[BC3] Heel vreemd floppydrive probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Als ik een Floppy in m''n A: drive doe en ik klik in verkenner op "Floppy A:" dan reboot/restart soms m''n pc :? :? :?

-Ik kan gewoon opstarten van een opstartdiskette... (drive lijkt me dus wel okee)

-Het spontaan restarten gebeurd niet altijd.

-Andere floppykabel helpt ook niet...

-Floppy na de "knik" of ervoor aansluiten helpt ook niks

-Er zijn (ik zie) nergens IRQ conflicten ofzo

-Er zitten geen andere apparaten aan de floppydrivekabel aangesloten

-Verder draai ik Win2k SP1.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Windows :r en floppy drives, het blijft geinig... ik had zo, toen ik deze bak kocht, geen floppydrive meer aan me moederbord hangen, ik dacht och wat moet ik nog met floppydrive, ik heb zip100 en cdr dus... nou het was me een installatie, zonder floppydrive wil windows :r niet installeren, ofwel het een onderdeel dat verplicht aanwezich moet zijn...

Ongelovelijk, heb ik met tegenzin en heel onzinnig toch maar een floppydrive gekocht, het hangt nu ergens aan de binnenkant van me kast zonder er gebruik van te maken, en als ik es moet booten zonder hd, dan doek dat vanaf cdrom... floppydrives are a waste of energy... en is ontzettend lame dat ik het van M$ :r nodig heb...

afijn back to topic. ik heb geen idee maar het zal een conflict zijn met een van de andere apparaten, of je heb ergens kortsluiting...
Ik zelf zou eerst es een andere floppy drive proberen, wil dit niet dan zou ik alle andere apparaten es 1 voor 1 loshalen... (cdrom bv die dingen zijn erg gevoelig voor schokken...)
Wil dit nog nie, dan is het of een windows conflict of een raadsel waar ik nix vanaf weet... :)

Suc7

Verwijderd

ehm het is toch zo dat als win2k een fout ziet hij je comp. reboot. Normaal krijg je hier dus een blauw scherm. Als je dat uitzet kan je ff kijken wat voor foutmelding krijgt. Hoe je het moet uitzetten weet ik niet. search

Verwijderd

Als je de bios settings reset wil ook wel eens helpen.:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Idd, staat standaard aan in W2k.
Heb je dta bij alle floppen, of alleen bij 1.
Waarschijnlijk si die flop gaar, en krijg je dus een BSOD.

Hier kun je het uitzetten:
Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/diamon/Tweakersmeuk/Oplossing.jpg

And The Only One

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb de floppydrive geruild met de pc op de gang hier.

Beide pc''s doen het nu weer okee ;-)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 05 mei 2001 18:35 schreef Ghosty het volgende:
Windows :r en floppy drives, het blijft geinig... ik had zo, toen ik deze bak kocht, geen floppydrive meer aan me moederbord hangen, ik dacht och wat moet ik nog met floppydrive, ik heb zip100 en cdr dus... nou het was me een installatie, zonder floppydrive wil windows :r niet installeren, ofwel het een onderdeel dat verplicht aanwezich moet zijn...
Win98 zie ik aan je sig... het blijft een crime, maar het is zonder FDD te doen (heb een verder prima DFI mobo met defecte FDC)- booten met een WinME bootable CDRom, dan W98 erin en setup maar... Wel te :r dat het zo moet, maar het kan.

Oslik blyat! Oslik!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Check ook je voeding eens. Spontaan resetten is typisch een kwaal van een onderbemeten voeding.

Wat ook zou kunnen is dat je floppy bij tijd en wijle een beetje teveel spanning vraagt (zit ie klem ofzo) en daardoor je voeding overbelast met als gevolg een spontane reset..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Floppy drive en voeding checken zegt de TD man uit friesland :) }:O ja die ook :)
Pagina: 1