het mobo, dus denk maar niet dat je iets kan vervangen!!

het pci slot is nu bewoond door een Voodoo2 kaart, kan ik tenminste nog iets doen...

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zondag 06 mei 2001 16:23 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Is ''r iets mis mee:? Tis idd alleen Compaq? Ik d8 dat ''t wel (erg) goed was :?
[..]
....uuhhmm...ok..Compaq...goed....

hoe durven jullie de naam compaq op het go forum te noemen....bah....bah....bah....1 en al bah...

Verwijderd

Uhm vergete... ben er laatst achter gekomen, door verschillende programma''s als sandra dat er eigenlijk vooral el-cheapo spul in zit... zoals de chipset

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

duhh....gatver compaq... :r

Verwijderd

Neem nooit gene COMPRAQ het is de grootste rommel die je maar in huis kan halen.

uitbrijdings mogelijkheden zijn er bijna niet.
wil je uitbreiden moet je nog maar zien of het werkt.
als je uitbreid en het werkt , dan werkt het maar voor een paar maanden voordat je pc een grote bende is.
en format uitvoeren moet zowieso, omde 2 maanden, want dan is dat kreng bevuilt met het een of ander.

Conclusie: KOOP NOOIT EEN COMPrAQ

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Gelukkig blijven we lekker on-topic.
Was ook wel weer te verwachten, zodra Compaq in de titel staat gaat het al mis.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1