Toon posts:

[BC3] Goedkoop of duur geheugen aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt het zelf al, je hebt een krap budget
Dus goedkoop geheugen zou ik doen.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16

me1299

$ondertitel

Ik zit met een vrij krap budget maar ik wil toch eens 256MB aanschaffen.

Wat kan ik nu het beste kopen?

256MB PC133 SDRAM FL 175,-
256MB PC133 SDRAM (Infineon) FL 259,-

Scheelt toch een hoop geld. Maar is de kwaliteit ook zoveel beter?? Meestal kan je dat goedkope geheugen toch ook gewoon op cas2 laten draaien.

Ik heb ik Abit KT7-Raid en wil nog wat verder overklokken dmv de FSB. Met mijn 100Mhz geheugen kom ik niet over de 103 ofzo..

GRtz,

DKnight

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Tja, ik kan je alleen vertellen dat je met geheugen niet voor een dubbeltje op de eerste rang moet willen gaan zitten. Het hoeft helemaal niet verkeerd spul te zijn, maar er is nu eenmaal meer gedonder met goedkoper spul als met wat duurder merk stuff. voor 84 piek op 256MB zou ik niet al te moeilijk doen, maar dat ben ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ligt eraan wat het andere geheugen is maar goed geheugen is heel erg belangrijk...
vaak zijn snelle processoren langzamer doordat het geheugen wat in de pc zit niet goed is ......

dus ik zou goed bedenken wat ik met de pc ging doen en gauw voor het duurdere gaan!!
goedkoper is lang niet altijd verstandiger... het is vast niet voor niets .... iets wat je niet precies kunt uitleggen waarom het goedkoper is... zal vaak minder kwaliteit hebben...
is zeker niet altijd zo maar wel vaak....
uitzondering is bv AMD

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Jah, als je gaat océn dan zou je beter merk nemen. Waarom infineon, je zit al met een krap buget?? Je kunt ook Dane-Elec 8-) nemen, die maakt ook gebruik van infineon chips(meestal). En ze zijn ook nog eens goedkoper.
Veel succes nog met je keuze:)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16

me1299

$ondertitel

Is het misschien niet beter om te wachten met veel geld uitgeven aan geheugen omdat ik straks misschien DDR geheugen wil hebben?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn ervaring?
El Cheapo geheugen kan (soms :?) net zoveel als duur geheugen.

Een tijdje geleden had ik (volgens verkopers) echt butt-geheugen. Laat dat reepje 128MB PC133 CAS3 lekker zonder problemen draaien op CAS2

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Ik heb hier ook No name mem. Gaat wel tot 143 Mhz :9~. Maar ja tis een kewstie van geluk

Verwijderd

Ik heb 128 mb van toshiba die draait met gemak op 150 MHz. Maar ik heb ook 128 funprice |:( geheugen en die wil niet eens op 134. Maar hoever je (goedkoop) geheugen kan krijgen is inderdaad een kwestie van geluk.

edit:
dit is allemaal pc 133 geheuegen natuurlijk.
edit:

Verwijderd

Dit is puur een kwestie van geluk, ik ga persoonlijk heel erg oc''en. Dus heb ik echt goed geheugen gekocht. Corsair pc150 cas2 :9~
Maar jij hebt een kt7, die kan je helaas niet hoog klokken. Vraag effe rond, naar een winkel die goedkoop goed geheugen heeft. En koop dat geheugen. Het heeft weinig nut voor jouw, om dure shit te kopen.
Pagina: 1