[BC3] TV beeld loopt voor ?!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een fenomeen waar ik geen chocola van kan maken. Als ik in linux mijn TV-kaart gebruik dan loopt het beeld+geluid ca. 2 seconden voor op mijn normale -dus niet computer - TV. Onder windows is dit niet zo.

Hoe kan dit ?!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dude, linux is psychic... ik heb het altijd al geweten...

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Weet je zeker dat het allebei hetzelfde kanaal was?

• BC3 Victim
satelietverbinding?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Beetje onzinnige reacties, sorry. Ik zuig ''t niet uit m''n duim, het is echt zo, er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die dit fenomeen kennen.. alleen het verklaren kan ik niet..

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

das vaag!
kan dat wel?
een tv heeft toch niet een delay? nee, dat kan niet... :?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Heb je je TV tuner ook op de kabel aangesloten? of pik je die met een eigen antenne op?

Zitten TV en pc op de zelfde antenne/kabel dan zou ik het niet weten

Zitten ze op verschillende dan is het zelfs zeer logisch (diegene met eigen antenne is sneller)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Misschien heeft je TV er wat meer tijd voor nodig de boel van de kabel te plukken en weer te geven dan je TV-kaart onder linux :)

Verwijderd

De linux source is gewoon zo gebouwd dat het vid signaal iets voorloopt op het audiosignaal, dit kan ook andersom zijn. Maar wanneer je weer aanhet multiplexen bent naar een mpeg kan je instellen dat vid of aud signaal een paar msec gedelayed moet worden (flaskmpeg bijv.)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
erm het geluid loopt achter...

het kan niet voorlopen, alsof ie het nieuws dat om 20h00 precies begint, bij jou al eerder begint :)

maar het loopt dus duidelijk niet synchroon. als je geen linux had zou ik je aan raden nieuwe drivers te downen. ik heb voor de rest eigenlijk namelijk weinig linux ervaring.

Verwijderd

Tv-kijken onder linux is kijken in de toekomst :)

• BC3 Victim
Tsja, het is natuurlijk geen probleem, geluid en beeld lopen wel synchroon. Ik kan er echter geen verklaring voor vinden en vind het ERG raar.

TV + computer zitten beide met een splittertje aan dezelfde aansluiting, de computer heeft alleen een iets langere (!) kabel. Beide staan op dezelfde frequentie.

Dit is echt NIET uit m''n duim gezogen, het is 100% waar. Niemand die dit ooit eerder gezien heeft?

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Nog niet nee.

• BC3 Victim
Als je nu het omgekeerde zou beweren (pc loopt achter op dedicated TV) zou ik je geloven, maar nu vind ik het een X-files zaak - zeker met die splitter en die langere draad aan de PC-coax...

Is het een 100Hz TV?
Dan zou ik het nog enigzins logisch vinden, daar die meestal een Frame verdubbelaar hebben, met allerlei dingen als Digital Scan, DNS/DNR etc die allemaal een bewerking doen op de Videostream. Een goedkope PCI TVkaart heeft dat allemaal niet, gewoon 1 Brooktree chipje voor Interlaced YUV411 met mogelijkheid tot upscalen, maar daar houd het voor de PC op, althans de hardware.

:?

• BC3 Victim
Nope, het is een cheapass sharpje, zo''n portable. En ja, het gebeurd echt, geen gelul :)

Als iemand mij z''n dig. vid. camera wil lenen wil ik er wel een opname van maken..

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geeft die tv-kaart een sterker signaal terug naar de tv :? Want zo''n splitter houdt dat vast niet tegen.

• BC3 Victim
en we praten hier over een splitter van de coax (antennesignaal) en niet over een splitter vanaf bijvoorbeeld de videorecorder?

pffffffff
als die TV nou HEEL oud is, zou het kunnen zijn dat er tragere onderdelen gebruikt zijn ten opzichte van de nieuwere PCI TV Kaart. Ook zou het kunnen dat op de PCI een simpeler signaaltransport plaatsvind (zoals voorgesteld in de 100Hz TV opstelling hierboven) dan bij de TV, maar dan praten we niet over lengtes van printsporen/kabels, maar over bewerkingsstappen die ervoor nodig zijn om het beeld/geluid op de CRT/LCD/TFT te kwakken. (bijvoorbeeld als in het TV ontwerp zit dat gewacht wordt op de 3e frame totdat de 1e weergegeven wordt).

Hoelang is de vertraging eigenlijk?
>2seconden...

pffff, dat is wel 50frames...

hrrrm... en dat komt overeen met 50Hz... een ontstoringsontwerp in de TV?

-
Jij bent ook een echte Tweaker he... je TVkaart overclocken :)

• BC3 Victim
''t is een 3 jaar oude sharp portable, kostte ca. 350,-

Het splittertje is zo''n standaard ding welke je voor Fl.5 bij de electronicaboer koopt. Omdraaien van kabels op de splitter brengt geen verandering.

De vertraging is ca. 1 a 2 seconden en komt onder windows niet voor.

Ja, het zooitje is wel overclocked :)

Verwijderd

De langere coax kan het niet aan liggen, die vertraging is zo klein, dat is niet waar te nemen zonder supergevoelige instrumenten.
Een oude tv, ok, kan wat trager zijn, maar twee seconden :?
Je zegt onder windows wel synchroon met tv, maar onder linux issie sneller. Is de kaart windows-designed? Dan zal ''t wel kunnen kloppen, aangezien windows trager -no flame intended- werkt dan linux, die de signalen sneller/rechtstreekser doorstuurd, mischien :? Zou ''t anders ook niet weten.

• BC3 Victim
Welke drivers gebruik je voor je tv kaart? Download anders nieuwe van http://www.strusel007.de misschien is ''t dan weer goed.

Pagina: 1