Toon posts:

[BC3] mac waarde netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan deze niet ondekken. Ik heb een kit gekocht van twee netwerkkaarten waarvan er een de netwerkkaart van de provider moet worden (zeelandnet).

staan wel wat stickertjes op maar die geven op beide kaarten de zelfde waarde.
ipconfig/ all doet niks en bij netwerkadres staat niks :S

het zijn realtek kaartjes.

win 2k

Verwijderd

In win 98 komt het bij winipcfg te staan, bij win2k moet je het gewoon zien volgens mij met die manier van jou.

Als het goed is zit er ook een stikkertje op je NIC waar het adres opstaat, zo is het adres opgebouwd :

xx-xx-xx-xx-xx-xx

Waarbij x 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E of F is.

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat stickertje zit er dus niet op en waarom dat ipconfig niet werkt snap ik ook niet als ik dat ga uitvoeren komt er heel snel een scherm en dat is dan ook gelijk weer weg.

ik kan dus geen 12 karakterige code vinden.

snap er geen bout van

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien een overbodige vraag, maar open je wel eerst een command prompt door cmd te starten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
of er wel eerst een zwart scherm komt als ik ipconfig/all doe???

Jaah maar das dan ook gelijk weer weg

• BC3 Victim
Als ik het goed begrijp, run je "ipconfig /all" via start, run. Je moet eerst via start run "cmd" starten, dan krijg je een command prompt en daar moet je "ipconfig /all" intypen en dan verdwijnt het zwarte scherm niet weer meteen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

En daarom moet je eerst in start -> uitvoeren cmd intikken, pas dan moet je ipconfig/all doen, anders gooit w2k inderdaad meteen dat dos-vensterje weg, dat vensterje blijft alleen bestaan zolang die opdracht bestaat

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

of je maakt op je desktop een nieuw textbestand aan waarin je de volgende regels opneemt:

ipconfig /all
pause

en die save je als ipconfig.bat.
dubbelclicken en klaar is klara!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel cmd was de truuk

en welke is dan de mac??

ip niet he

subnetwerkmask of standaardgateway??

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Met het programma capturenet is het direct te zien in win2000.
http://www.programfiles.com/download.asp?ID=7715

• BC3 Victim
De waarde achter "Physical Address" is je MAC adres.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 10:43 schreef babbel het volgende:
De waarde achter "Physical Address" is je MAC adres.
Het enige adres wat ie nog niet heeft opgenoemd :)

Verwijderd

Topicstarter
soow bedankt voor de hulp ik heb het mac waardetje ontdekt. (staat dus niet op netwerkkaart).
Hopelijk is deze netwerkkaart niet zo opstandig dan mijn vorige in windoos 2000.
Na een seconde of 10 stopt ie gewoon met downloaden. Erg lastig als je sp1 wilt installen. Straks de nieuwe waarde melen naar zeelandnet en dan is hopelijk morgen mijn nieuwe netwerkkaart in gebruik.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Waarom wil je eigenlijk je MAC-adres weten?

Verwijderd

Topicstarter
soow bedankt voor de hulp ik heb het mac waardetje ontdekt. (staat dus niet op netwerkkaart).
Hopelijk is deze netwerkkaart niet zo opstandig dan mijn vorige in windoos 2000.
Na een seconde of 10 stopt ie gewoon met downloaden. Erg lastig als je sp1 wilt installen. Straks de nieuwe waarde melen naar zeelandnet en dan is hopelijk morgen mijn nieuwe netwerkkaart in gebruik.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 10:49 schreef Sjeiko het volgende:
Yeah Right,

En jij denkt dat te verhelpen door het wisselen van een netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
Als jij iets beters weet laat het dan maar weten he

(shit paar keer op verstuur geklikt :( )

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

arp -a

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
sorry zegt me niks :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001