[BC3] Hoe werkt dat, nog steeds boot flop?

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Hoe zit dat nu bij de nieuwste computer systeemen, boot je nog steeds met een floppy of gaat dat al met cd-rom.

Ik ga binnenkort zelf een TB 1,3Gh :) bouwen dus ik zou het graag even willen weten.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met vrijwel alle nieuwe moederborden kun je vanaf cd booten, met floppy kan ook nog :)

• Kayz
Oh, dus dan sluit je gewoon je cd-rom aan, windows erin en klaar.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Yupz, vrijwel alle Windows cd''s zijn bootable dus kun je zo installeren :)
Mischien moet je nog wel even in je bios instellen dat ie vanaf cd moet booten [...]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je win ME gaat gebruiken heb je geen bootflop meer nodig. Voor de rest nog wel. Overigens is het wel handig om altijd zo''n floppy bij de hand te hebben voor het geval er iets (ik hoop natuurlijk van niet) gaat.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kayz
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met het bouwen van Pentium''s mmx en Pentiums 3.
Ik ga nu zelf een AMD Athlon bouwen, op wat van problemen kan ik stuiten|:(

• BC3 Victim
FLash als eerste meteen je bios, degene die geinstalleerd is, is echt altijd gaar. Ik had een oude bios en het systeem hing al tijdens het opstarten. Dus nieuwe bios en alles werkt perfect!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kayz
Ik wilde niet gelijk de hele boel gaan weg flashen, eerst maar eens kijken of het zo werkt.
En trouwens, je kan natuurlijk ook gelijk goed spul kopen he :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op vrijdag 04 mei 2001 21:25 schreef Marciepark het volgende:
Als je win ME gaat gebruiken heb je geen bootflop meer nodig. Voor de rest nog wel. Overigens is het wel handig om altijd zo''n floppy bij de hand te hebben voor het geval er iets (ik hoop natuurlijk van niet) gaat.
De rest alle win98 first en second edition starten vanaf CD hoor.

Het enige klote aan een Athlon bouwen is de cooler op de cpu plaatsen gaat wel eens mis nl. Met een beetje mazzel laat je hem erop zetten in de winkel als het dan fout gaat is het hun schuld

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 21:30 schreef Marciepark het volgende:
FLash als eerste meteen je bios, degene die geinstalleerd is, is echt altijd gaar. Ik had een oude bios en het systeem hing al tijdens het opstarten. Dus nieuwe bios en alles werkt perfect!
Sorry hoor, maar waar slaat dit op? Want een onzin zeg. Ik heb pas een MSI K7T Turbo gekocht en alles werkt perfect zonder een BIOS flash.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik moest eerst wel een paar keer flashen voordat het echt lekker ging werken (MSI k7t pro2a). Uiteindelijk loste de pci latency patch alles op :).

BTW... ik zag laatst een pc (msi k7t pro) met bios versie 1.6 erop (ze zijn nu al bij 2.5). En die gast klagen dat ''ie erg instabiel is maar hij wilde ''em niet flashen omdat hij dat teveel gedoe vond |:( ... "je mag toch verwachten dat je mobo goed is als je ''em koopt (8>"

Verwijderd

Alles vanaf de pentium kan van cd-roms booten. Dus ook Thunderbird en AMD.

Win 98 SE en nieuwere windhozen booten van cd-rom

Alleen bij koppige system of ceedee gebruik je die floppy.
Pagina: 1