[BC3] conflicten :( wat kan ik hieraan doen??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Format c: >:)

Weet niet of het helpt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Laatst met windows ME systeeminfo gedaan
bij conflicten kwam er toen dit te staan...
IRQ 3IRQ Holder voor PCI-besturing
IRQ 3Intel 82371AB/EB - Universele hostcontroller voor PCI naar USB

IRQ 4Communicatiepoort (COM1)
IRQ 4Communicatiepoort (COM3)

Geheugenadres 0xF6A00000-0xFEAFFFFFIntel 82443LX/EX Pentium(r) II Processor-naar-AGP-controller
Geheugenadres 0xF6A00000-0xFEAFFFFFS3 Trio3D AGP

I/O-kanaal 0x03F6-0x03F6Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
I/O-kanaal 0x03F6-0x03F6Primaire IDE-controller (dubbele fifo)

I/O-kanaal 0x01F0-0x01F7Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
I/O-kanaal 0x01F0-0x01F7Primaire IDE-controller (dubbele fifo)

IRQ 11IRQ Holder voor PCI-besturing
IRQ 11S3 Trio3D AGP
IRQ 113Com EtherLink XL PCI TPO NIC (3C900B-TPO)

I/O-kanaal 0xFFA0-0xFFAFIntel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
I/O-kanaal 0xFFA0-0xFFAFPrimaire IDE-controller (dubbele fifo)

IRQ 14Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
IRQ 14Primaire IDE-controller (dubbele fifo)

IRQ 15Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
IRQ 15Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)

I/O-kanaal 0x0376-0x0376Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
I/O-kanaal 0x0376-0x0376Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)

I/O-kanaal 0x0170-0x0177Intel - 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
I/O-kanaal 0x0170-0x0177Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
dit zijn nogal wat foutjes he...
weet iemand hoe ik ze op kan lossen??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Sinds wanneer zet je 2 compoorten op een irq!

je moet in je bios gaan, com1 op irq4, com2 op irq3, lpt ecp-epp op irq7,

als je geen com(serieel poortje) nodig hebt dan zet je het gewoon uit, 2irq winst, als je geen lpt(printer poortje) nodig hebt dan zet je die ook uit, ook een irq winst.

Je moet als het mogelijk is je irq''s beheren in het bios, zie mobo boekje, ik ken je bios niet. Stel in pci/pnp of zoiets menu je irq''s in, voor meer info moet ik je mobo type en merk weten. post ff door.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Het delen van IRQ''s tussen verschillende PCI-kaarten zou geen probleem moeten zijn. Het is op dit moment zelfs vereist dat een PCI-kaart kan werken met een gedeelt IRQ. Als je echter slechte drivers hebt, kan dit een negatief effect op je performance (en soms zelfs op de werking) van de pc hebben...

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 15:35 schreef Lord-M het volgende:
Het delen van IRQ''s tussen verschillende PCI-kaarten zou geen probleem moeten zijn. Het is op dit moment zelfs vereist dat een PCI-kaart kan werken met een gedeelt IRQ. Als je echter slechte drivers hebt, kan dit een negatief effect op je performance (en soms zelfs op de werking) van de pc hebben...
ok,

het is beter dat je niet deelt, je moet zoweinig mogelijk delen,

die vga met netwerkkaart op dezelfde irq is ook niet goed, eerst mobo merk en type, dan zoek ik wel het moboboekje online, dan kan ik info geven.

Verwijderd

info over je kaarten en plaats is ook nodig, dan kan ik wat advies geven, zonder is echt moeilijk,...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik draai op dit moment win2k... en in win2k delen ALLE insteekkaarten (op die oude ISA dingen na geloof ik) hetzelfde IRQ (meestal 11 of 13)... Op mijn pc delen dus geluidskaart, 2 netwerkkaarten en 1 agp kaart in windows hetzelfde irq... Dit heeft nog nooit problemen gegeven en het is ook niet slecht voor de performance. Er is maar één maar, en dat is, dat je A-merk hardware met zeer degelijk drivers moet hebben...

• BC3 Victim
ik heb het boekje van mijn mobo hier niet bij de hand....
kan ik dat ergens in de computer vinden ofzow??
voor de duidelijkheid ik weet nergens geen fuck vanaf :) <--new-B

Pagina: 1