Toon posts:

[BC3] HP ScanJet 5370C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de HP ScanJet 5370 aan te gaan schaffen, hier zit een aparte module bij voor het scannen van dia''s/negatieven.

Nu een vraagje, als ik een negatief inscan wordt hij dan positief gemaakt of kan dat?

Misschien is dit een domme vraag, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Verwijderd

Volgens mij wel ja.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Precisionscan (de bijgeleverde software van HP) kan inderdaad negatieven omzetten naar gewone kleuren foto''s. Zelf was ik niet echt onder de indruk trouwens, de kleuren vond ik wat vaal en vanwege de resolutie van 1200DPI zijn de scans ook niet te vergelijken met die van een dedicated Dia/Negatief scanner. De kwaliteit van de scanner zelf ben ik wel enorm over te spreken, erg mooie resultaten met gewone foto''s e.d.

Omdat de dia''s gescand moeten worden met een soort vreemd verloopgeval van plastic heb je er ook wel last van dat ie soms niet helemaal recht zit, het is soms best een gepruts om de scan een beetje goed te krijgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de informatie. :)