[BC3] hete en pikante DDR

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee, ik denk dat ik dan maar nog niet overstap op DDR, snelheids winst is idd erg nihil.

Alleen nog uitvinden welke mobo ik nu moet kiezen abit kt7a of die asus a7v133

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi, nu zit ik zelf te twijfelen over een nieuwe mobo, een nieuwe mobo met of zonder DDR.
Nou was mijn vraag of dat DDR nou echt zo heet/warm word dat je die heatspreaders eigenlijk nodig hebt die b.v. thermaltake verkoopt?

39

Verwijderd

DDR als maingeheugen zal niet gauw warmer worden dan normaal SD-Ram, ik denk zelf zelfs dat het koeler blijft dan SD-Ram doordat het op een lager voltage draait (2,5 ipv 3,3/3,6). Zie ook meerdere topics over notebooks en ddr, door het lagere stroomverbruik is ddr erg interressant in de mobiele wereld.

Pas als je DDR op 240/300 MHZ gaat draaien lijkt het mij zinnig (en dan nog is het de vraag of het beter gaat werken met heatsinks.. veel meer dan 2/3% meer haal je er niet mee uit!!)

Ik hoop dat ik een beetje gelijk heb, ik ben nl niet de gelukkige bezitter van een DDR scheurijzer...

Remco

Verwijderd

Ik zit net even je SIG te lezen maar wat wil je in hemelsnaam met een nieuw mainboard???? 133Mhz en DDR??? Voor die 5% snelheids verhoging??

Lijkt me een niet echt nuttige investering in jouw geval, maar ja als je toch geld genoeg hebt....

Ik zal al erg blij zijn met zo''n systeem als de jouwe!

Remco

Verwijderd

Als geld kwijt wil, dan koop je beter een mooie RAID, 2 of 4 IBM 60GB 60GXP. Dan zal je computer vliegen, een windhoos is altijd afhankelijk van je hard disk. 2 latjes 512MB SDRAM is ook interesant, windhozen swappen minder met zo''n monster geheugen.

Verwijderd

Ik zou voor de ASUS gaan, had namelijk ook een Abit en daar ken geen GF2 GTS op |:(. Heb nu ook de ASUS a7v133a en die draait nu lekker met een Guilemot GF2 64 MB PRO. :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:23

FFF

Duron650@1200Mhz ik zou dit zo houden erug mooie prestatie :D

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Op een Abit KT7A kan wel een GeForce II GTS!!!

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ik behoud ook mijn sappige duron maar wil nu gewoon gaan kloten met hoge FSB''s :)

kan het nou wel of niet een gf2 pro op abit?
denk het toch van wel.

39

Pagina: 1