[BC3] cubase 5.0, AMD of Intel (timing vraag)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee genieen,

Ik ben producer/pianist/componist en nog van de atari garde. Vraag: Ik wil een nieuw systeem bouwen, maar wordt gek van de kritiek op de Via chip met prof. souncard.
Tevens schijnt de timing bij de AMD procs. niet goed te zijn. Is dit oude bullshit of kunnen jullie mij advies geven.:?
Dank!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Dubbel

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Er zijn inderdaad wat mensen die problemen hebben met een Via chipset (vooral Abit en Epox) en soundcard (lees Soundblaster Live). Kies voor een moederbord met AMD760 chipset (bv Asus A7M), voorkom je dit in ieder geval. Bovendien kan je dan gebruik maken van een Athlon met 133Mhz FSB (266) en DDR geheugen, das leuk overstappen vanaf een Atari.
Een Intel kan natuurlijk ook maar dat kost meer (P4 1.7) of presteert slechter (PIII)

Timingproblemen zijn mij onbekend, misschien dat er in het audioforum mensen Cubase gebruiken.

Suc6

Skip dat geniegedoe, levert vast meer reacties op.

• BC3 Victim
Als je zeker wil zijn ga voor intel met een Intel mobo (BX of 815).
Ik werk zelf ook met muziek op de pc (reason,pristine sounds,steinberg clean,wavelab....enz)en mijn ervaring is dat je kans hebt op incompatibiliteit (wat een woord)met een AMD,maar dat kan aan twee dingen liggen: 1 de software(nieuwe software zal minder problemen geven)2 de chipset cq cpu (vroeger was dat een probleem,ik weet echter niet hoe dat tegenwoordig is)

veel geluk met je beslissing.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eventuele incompatibiliteit van amd proc''s stamt eerder uit de k series tot en met k6 dan uit het athlon tijdperk. ik ken iemand die had een spelletje op zijn amd k6-2-300 en dat wilde niet draaien omdat er een minstens een intel pentium cpu vereist was...

maar goed, als je echt een leuk intel setje wil, zodat je dus echt zekerheid hebt, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets van Supermicro (een i815 supermicro bordje bijv.) met eventueel scsi onboard en een Intel P III 1GHz.

Verwijderd

tja niet al te veel bekend met audio composing.... alleen maar MUsicMatch heheh en Soundforge 5.0 werkt als een beest op mn AMD met SB LIve kaart............ geen problemen hier :)

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik heb(had)zelf problemen met de combi van de audioworks 8 met de abit kt7-a in win 98 en mill.,en ik heb begrepen dat ik niet de enige ben met dit probleem tot ik vd week win 2000 probeerde en wat denk je.....nada problemen meer...................:P
Nou ff kijken of logic audio pro 4.5 onder win 2000 draaien wil en soundforge en dan ben ik zeer tevreden met mijn pc/hd recorder.
Verder is soundforge op de instuctie set van intel geschreven wat je merkt bij div.bewerkingen maar dat zal ongetwijfeld
in de nieuwere versies verholpen zijn,dussssssss...............puur voor de muziek........Intel op dit moment,als je meer wil en geduldig kan zijn..AMD(dit is MIJN bescheiden mening)Van problemen met de timing,ik neem aan dat je oa de midi aansturing bedoeld is mij niets bekend,sorry maar suc6 *D

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 20:21 schreef smvs het volgende:
eventuele incompatibiliteit van amd proc''s stamt eerder uit de k series tot en met k6 dan uit het athlon tijdperk. ik ken iemand die had een spelletje op zijn amd k6-2-300 en dat wilde niet draaien omdat er een minstens een intel pentium cpu vereist was...
dan weet ie blijkbaar niet wat ie aan het doen was !

• BC3 Victim
Wat de timing vraag betreft: pc''s hebben nog steeds geen timing om naar huis te schrijven.
De 1024 is nog steeds koploper wat dat betreft, maar er zijn oplossingen kijk ff bij steinberg. http://www.steinberg.net/products/index.phtml?action=showline&id=030301&sid=03213166

Oh ja dat van die VIA chip kan goed kloppen ik heb nog een ouwe AWE64 GOLD(isa kaarten zijn het beste om mee op te nemen) en er is een onderdeel wat niet geinstalleerd kan worden(op m''n ouwe BX plankje had ik daar geen last van),niet dat ik het merk maar ja je zult maar een hoop geld uitgegeven hebben en er achter komen dat het niet werkt zoals het zou moeten.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik gebruik zelf veelvuldig audio software
- Logic Audio Platinum
- Native Instruments Reaktor
-SOund Forge e.d.

Dit loopt allemaal prima op een AMD cpu.
Van groter belang is een goede geluidskaart, latency is namelijk cpu onafhankelijk (voor een groot deel) en hangt veel meer af van je geluidskaart en goede drivers.

Koop gewoon een kaart van bijvoorbeeld:
-Echoaudio Darla24 (2in/8 out, zonder midi)
-Midiman (Delta 1010, 8 in, 8 out met midi)
-RME (Hammerfall, heb je wel een aparte DA/AD convertor nodig).

