[BC3] Er komt een vreemde zoem uit de bak!!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi , ik heb nu al een tijdje mijn computer ,
en omdat het geheugen niet meer zoveel kost
heb ik dus besloten om van mijn 128 mb , 256 te maken , maar elke keer als ik wat doe in windows b.v een programma starten ofzo , komt er een lichte zoem uit de bak , en is het programma geladen dan stopt het weer , of als ik zelf niks doe (processor) in windows hoor je ook niks , alleen dus als ik iets doe dus!!!
Mijn maat heeft dit probleem ook , dus toeval kan het niet zijn!!!
Iemand hier meer info over ???
please help us out!!!
ik heb een:
Amd kt7 raid + thunderbird 1000 mhz
2x 128mb dus
en een asus tnt2
het was voor de extra 128 mb niet zo dus
zal wel iets met moederbord zijn...
:(:(:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
[loze_bui_mode]
Zit een bromvlieg in. Die dient dan als hdkoeling en moet dan met zn vleugeltjes klapperen om airflow te genereren.
Vast een of andere low-budget pc uit verweggistan (arm vliegje).
[/loze_bui_mode]

Verwijderd

Volgens mij is het je fan van je proc die wat harder gaat draaien omdat je proc ook wat heter wordt. Ik heb zelf als ik het wieltje van mijn muis indruk hoor ik een heel licht gezoem, echt heel licht je hoort het bijna niet. Ik weet niet hoe hard dat gezoem is maar ik denk als het niet een straaljager geluid is dan is het logisch.

• BC3 Victim
Het is inderdaad een hele lichte zoem , maar
wel vreemd dat ie dat zonder die extra 128mb
niet deed , als het maar niet schadelijk is voor de hardware...
Ook iemand die een oplossing weet???
:*

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
nee is niet schadelijk, zoals de vorige al zei, de fan gaat wat harder draaien omdat er nu meer gekoelt moet worden, niet schadelijk, in tegendeel als hij niet harder zou draaien zou het juist erg zijn, veel succes!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

maar elke keer als ik wat doe in windows b.v een programma starten ofzo , komt er een lichte zoem uit de bak
Je harddisk? :P

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Wat heb je verder aan hardware in die bak zitten, en wat voor voeding zit erin.
Waarschijnlijk komt het door de voeding. Door die dimm erbij is het bord ietsje meer vermogen gaan trekken, en zodra je iets doet op je pc, bijv. de muis bewegen trekt de cpu meer stroom dan wanneer je niks doet. Als de voeding niet zo best is, of tegen het maximale vermogen dan wil het wel eens gebeuren dat de voeding de vraag naar meer stroom niet kan bij houden, en er een ''dipje'' onstaat, wat zich kan uiten in het ietsje zachter gaan draaien van een fannetje, en dat hoor je.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Misschien een probleem met de airflow in je kast?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• BC3 Victim
voeding?

• BC3 Victim
Ik weet niet wat voor merk voeding het is maar wel een 300w , dus aan jullie reply''s te horen is het of de fan gaat langzamer draaien of juist harder , kan iemand hier nog iets aan toe voegen???
(luchtstroom of h.d''s lijkt me uitgesloten)
Hier moet toch meer over bekend zijn lijkt me?!?!
|:(

• BC3 Victim
Wie kan hier nog iets aan toe kan voegen???
Er zal toch zeker wel een oplossing zijn voor dit probleem???
:'(

• BC3 Victim
Hm het probleem lijkt toch minder vaak voor te komen dan ik dacht!!!!!!!!
Of niemand heeft een Abit kt7 RAID???
met 2 keer 128 mb...........
:(:(:(

• BC3 Victim
erm, je wou toch weten of het schadelijk is of niet? nou niet dus, dus wees blij ;)

• BC3 Victim
Als je beter leest vraag ik ook om een oplossing!!!!!!!!!!!
Dus aan zo''n antwoord van jouw heb ik NIKS aan he''. :z

Pagina: 1