De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Een Intel kan natuurlijk ook maar dat kost meer (P4 1.7) of presteert slechter (PIII)
Timingproblemen zijn mij onbekend, misschien dat er in het audioforum mensen Cubase gebruiken.
Suc6
Skip dat geniegedoe, levert vast meer reacties op.
Ik werk zelf ook met muziek op de pc (reason,pristine sounds,steinberg clean,wavelab....enz)en mijn ervaring is dat je kans hebt op incompatibiliteit (wat een woord)met een AMD,maar dat kan aan twee dingen liggen: 1 de software(nieuwe software zal minder problemen geven)2 de chipset cq cpu (vroeger was dat een probleem,ik weet echter niet hoe dat tegenwoordig is)
veel geluk met je beslissing.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar goed, als je echt een leuk intel setje wil, zodat je dus echt zekerheid hebt, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets van Supermicro (een i815 supermicro bordje bijv.) met eventueel scsi onboard en een Intel P III 1GHz.
Verwijderd
Nou ff kijken of logic audio pro 4.5 onder win 2000 draaien wil en soundforge en dan ben ik zeer tevreden met mijn pc/hd recorder.
Verder is soundforge op de instuctie set van intel geschreven wat je merkt bij div.bewerkingen maar dat zal ongetwijfeld
in de nieuwere versies verholpen zijn,dussssssss...............puur voor de muziek........Intel op dit moment,als je meer wil en geduldig kan zijn..AMD(dit is MIJN bescheiden mening)Van problemen met de timing,ik neem aan dat je oa de midi aansturing bedoeld is mij niets bekend,sorry maar suc6
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Verwijderd
dan weet ie blijkbaar niet wat ie aan het doen was !Op vrijdag 04 mei 2001 20:21 schreef smvs het volgende:
eventuele incompatibiliteit van amd proc''s stamt eerder uit de k series tot en met k6 dan uit het athlon tijdperk. ik ken iemand die had een spelletje op zijn amd k6-2-300 en dat wilde niet draaien omdat er een minstens een intel pentium cpu vereist was...
De 1024 is nog steeds koploper wat dat betreft, maar er zijn oplossingen kijk ff bij steinberg. http://www.steinberg.net/products/index.phtml?action=showline&id=030301&sid=03213166
Oh ja dat van die VIA chip kan goed kloppen ik heb nog een ouwe AWE64 GOLD(isa kaarten zijn het beste om mee op te nemen) en er is een onderdeel wat niet geinstalleerd kan worden(op m''n ouwe BX plankje had ik daar geen last van),niet dat ik het merk maar ja je zult maar een hoop geld uitgegeven hebben en er achter komen dat het niet werkt zoals het zou moeten.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
- Logic Audio Platinum
- Native Instruments Reaktor
-SOund Forge e.d.
Dit loopt allemaal prima op een AMD cpu.
Van groter belang is een goede geluidskaart, latency is namelijk cpu onafhankelijk (voor een groot deel) en hangt veel meer af van je geluidskaart en goede drivers.
Koop gewoon een kaart van bijvoorbeeld:
-Echoaudio Darla24 (2in/8 out, zonder midi)
-Midiman (Delta 1010, 8 in, 8 out met midi)
-RME (Hammerfall, heb je wel een aparte DA/AD convertor nodig).
Met een soundblaster ga je nooit echt goede resultaten krijgen!
Dit gaat je wel centjes kosten!
Een delta 1010 kost over de 2000 piek, maar dan heb je wel een kaart met super drivers! En 0.7 ms latency!
A.
Alle applicaties draaien gewoon op een AMD cpu! Geen probleem. koop gewoon een goed mobo (Abit schijnt inderdaad wat probleempjes te hebben met proff. geluidskaarten!).
A.
Als je goed hebt gelezen weet je dat ik die kaart gebruik om op te nemen, en dat doet ie als een nieuwe!.OK MIDI is een ander verhaal, maar daar zijn oplossingen voor.
