[BC3] Nieuwe Computer: DDR of SDR

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik ga binnenkort een nieuwe PC aanschaffen (iig mobo, proc, mem, hd). Ik zit nu met een dillema. Ik overweeg een AMD Thunderbird 1,3 GHz 266FSB (misschien een 1,2 @266). Mijn probleem is nu het volgende:

- ik koop een MSI K7T 266 (via KT266 chipset) met 256 mb DDR geheugen.
- ik koop een MSI K7T Turbo (via KT133 chipset) met 512 mb SDR geheugen.

Welke combo zal het meest stabiel en snel zijn? En zijn er eventueel nog andere adviezen (bv is een 1,3 duidelijk sneller dan een 1,2 of merk je dat haast niet?(scheelt nl ruim 100 piek)

Verder wil ik een WD 40 Gb hd kopen en nog een DVD speler en brander.
Geforce 2 neem ik mee uit mijn oude computer (die gaat server worden)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ASUS A7M266 + 256 MB DDR die MSI heeft nog veeeeeeeeeels te veel probs :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kan wel weer lezen dat iedereen weer blind mekaar nalult . Die MSI draait hier probleemloos dus de keus is tussen A7A ,A7M of KT266 .

Verwijderd

Hangt ervan af DDR zal sneller zijn , maar als je grafische of audio-bewerking doet of zelf gewoon WIN 2K draait zal je veel blijer zijn met die 512 MB SDR .

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

DDR (ik bedoel dus NIET rambus!) is helemaal niet meer zoveel duurder dan gewoon SDRAM!

Maar is het ook 2x beter? Tja...

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Meer MB is beter voor je windhoos, ik zal voor een SDRAM systeem kiezen, 512MB voor je geld, je windhoos zal minder swappen, ut zal minder pre-caching doen,...

Als je toch voor DDR-ram kiest, het kost ongeveer het Dubbele van een SDRAM, dus, geld voor 256MB, je pc is misschien iets sneller, maar windhozen swappen meer, ut pre-cachen meer, dan is je pc van de harddiskken afhankelijk,

Ik heb ervaring met GeForcen met grafiks van mijn Quantum Fireball CR. Eeurgh, ik moet dringend mijn 128MB upgraden, latje van 256MB of 512MB. In België bestaat alleen 256MB, dus ik moet het in Nederland gaan halen.

Verwijderd

Ik zou zelf DDR-ram nemen als ik een nieuwe computer bouw. Maar ja in mij geval is dat pas volgend jaar.

• Martin Sturm
DDR is ongeveer 1,5 keer duurder (niet 2x dus). Maar ik heb d8 ik ergens gelezen dat er nogal wat probs waren met die Via266 chipset. Is dat nog of niet?
De hoeveelheid geheugen is eigenlijk maar minder belangrijk, want als ik dan een maand w8 heb ik wel weer genoeg poen voor nog 256 mb denk ik (dus 512 mb DDR)

• Martin Sturm
Ik hoorde van een klasgenoot dat DDR niet merkbaar sneller is dan SDR. Bovendien zegt hij dat VIAKT133 stabieler is.
Ik las ook op t.net SDR soms sneller kan zijn dan DDR. Dus ik denk dat ik toch voor een SDR bordje ga, met een hoop geheugen (512mb) CAS2 ofzo.
Heb ik ook wat meer geld over voor andere leuke dingetjes (monitor is al leuk, tb ook, alleen muis mag nog wel beter:))

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Gezien het feit dat je over 2 jaar weer een nieuwe kunt halen kun je beter voor een DDR mobo kiezen dan hoef je niet zoveel nieuws te kopen.....EN DDR kost bijna niks meer, en als je veel taken tegelijk uitvoerd merk je duidelijk dat DDR stukken sneller is daarmee, vanwege de hogere bandbreedte. Dus wat ik zou doen is gewoon die MSI kopen want die is gewoon goed...het liefste met een AMD 761 chipset!!! De K7 master...

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Ik zelf heb ook de MSI KT7 Turbo
met een TB 1,2 266fsb en 2x128/133Mhz
Loopt als een speer !
Staat op 9x133 maar 0p 10x133 doet ie het
ook goed !

• Martin Sturm
Op maandag 07 mei 2001 13:16 schreef blade181 het volgende:
Gezien het feit dat je over 2 jaar weer een nieuwe kunt halen kun je beter voor een DDR mobo kiezen dan hoef je niet zoveel nieuws te kopen.....EN DDR kost bijna niks meer, en als je veel taken tegelijk uitvoerd merk je duidelijk dat DDR stukken sneller is daarmee, vanwege de hogere bandbreedte. Dus wat ik zou doen is gewoon die MSI kopen want die is gewoon goed...het liefste met een AMD 761 chipset!!! De K7 master...
Ik wil vooral VEEL geheugen. dus niet te duur graag.. en een K7 Master is wel vrij duur... :).

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
uit eerdere testen is gebleken dat de verschillen tussen ddr en normaal sdram klein zijn. Je hebt meer aan 512 mb sdram dan aan 256 DDR ram.

Kijk ook ff in het nieuws! Daar stond laatst een Amerikaanse webwinkel die ddr verkocht voor iets van 170 piek per 128 mb. Niet gek dus.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 14:43 schreef marteltor het volgende:
uit eerdere testen is gebleken dat de verschillen tussen ddr en normaal sdram klein zijn. Je hebt meer aan 512 mb sdram dan aan 256 DDR ram.
Je moet wel goed begrijpen dat DDR geheugen ECHT 2x sneller is dan SDR geheugen. De reden dat deze snelheid niet gehaald wordt is te verwijten aan de processor en chipset.

Als je het zo bekijkt is DDR wel heel goedkoop.
Dus: het reepje kan ''t maar de rest niet. Dat is het probleem!
Pagina: 1