Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vraagje over UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet (helaas zou ik haast zeggen) binnen kort UT'en (LAN frag fest). Normaal Speel ik Q3A.

Het probleem is dat ik in Q3A een fov gebruik van 135 (field of view). De echte Quakers hier zullen dat ongetwijfeld ook doen. Nou is het probleem dat je je zelf moet trainen naar een fov van 135. Dus als je dan terug naar de standaard 90 gaat ziet dat er niet uit (alsof je door een verekijker kijkt).
In UT is dat dus helaas ook zo. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik in UT de fov kan veranderen? of een lijst met consol commands heeft?

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rechtstreeks ge-k & p-d uit de Unreal FAQ.
Werkt NIET in multiplayermode. (wordt beschouwd als een cheat)

FOV angle Set the field of view, for example "FOV 90" for 90 degrees.

Misschien is er een INI filetje wat je kunt editten. (zo werkt het bij Q3 ook.)

Hamish

Verwijderd

Ik voel me nu weer heel dom :), maar wat is dat FOV precies?

Ik vermoed een soort panorama beeld, maar dat speelt toch helemaal niet fijn? Dan is alles zo dik en kort?

Verwijderd

Topicstarter
Uitleg over fov:

FOV staat voor field of view
Normaal is je gezichts veld 90 graden. Dus rechtvoor je is 0 graden en dan naar elke kant (links/rechts/boven/beneden)45 graden naar buiten. met de Fov functie kan je dit vergroten ook wel fishy-eyes genoemt het lijkt dan net alsof je door een glazen bol kijkt als je q3 speelt tik dit maar eens in op de consol: /cg_fov 135
en om weer terug te zetten op de normale fov: /cg_fov 90.

Ik moet erbij zeggen dat je eigelijk elke week je fov 5 graden moet verhogen om zo uiteindelijk bij de 120 (120 is die de meeste quakers gebruiken) te komen. Het vergt dus wat training maar ik verzeker je dat je nooit meer terug wilt naar 90.

Conclusie: Met een hogere fov zie je tot ongeveer 40% meer aan zijkanten en dat is beter voor het gamen :)

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 17:36

VorteX

held

Jaja...maareh ik ben wel in 1 keer overgestapt naar 115 (en daar blijf ik nu :P)...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg, maar ik heb net een ultra-platte 22" monitor gekocht, en ik heb geen zin om alnog naar een vissekom te kijken :) :) :).

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk hahaha :(
ik heb zelf een ultra platte LG monitor

Verwijderd

Het was maar een grapje, ik ga het zeker een keer proberen, ik wilde je niet belachelijk maken ofzo, als ze zo overkwam sorry.

Maar daar zijn deze dingen ook voor -> :)

Verwijderd

Topicstarter
Bavaria -> NP (no problem)
Het is gelukt om de Fov aan te passen in Unreal (wel ff die wapens uit het beeld moeten halen) maar hij loopt nu wel relaxed. Jammer dat ie geen internet servers kan vinden.

Verwijderd

hoe stel je die FOV nou precies in bij UT????

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:02
hehe, ik heb nog nooit die FOV gebruikt :) en ik haal toch goeie scores >:)

Verwijderd

Same here.
In UT boeit dat VOF me nie echt. Ik ben het met je eens dat het in q2 uitmaakt. Een vriend van me is heel fanatiek Q2 speler en ik heb het in het begin zelf ook fanatiek gespeeld, enne die FOV120 van em is echt handig, maar ik vind het in UT niet nodig eigenlijk, je ziet al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Fov instellen:
een ini file (default.ini) daar zit een regel in staat op 90 (er staat iets van fieldangel_fov voor) moet je bv 120 van maken.
En in het spel in de consol intikken: fov 120
Dat is alles.
In Q3:
In de consol de regel: /cg_fov 120
en om hem weer terug te zetten: /cg_fov 90

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
De FOV in UT is standaart 110 (dacht ik) en om hem te weizigen type je
~
fov ###

MAAR.... de servers kunnen instellen dat je de fov niet mag veranderen (standaard) en dan ga je weer terug naar 110

Verwijderd

Topicstarter
Klopt niet helemaal de standaard Fov is 90 zowel in UT als in Q3A. En inderdaad er kunnen servers zijn die dat niet toestaan. Ik ben er pas 1 tegenkomen van de meer dan 100 die ik gehad heb. Dus dit is bij hoge uitzondering. De server die dit heeft bekijk ik zo nu en dan en is dus ook altijd leeg. :)

Fov Wordt in UT en Q3A NIET als een cheat gezien zoals veel mensen denken. Je kan op alle servers UT en Q3A je eigen instellingen gebruiken.

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
hmmm..... toen ik een zoom key maakte kwam ik er achter dat de FOV 110 was, maar ja misschien heb ik wel verkeerd gekeken, of is het later weer veranderd
Pagina: 1