Hoi,
ik heb dus een A7V, en kan waarschijnlijk een
266Mhz FSB CPU krijgen, nu vroeg ik me af, zijn deze CPU''s in principe het zelfde als de 200Mhz FSB modellen, maar dan met een lagere multiplier, oftewel kan ik ze als ik gewoon de multiplier verhoog, gewoon op me A7V laten werken, of is dit niet het geval, en zijn er meer verschillen.
Ik ben vooral opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt.
grtz,
Horus
ik heb dus een A7V, en kan waarschijnlijk een
266Mhz FSB CPU krijgen, nu vroeg ik me af, zijn deze CPU''s in principe het zelfde als de 200Mhz FSB modellen, maar dan met een lagere multiplier, oftewel kan ik ze als ik gewoon de multiplier verhoog, gewoon op me A7V laten werken, of is dit niet het geval, en zijn er meer verschillen.
Ik ben vooral opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt.
grtz,
Horus
Verwijderd
Okay, ik heb zelf geen Athlon-C (266FSB), maar ik heb er genoeg over gelezen om je vraag te kunnen beantwoorden.
Er zit idd. geen groot verschil tussen de 266FSB en 200FSB modellen. (alleen de FSB)
De 266FSB modellen kunnen dus zonder problemen de A7V geplaatst worden die officieel 200FSB ondersteund.
Er zijn echter een paar zaken waar je op moet letten.
Als je bijvoorbeeld een 1200Mhz 266FSB tbird neemt, dan is die normaliter gelocked met een multiplier van 9 (9x133=1200)
Als je deze proc. zonder te unlocken in jouw mainbord stopt, loopt hij dus maar op 9x100=900Mhz. Jouw bord kan immers geen 133FSB aan.
Om de 1200 te halen moet je de proc. dus unlocken en in het bios de multiplier op 12 zetten.
Hoe er dus rekening mee dat je met het potlood aan de slag zult moeten. Of als je geluk hebt is hij standaard al unlocked.
De maximale multiplier die je kunt instellen met die A7V(en andere borden) is 12.5 Hiermee kom je logischerwijs op 12.5x100=1250Mhz. Als je dus een bv. een 1333Mhz t-bird neemt, dan ben je genoodzaakt om de FSB te overklokken. Dit kan een probleem zijn bij de KT133 borden.
dus:
1. Om de juiste snelheid te bereiken moet je hem unlocked.
2. Voor snelheden boven 1250Mhz ben je genoodzaakt de FSB te overklokken.
Er zit idd. geen groot verschil tussen de 266FSB en 200FSB modellen. (alleen de FSB)
De 266FSB modellen kunnen dus zonder problemen de A7V geplaatst worden die officieel 200FSB ondersteund.
Er zijn echter een paar zaken waar je op moet letten.
Als je bijvoorbeeld een 1200Mhz 266FSB tbird neemt, dan is die normaliter gelocked met een multiplier van 9 (9x133=1200)
Als je deze proc. zonder te unlocken in jouw mainbord stopt, loopt hij dus maar op 9x100=900Mhz. Jouw bord kan immers geen 133FSB aan.
Om de 1200 te halen moet je de proc. dus unlocken en in het bios de multiplier op 12 zetten.
Hoe er dus rekening mee dat je met het potlood aan de slag zult moeten. Of als je geluk hebt is hij standaard al unlocked.
De maximale multiplier die je kunt instellen met die A7V(en andere borden) is 12.5 Hiermee kom je logischerwijs op 12.5x100=1250Mhz. Als je dus een bv. een 1333Mhz t-bird neemt, dan ben je genoodzaakt om de FSB te overklokken. Dit kan een probleem zijn bij de KT133 borden.
dus:
1. Om de juiste snelheid te bereiken moet je hem unlocked.
2. Voor snelheden boven 1250Mhz ben je genoodzaakt de FSB te overklokken.
de fsb iets hoger zetten ik heb 12.5x108=1350mhzOp vrijdag 04 mei 2001 16:36 schreef Horus het volgende:
Trouwens nog een subvraagje:
je zegt dat de multiplier van de A7V tot 12.5 gaat, maar hoe werkt een 1300Mhz 200Mhz FSB dan...lijkt me dat die een 13x multiplier nodig heeft...
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
1300 = 13x100, als je alles op automatisch zet vraagt de bios aan de CPU zijn instellingen: core voltage en dus ook de multiplier, en die geeft dan gewoon 13 door, spijtig genoeg kan je deze (meestal d8 ik) niet manueel instellen
Pagina: 1