[BC3] ventilator in hub verplicht?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik heb hier een 100mbit 5 poorts hub staan met een ventilatortje wat een takke herrie maakt omdat het een beetje aanloopt. Ik heb het idee dat ie zelfs geregeld wordt want het toerental veranderd af en toe. Ik heb ook nog een 10/100mbit 8 poorts switch waar helemaal geen ventilator in zit en die ook helemaal niet warm wordt.

Is zo''n ventilator eigenlijk "verplicht"? Ik haal hem er liever uit zodat ie stil is. Gaat ie daarvan defect?

Verwijderd

ze zullem hem er niet voor niets inzetten.
maar als de hub niet warm wordt kan je hem er uit halen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is zo''n ventilator eigenlijk "verplicht"? Ik haal hem er liever uit zodat ie stil is. Gaat ie daarvan defect?
Ik heb hier ook een 10/100 mb hub/switch staan waar een ventilator in zat. Na 3 dagen heb ik hem open geschroefd en het ventilatortje verwijderd. Het wordt wel een beetje warm, maar het doet het na ruim twee jaar nog steeds perfect.

Je kan het gewoon proberen en het in het begin in de gaten houden; als het echt heet wordt kan je de ventilator beter weer terugzetten ;-)

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Als de fabrikant het ding goedkoper had kunnen ontwerpen, dus zonder fan, zouden ze dat waarschijnlijk wel gedaan hebben.
Aan de andere kant is dat ding met fan waarschijnlijk geschikt tot omgevingstemperaturen van een graad of veertig. Als het bij jou niet vaak zo warm wordt, zou je wat kunnen experimenteren.
Laat het dekseletje er eens af, en voel na een pposje wat er warm wordt. Dingen die erg warm worden (heet), daar zou je wat koelribbetjes op kunnen plakken.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb hier ook nen Acer SOHO Switch 6005 staan zit ook zo''n rot ventilator in die meer lawaai maakt dan alle voedingen en pc''s hier in deze kamer. Ik ventilator losgetrokken (was in de switch zo''n standaard connector zoals bij een cpu fan) en nu is hij stil. Ik heb hem wel recht gezet omdat hij een beetje warm wordt overdag als er veel over het netwerk wordt gesleurd. Maar voor de rest het werkt even goed zonder fan. Dus proberen en zolang je er niets op kan koken zal het geen kwaad kunnen. Er zitten trouwens in die switch heatsinks op de chips.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Vlotte antwoorden allemaal, daar kan ''ie niet over klagen! :D

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Mijn 8 ports HUB doet t zonder fan niet goed, dan kapt ie er soms mee, maar het zijn inderdaad takkedingen die 2x2 of 3x3 Sunon fans. SOwieso heb ik niet zulke goede ervaring met die Sunon dingen ook niet op mn oude 486''s toendertijd :).

Anders zet je dr net als ik gewoon een 8x8 fan bovenop, kappie eraf, fan erop :)

Edit: die 2 chippies die erin zitten worden echt F#cking heet, dus die fan is echt wel nodig in dat ding :). En dat voor een simpele hub maar goed. :)

• MinddiggerNL
ja...ik heb nu het kappie eraf en geen fan erop :) Alle chips worden echt gloeiend heet! Je voelt het niet meteen maar als je je vinger er ff op houdt, dan voel je dat ze mega heet worden! Dus denk dat die koeler wel nodig is dan :? Maar ik vraag me af of ie wel alle chips bereikt qua koeling.

Het is inderdaad een sunon ventilator, een 40x40x10mm geval met 2pins aansluiting. Een nieuwe van titan met 3pins connector (hopelijk kan ik dat omzetten) kost hier in de buurt maar liefst 20 piek! Dat is echt belachelijk. Maar ik vind het nu ook niet zo prettig dat ie zoveel lawaai maakt mét fan. Hij is luidruchtiger dan mijn 2 pc''s die naast mekaar staan te loeien :(

Je merkt dus aan het af en toe wegvallen van de netwerkverbinding of ie te heet wordt? Is er geen kans dat dat ding meteen zo heet wordt dat ie kapot is? Omdat ik hierover twijfel zet ik die fan dus maar liever terug en ga ik maar eens voor een nieuwe fan kijken.

Ik vind het trouwens verwonderlijk dat die svec 8 poorts switch die ik heb zonder fan niet eens warm wordt en die 5 poorts planet hub waar het hier over gaat dus wel :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ken iemand die aan mij een 100Mbit 8poorts hub wou verkopen voor 85 piek, ik d8 mooi koopje. die fan was ook kapot maar ik d8 die bouw ik dan in me server in waarin toch wat cooling stop. maargoed hij werd gek en haalde de cooler eruit gevolg dat ding stind bijna in brand en ik heb weer verder moeten kijken :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• MinddiggerNL
Op zaterdag 05 mei 2001 16:38 schreef ReseTTim het volgende:
ik ken iemand die aan mij een 100Mbit 8poorts hub wou verkopen voor 85 piek, ik d8 mooi koopje. die fan was ook kapot maar ik d8 die bouw ik dan in me server in waarin toch wat cooling stop. maargoed hij werd gek en haalde de cooler eruit gevolg dat ding stind bijna in brand en ik heb weer verder moeten kijken :(
Ow jee...dan zet ik die fan maar snel terug voordat dit ding ook in de fik staat :)

Waar haal ik trouwens van die koelribbetjes?

En...waar is mijn usericon gebleven?

• JeroenE
  • Niet online
Alle chips worden echt gloeiend heet! Je voelt het niet meteen maar als je je vinger er ff op houdt, dan voel je dat ze mega heet worden
Tja, de koellichaampjes die in mijn hub zitten zijn ook behoorlijk heet. Maar hij doet het nog steeds zonder problemen.

Het ene merk is het andere niet en dus daarom zit er in de een wel een fan en in de ander niet... Het ligt eraan wat je er mee wil doen. Een hub die alleen ''s avonds tussen 19:00 en 21:00 gebruikt wordt heeft minder nodig dan een hub waar het hele bedrijf de hele dag mee werkt natuurlijk.

De fan die in mijn hub zat blies overigens niet eens in de richting van die koellichamen. Probeer het anders gewoon een dagje ofzo, dan merk je vanzelf of het blijft werken of dat je eens in de twee uur je hub moet laten afkoelen.

• JeroenE
  • Niet online
En...waar is mijn usericon gebleven?
Waarschijnlijk komt het hierdoor: http://www.tweakers.net/plan/89

• MinddiggerNL
Op zaterdag 05 mei 2001 16:47 schreef jeroene het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt het hierdoor: http://www.tweakers.net/plan/89
Zo te lezen wel ja