[BC3] Exploderende nationale telefoongids.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een kennis van mij heeft een 52 speed cd speler van LG. Stopt hierin de nationale telefoongids cd. Na een aantal malen dit prog. gebruikt te hebben klapt de cd spontaan uit elkaar.:(
Speler vervangen door een aopen 52 Nieuwe nationale telefoongids erin. en vervolgens klapt ook deze cd uit elkaar.:(:(
Heeft iemand dit vaker meegemaakt.:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Er wordt gedetecteerd of het programma gebruikt wordt met illegale bedoelingen. Is dit het geval dan wordt het #MSCDEX_KILL signaal gewoon hoog... Je moet dus even dit draadje uit je IDE-kabel doorknippen... Wel voorzichtig...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ligt dus NIET aan je telefoongids, van de AOpen 52 speed is het bekend dat ie dit doet, van die LG wist ik het zelf ook niet.

Wees blij dat het de telefoongids was en géén Back-up van het 1 of ander.

Over die probs met die Aopen 52 Speed kan je in de search misschien verder worden geholpen, maar weet het niet zeker.

Suc6

edit:
Misschien kan je hier iets mee: [topic=128839]

20*350ZO45°

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 06 mei 2001 11:37 schreef Mr_Atheist het volgende:
Er wordt gedetecteerd of het programma gebruikt wordt met illegale bedoelingen. Is dit het geval dan wordt het #MSCDEX_KILL signaal gewoon hoog... Je moet dus even dit draadje uit je IDE-kabel doorknippen... Wel voorzichtig...
ROFLMAO :D

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Nice ..:) ik heb een Aopen 36x gelukkig nergens last van. Zusje heeft Aopen 48x ook nergens last van.
Zijn er ook DVD spelers die hier last van hebben (met name Aopen 12x40x of Pioneer 16x40x?)

Verwijderd

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een Compaq machine (geen idee wat voor CD-Rom erin zat. Die was toen echter wel stuk, en de CD ook...:)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
dit soort dingen heb ik met name met die credit-card-CD''s van planet internet gezien.
d''r waren toen genoeg spelers die dat ding de hele drive door lanceerden.
Verder heb ik allen nog maar klanten aan de balie gehad die dat hadden met originele CD''s (win/office CD''s en spellen.)
totaal heb ik zo''n 20 a 25 drives in handen gehad die naa schudden een hoopje CD op de balie achter lieten.
Niet alleen Aopen''s maar ook Creative 52x en Affreey 56x kunnen d''r ook wat van hoor.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 13:52 schreef TD-er het volgende:
Verder heb ik allen nog maar klanten aan de balie gehad die dat hadden met originele CD''s (win/office CD''s en spellen.)
Zijn jullie dan de verkopers van de drive of van de vernaggelde cd-rom?
En wat doen jullie in zo''n geval?
verkoper van vernaggelde spel -> dikke pech voor klant? je moet bij de fabrikant zijn
verkoper van cd-rom drive -> geld terug voor kapotte cd-rom?

gewoon, nieuwsgierigheid :)

/me is tevreden met zijn Aopen40x, nog nooit problemen mee gehad en ook niet al te lawaaierig

Verwijderd

op een teac 32x geeft ie geen problemen gelukkig maar :)

Verwijderd

Mijn AOpen 40x en AOpen 50x hebben geen last van, maar met een gemodde ceedee van mijn epson drivers heeft die aopen problemen, AOpen heeft het ceedeetje genuked.

ff opendoen, ceedee stoffelijke overschotten eruit gooien, dichtdoen, verder computeren met een 40x@8x.

Nu is die AOpen 40x een prachtige (lees hoogtoerental) droogzwierder voor ceedees die gewast zijn met dreft.

Bij een vriend heeft die een zulke besmet VCD in een Fujutsi-Siemens klootpc ingeramd. Die ceedee laat de slikker :?writen:? het rookt raar, alle stekkers uitgetrokken en slikker opengerukt, er stond aliendata op het ceedeetje :?gewrite:?, en de laser van de slikker is zoals verwacht opgefikt.

Verwijderd

Aopen 1640 (oftewel Pioneer 1640) heef nergesn last van draait als een zonnetje (wel slotin, das misschien het verschil).
Dus als je een nieuwe zoekt is dit een optie

Suc6

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
>48x is té snel

Bij mij ook een CD onploft in mijn Asus 50x; Asus gaf geen garantie na 1 jaar en 2 maanden :(

Mijn advies: koop gewoon een 40x!! snel zat

Verwijderd

Is dat hetzelfde effect als een cd in de microgolfoven? =vuurwerkgeluid+vuurwerklicht

• BC3 Victim
ik heb een 56x
goedkoop merkloos ding
heb nergens last van...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij worden die dingen steeds minder betrouwbaar naarmate ze sneller worden :(

Heb het zelf ook al meegemaakt met een Aopen 40x.. CDtje erin.. Begon enorm lawaai te maken.. CDtje eruit vol met krassen :(

Ik hou het voorlopig maar op 24x, snel zat 8-)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 15:25 schreef Subwoofer het volgende:
Is dat hetzelfde effect als een cd in de microgolfoven? =vuurwerkgeluid+vuurwerklicht
niet echt...
Dat die cd''s in cdrom drives kapot gaan komt door de middelpuntvliedende kracht waardoor ze uit elkaar worden getrokken. Dit is vooral zo erg bij die cdrom drives met hoge snelheden, want daarbij draait de cdrom sneller. Bij mijn 40x cdrom drive draaien de cd''s al met 8700 rondjes per minuut (da''s dus nog sneller dan mijn 7200 toeren hd)...