Met een soundblaster ga je nooit echt goede resultaten krijgen!

Dit gaat je wel centjes kosten!

Een delta 1010 kost over de 2000 piek, maar dan heb je wel een kaart met super drivers! En 0.7 ms latency!

A.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Oh ja, en die vette FPU power van een AMD Thunderbird kun je echt wel lekker gebruiken bij softsynths!

Alle applicaties draaien gewoon op een AMD cpu! Geen probleem. koop gewoon een goed mobo (Abit schijnt inderdaad wat probleempjes te hebben met proff. geluidskaarten!).

A.

• BC3 Victim
Bedoel je met >(Met een soundblaster ga je nooit echt goede resultaten krijgen!)mijn 64 Gold?
Als je goed hebt gelezen weet je dat ik die kaart gebruik om op te nemen, en dat doet ie als een nieuwe!.OK MIDI is een ander verhaal, maar daar zijn oplossingen voor.
Er zijn betere kaarten, maar hier heb je wat specs van m''n AWE64 Gold:
12Mb RAM
SNR: 90 dB
THD+N: 0.005%
Frequency Response: 15Hz - 50kHz (+/- 1 dB)
SPDIF output:
20 Bit
120 dB Dynamic Range
Voor mij geen reden om een andere kaart te kopen,misschien een TERRATEC EWS64XXL omdat ISA kaarten steeds minder verkocht worden en binnenkort waarschijnlijk uitgestorven zijn.
Voor analoge opnames is een ISA kaart het beste,PCI is beter voor afspelen.
Maar waar ik op doelde was dat als je een VIA chipset zou hebben ofzo,Dat je problemen kunt verwachten BV met nieuwe software/geluidskaarten en je kans hebt dat je moet wachten op patches, net zoals ik nu heb met m''n VIA chipset en vroeger met Cyrix,Ali,AMD enzo.
En ik weet niet of AMD nu ook een MATH PROC heeft, mijn kaart maakt daar inieder geval gebruik van,dus een INTEL is voor mij een MUST. :)
BTW: Je zou de resultaten die ik heb behaald met m''n soundblaster eens moeten horen.*D

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 20:21 schreef smvs het volgende:

maar goed, als je echt een leuk intel setje wil, zodat je dus echt zekerheid hebt, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets van Supermicro (een i815 supermicro bordje bijv.) met eventueel scsi onboard en een Intel P III 1GHz.
Ik heb zelf een k6-2 500, en ik heb nog geen enkele game gehad die er niet op draait.

En ik heb hier ook cubase op gedraaid, en dat gaat ook.(niet echt relaxed)

Maar ik zou als ik jou was toch een Intel kopen, maar neem dan een dual P3 1ghz ofzo.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 11:34 schreef KILLorBE het volgende:
Bedoel je met >(Met een soundblaster ga je nooit echt goede resultaten krijgen!)mijn 64 Gold?
Als je goed hebt gelezen weet je dat ik die kaart gebruik om op te nemen, en dat doet ie als een nieuwe!.OK MIDI is een ander verhaal, maar daar zijn oplossingen voor.
Er zijn betere kaarten, maar hier heb je wat specs van m''n AWE64 Gold:
12Mb RAM
SNR: 90 dB
THD+N: 0.005%
Frequency Response: 15Hz - 50kHz (+/- 1 dB)
SPDIF output:
20 Bit
120 dB Dynamic Range
Voor mij geen reden om een andere kaart te kopen,misschien een TERRATEC EWS64XXL omdat ISA kaarten steeds minder verkocht worden en binnenkort waarschijnlijk uitgestorven zijn.
Voor analoge opnames is een ISA kaart het beste,PCI is beter voor afspelen.
Maar waar ik op doelde was dat als je een VIA chipset zou hebben ofzo,Dat je problemen kunt verwachten BV met nieuwe software/geluidskaarten en je kans hebt dat je moet wachten op patches, net zoals ik nu heb met m''n VIA chipset en vroeger met Cyrix,Ali,AMD enzo.
En ik weet niet of AMD nu ook een MATH PROC heeft, mijn kaart maakt daar inieder geval gebruik van,dus een INTEL is voor mij een MUST. :)
BTW: Je zou de resultaten die ik heb behaald met m''n soundblaster eens moeten horen.*D
Iedere cpu vanaf 486 heeft een ingebouwde math co-processor, ook amd, cyrix enz.

• BC3 Victim
Zal dan wel aan mij liggen.Ik zou toch zweren dat dat in het PI tijdperk was,er staat me nog vaag iets bij dat die eerst proc''s een foutje hadden,maar das allemaal een beetje lang geleden,dus ik kan me vergissen.
Alhoewel ik me nog wel herinner dat je voor die Cyrixen een patch moest D/Len om een AWE32/64/64 Gold goed te laten werken(omdat ze geen math proc hadden).
Maar leuk dat je het met mij eens bent dat je beter een Intel kunt kopen. :)
BTW: Ben je het ook met mij eens dat je beter een plank met Intel chipset kunt kopen?

Pagina: 1