Er zijn betere kaarten, maar hier heb je wat specs van m''n AWE64 Gold:
12Mb RAM
SNR: 90 dB
THD+N: 0.005%
Frequency Response: 15Hz - 50kHz (+/- 1 dB)
SPDIF output:
20 Bit
120 dB Dynamic Range
Voor mij geen reden om een andere kaart te kopen,misschien een TERRATEC EWS64XXL omdat ISA kaarten steeds minder verkocht worden en binnenkort waarschijnlijk uitgestorven zijn.
Voor analoge opnames is een ISA kaart het beste,PCI is beter voor afspelen.
Maar waar ik op doelde was dat als je een VIA chipset zou hebben ofzo,Dat je problemen kunt verwachten BV met nieuwe software/geluidskaarten en je kans hebt dat je moet wachten op patches, net zoals ik nu heb met m''n VIA chipset en vroeger met Cyrix,Ali,AMD enzo.
En ik weet niet of AMD nu ook een MATH PROC heeft, mijn kaart maakt daar inieder geval gebruik van,dus een INTEL is voor mij een MUST.
BTW: Je zou de resultaten die ik heb behaald met m''n soundblaster eens moeten horen.*D
Verwijderd
Ik heb zelf een k6-2 500, en ik heb nog geen enkele game gehad die er niet op draait.Op vrijdag 04 mei 2001 20:21 schreef smvs het volgende:
eventuele incompatibiliteit van amd proc''s stamt eerder uit de k series tot en met k6 dan uit het athlon tijdperk. ik ken iemand die had een spelletje op zijn amd k6-2-300 en dat wilde niet draaien omdat er een minstens een intel pentium cpu vereist was...
maar goed, als je echt een leuk intel setje wil, zodat je dus echt zekerheid hebt, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets van Supermicro (een i815 supermicro bordje bijv.) met eventueel scsi onboard en een Intel P III 1GHz.
En ik heb hier ook cubase op gedraaid, en dat gaat ook.(niet echt relaxed)
Maar ik zou als ik jou was toch een Intel kopen, maar neem dan een dual P3 1ghz ofzo.
Verwijderd
Iedere cpu vanaf 486 heeft een ingebouwde math co-processor, ook amd, cyrix enz.Op maandag 07 mei 2001 11:34 schreef KILLorBE het volgende:
Bedoel je met >(Met een soundblaster ga je nooit echt goede resultaten krijgen!)mijn 64 Gold?
Als je goed hebt gelezen weet je dat ik die kaart gebruik om op te nemen, en dat doet ie als een nieuwe!.OK MIDI is een ander verhaal, maar daar zijn oplossingen voor.
Er zijn betere kaarten, maar hier heb je wat specs van m''n AWE64 Gold:
12Mb RAM
SNR: 90 dB
THD+N: 0.005%
Frequency Response: 15Hz - 50kHz (+/- 1 dB)
SPDIF output:
20 Bit
120 dB Dynamic Range
Voor mij geen reden om een andere kaart te kopen,misschien een TERRATEC EWS64XXL omdat ISA kaarten steeds minder verkocht worden en binnenkort waarschijnlijk uitgestorven zijn.
Voor analoge opnames is een ISA kaart het beste,PCI is beter voor afspelen.
Maar waar ik op doelde was dat als je een VIA chipset zou hebben ofzo,Dat je problemen kunt verwachten BV met nieuwe software/geluidskaarten en je kans hebt dat je moet wachten op patches, net zoals ik nu heb met m''n VIA chipset en vroeger met Cyrix,Ali,AMD enzo.
En ik weet niet of AMD nu ook een MATH PROC heeft, mijn kaart maakt daar inieder geval gebruik van,dus een INTEL is voor mij een MUST.
BTW: Je zou de resultaten die ik heb behaald met m''n soundblaster eens moeten horen.*D
Alhoewel ik me nog wel herinner dat je voor die Cyrixen een patch moest D/Len om een AWE32/64/64 Gold goed te laten werken(omdat ze geen math proc hadden).
Maar leuk dat je het met mij eens bent dat je beter een Intel kunt kopen.
BTW: Ben je het ook met mij eens dat je beter een plank met Intel chipset kunt kopen?