Verder kan het ook een probleem zijn bij slecht gebalanceerde cd''s (waar het gat niet helemaal precies in het midden zit). Als de onbalans te groot is zodat de cdrom drive er ook nix meer aan kan doen, krijgt die cd grote krachten te verduren.

Het hoeft dus ook niet per se aan de cdrom drive te liggen, het kan ook een slechte cd zijn (die gevallen in creditcard vorm bijvoorbeeld zijn vaak slecht uitgebalanceerd omdat het een ongewone vorm is). Maar hoe sneller de cdrom drive, des te sneller zal zo''n cd kapot gaan.

Dat het ene merk bij 48x veel meer cd''s kapot maakt als het andere merk komt volges mij doordat het stabilisatiesysteem beter is bij het ene merk.

Dat een cdrom in een magnetron vonken gaat geven heeft er gewoon mee te maken met het feit dat je geen metalen voorwerpen in een magnetron moet doen (precieze reden weet ik niet). Het heeft nix te maken met middelpuntvliedende kracht...

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op zondag 06 mei 2001 13:57 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Zijn jullie dan de verkopers van de drive of van de vernaggelde cd-rom?
En wat doen jullie in zo''n geval?
verkoper van vernaggelde spel -> dikke pech voor klant? je moet bij de fabrikant zijn
verkoper van cd-rom drive -> geld terug voor kapotte cd-rom?

gewoon, nieuwsgierigheid :)
Wij zijn dan de verkoper van de hardware.
In de gavallen waar het spellen betrof kon de klant (met alle scherven en een verklaring van ons) naar de winkel gaan waar het spel was gekocht en die kreeg een nieuwe CD. Voor de rest wordt het dan geloof ik met het hoofdkantoor afgehandeld. Feit is dan wel dat wij de CD-scherven eruit moeten peuteren. (iedereen kan wel een CD-tje wat per ongeluk gebroken was in de CD-rom duwen en op die manier een nieuwe proberen te krijgen en als de klant de CD-speler open maakt, is alle garantie toch al weg, dus kan het defect door die sloop-actie ontstaan zijn)
In de gevallen van Windows en andere MS-spullen werden de scherven via het hoofdkantoor opgestuurd naar de leverancier en die ruilt dan de CD om.
Ik weet niet of het hier via een soort verzekering geregeld wordt, of dat dat ons dus vet geld kost.
Verder heb ik nog nooit een klant aan de balie gehad die de Recordable vervangen wilde hebben (is ook een beetje lastig, aangezien de data hier het meest waardevolle is)
Ik denk ook niet dat dat zou kunnen. Ze kunnen een lege recordable krijgen, maar dat is niet echt een troost wanneer het hier om een backup gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ik heb een Aopen 50X en die wil me cdrom niet terug geven :)

hehe, ik heb win98se er in gedaan en daarna nooit meer terug gekregen :)

• Wouter
  • Niet online
Op zondag 06 mei 2001 17:33 schreef TD-er het volgende:

[..]

Wij zijn dan de verkoper van de hardware.
In de gavallen waar het spellen betrof kon de klant (met alle scherven en een verklaring van ons) naar de winkel gaan waar het spel was gekocht en die kreeg een nieuwe CD. Voor de rest wordt het dan geloof ik met het hoofdkantoor afgehandeld. Feit is dan wel dat wij de CD-scherven eruit moeten peuteren. (iedereen kan wel een CD-tje wat per ongeluk gebroken was in de CD-rom duwen en op die manier een nieuwe proberen te krijgen en als de klant de CD-speler open maakt, is alle garantie toch al weg, dus kan het defect door die sloop-actie ontstaan zijn)
In de gevallen van Windows en andere MS-spullen werden de scherven via het hoofdkantoor opgestuurd naar de leverancier en die ruilt dan de CD om.
Ik weet niet of het hier via een soort verzekering geregeld wordt, of dat dat ons dus vet geld kost.
Verder heb ik nog nooit een klant aan de balie gehad die de Recordable vervangen wilde hebben (is ook een beetje lastig, aangezien de data hier het meest waardevolle is)
Ik denk ook niet dat dat zou kunnen. Ze kunnen een lege recordable krijgen, maar dat is niet echt een troost wanneer het hier om een backup gaat.
Ik kreeg deze CD dus echt niet vergoed >:) ... de CD-rom speler trouwens ook niet...

Verwijderd

hehehehe waarom kreeg je die cd niet vergoed is toch een hele waardevolle cd volgens mij >:)

Verwijderd

/me heeft een AOpen 52x, maakt wel een teringherrie en cd''s worden ook wreed warm, maar hij heeft er nog geen verneukt.

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Ik heb een kenwood 72x, maar echt geen problemen.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Die kenwood 72x is een prachtige laag toeren (<5000rpm) met 7*lasers. Het werkt goed en met weinig kabaal. Real-speed 69x, een prachtige vooruitgang, 7 lasers, geen toeren verhoging.

De slechtste cdrom-speler is ASUS 50x met :(!>10000rpm!:( het zijn ferrari''s op vlak van toeren en herrie, maar real-speed 20x.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ja duh, die kenwood is wel 72x, maar die draait veeeeeel langzamer dan die 52x Aopens, omdat ie een paar stralen tegelijk gebruikt om de cd af te lezen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik ff blij met mijn Plex 40X :)

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb zo''n aOpen 40x, moet ik nu me CDrom-speler Xtra stevig inpakken¿ ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

die kenwood heeft maar 5 lasers

• JvdBosch
  • Laatst online: 19-08 07:30
Een oplossing is om een programmatje te gebruiken die de speed van je CD-speler verlaagd (CD-Tach of zo). Dan kun je zelf kiezen voor 16, 20, 24, ... , 56x.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• BC3 Victim
Hier is al een thread over, laten we het een beetje overzichtelijk houden:
[topic=128839]

Pagina: 1