[BC3] OmniCube KVM switch, voeding noodzakelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:38

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
Onlangs heb ik een KVM gekocht, de OmniCube 2-port van Belkin. Werkt perfect en zow, maar als je computer uitgaat dan blijft er voorop een ledje knipperen dat aangeeft dat ie geen signaal meer binnenkrijgt. Hij heeft nl. geen aparte aan/uit schakelaar. Dus zolang hij stroom krijgt blijft 1 van de 2 ledjes knipperen (hangt natuurlijk af welke van de 2 ik gekozen had :))

Nu. laatst had ik er echt genoeg van en trok ik de (losse) voeding van het apparaat uit het stopcontact, maar toen ik de volgende dag gewoon mijn computer aanzette, deed de KVM het gewoon :?(dus ik had de voeding niet ingestoken).

Krijgt dat ding nu stroom over de PS2 kabel van het toetsenbord, of via de kabel van de monitor? En als dit het geval is, waarom zit er dan een losse voeding bij? Tevens vraag ik me af of het kwaad kan om hem te gebruiken zonder aparte voeding. Ik heb geen last van slecht beeld, of dat een aanslag op het toetsenbord niet goed verwerkt wordt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Op deze vraag heb ik geen antwoord maar wel een andere vraag. Ik heb precies dezelfde switch en je kunt via het keyboard switchen tussen 2 pc's. Dit dient te gebeuren door 2 keer scrolllock in te drukken tot je een piepgeluid hoort en daarna pijltje naar boven of onderen. Weet iemand een manier om dat piepgeluid uit te zetten? Dat zijn geen fijne geluiden om 's nachts te horen als iedereen slaapt behalve ik :)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

speakertje loshalen???

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Was het maar zo simpel.... Ik heb hem opengehad en er zit geen speakertje in......

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het speakertje zal waarschijnlijk zo'n klein model zijn, wat op de printplaat zit. Het is meestal 'n zwart busje met een gaatje in het midden, waardoor je een stalen plaatje ziet.
Dit moet je voorzichtig even van de print verwijderen met een soldeerbout. Het zou ook kunnen dat er een jumper op de printplaat zit die de speaker uitschakelt (als je geluk hebt, je weet 't nooit) :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Hij haalt de benodigde spanning uit de keyboard connector, dit heb ik getest met een Cybex KVM switch waar dus geen voeding bijzat... ik ging al denke van dat gaat nooit werke, maar werkt perfect, ook geen last van slecht beeld oid.
Pagina: 1