[BC3] 4x64MB Rambus of 2x128MB Rambus

Pagina: 1
Acties:

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
je zet de modules in jouw geval per 2, en elke set van 2 is (latency van een set van 2)*(aantal sets)

dus dumpen die 64MB modules en 128MBs halen...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik heb nu 2x64Mb Rambus in mijn PC. Dit zat bij mijn cpu. Ik kan of 2x64Mb erbij kopen of de modules die ik nu heb inruilen en dan 2x128Mb kopen. Wat is beter/sneller? Het wordt in beide gevallen dus 256Mb totaal.
Het schijnt dat de snelheid van je geheugenbus deels wordt bepaald door het aantal modules. Wie weet hier het fijna van?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Inruilen die dingen. Kan je later nog uitbreiden:) Dat er minimaal 2 in moeten hoef ik je niet te vertellen, maar als je er meer in steekt wordt ''t dacht ik zelfs langzamer. Waarom? Nou, door ''t sequentiele karakter van RDRAM moet er een nog langer datapad worden afgelegd, en da''s niet goed voor de latentie en latentie is al niet het sterkste punt van RDRAM (dit is ongetwijfeld een belangrijke beslisingsfactor voor Intel geweest om 2 kanalen te gebruiken, wordt de latentie weer wat beter). Om het wat beeldender uit te drukken: Bij SDRAM worden de IC''s meer parallel benaderd, maar bij RDRAM is het net één lange snelweg langs alle IC''s, en voeg je er een module aan toe dan wordt de snelweg nog langer. Alleen ik zou niet weten wat het effect is in de praktijk, in ieder geval wordt het met meerdere modules zeker niet sneller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En dan ben ik wel geneigd om die 64Mb van je over te nemen...prijs- en 800MHz afhankelijk natuurlijk;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou voor 2*128mb gaan al is het alleen al voor de uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst..

Verwijderd

Zeg maar James, wat geef je ervoor? Het zijn de modules die bij de P4 in de box zaten, dus PC800 Samsung.
Pagina: 1