[BC3] Hoe formateer ik mijn harde schijf???? volledig???

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo beste mensen....
Ik ga zometeen m''n harde schijf formatteren..maar ik wil echt dat alles eraf is.
Dit moet niet met de simpele format c: geloof ik...
hoe moet dit wel????

groeten
Bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

killcmos downloaden.
geen dank voor snelle reply:) ik heb er zelf maar uren naar zitten zoeken, serieus.

kan het je wel e-mailen

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als je bedoeld of alle data _echt_ niet meer kan worden teruggehaald na een format, heb je gelijk. De data staat fysiek nog steeds op de schijf.
Maar voor de reguliere user is een format echt wel voldoende hoor.

Je kan ook je partities eraf knallen met fdisk. Dan opnieuw aanmaken en formatteren.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 11:39 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Als je bedoeld of alle data _echt_ niet meer kan worden teruggehaald na een format, heb je gelijk. De data staat fysiek nog steeds op de schijf.
Maar voor de reguliere user is een format echt wel voldoende hoor.

Je kan ook je partities eraf knallen met fdisk. Dan opnieuw aanmaken en formatteren.
lijkt me idd genoeg.
Wat ben je van plan?

Verwijderd

fuck wat doe ik nou?
killcmos is om je w8woorden te wissen van je bios:s
Even geduld:)

• BC3 Victim
ja ik bedoel dus dat je echt niks meer erop hebt staan,,,,,,ook niet fysiek ofzo...
dat moet toch met format c: /s /u ofzo???
enneh....dat programmaatje???
mail dat maar ff als je wilt....:) en bedankt voor de snelle reply...is altijd handig. Werkt dat proggie onder dos?

stuur het maar naar: h.schoonenberg@chello.nl

in ieder geval bedankt

groeten
bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
net te laat.........

Verwijderd

ja nu komt het goede programma eraan..
het is bootable, alleen nog ff ''Y'' (enter) doen en dan begitn hij.
suxes ermee...
het werkte op alle laptopjes hier, zal wel lukken dan he?

later

• BC3 Victim
bedankt

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je kunt het op een legaal maniet doen:)
Namelijk low-levelformat, jhe met dan echt alles kwijt, dus ook fysiek. Je moet moet dan alles gegevens van je hdd opnieuw instellen. Kijk maar op de site van je hdd''s merk, daar staat vast wel iets over low-levelformat.
Veel succes nog:)

• BC3 Victim
uhhh.......1 vraagje....

hoe werkt dit??
op diskette zetten en dan in DOS dat wipe.com runnen????

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je kunt het op een legaal manier doen:)
Namelijk low-levelformat, je bent dan echt alles kwijt, dus ook fysiek. Je moet dan alle gegevens van je hdd opnieuw instellen. Kijk maar op de site van je hdd''s merk, daar staat vast wel iets over low-levelformat.

[typo''s |:(]

Verwijderd

op diskette zetten en ik heb dmv dat batch filetje bootable gemaakt..mischien werkt die niet op jou pc, dan moet je ff handmatig wipe.com runnen.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 11:50 schreef O.D.Smolik het volgende:
Je kunt het op een legaal maniet doen:)
Namelijk low-levelformat, jhe met dan echt alles kwijt, dus ook fysiek. Je moet moet dan alles gegevens van je hdd opnieuw instellen. Kijk maar op de site van je hdd''s merk, daar staat vast wel iets over low-levelformat.
Dacht je dat dit illegaal is?
dacht het niet!

Verwijderd

Volgens mij heeft Ranish Partition Manager ook een aantal van dit soort functies ingebouwd.

Ranish is zowieso een aanrader voor het betere partitioneerwerk!
En is zelfs kleiner dan Partiotion Magic.

Succes!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20

Opa

Nu Multifocaal!

Ik denk dat je voor het formatteren (nog in een kale Windows) ff een speciaal proggie moet runnen (kijk op tucows.wau.nl onder security).
Als je daarna na het formatteren nog ff opnieuw partitioneert lijkt het me alweer moeilijker geworden om nog iets van die schijf te lezen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
Namelijk low-levelformat,
smijt daar nou niet zo mee, lowlevel format is NIET daarvoor bedoeld...

elke fabrikant heeft een tool waarmee je zijn schijven compleet met nullen kunt voorzien (to zero a disk)

dat zou wel genoeg moeten zijn voor jouw doeleinden, je schijf is dan in dezelfde staat als een schijf uit de fabriek.

als de data ECHT belangrijk is kun je de disk altijd nog laten ''platwalsen'' daar zijn ook bedrijven voor >:)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Low Level format is bijna nooit ondersteund in het BIOS (vandaaruit doe je dat namelijk) en wordt sterk afgeraden door fabrikanten.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hier staat eigenlijk ook dat je beter niet aan die low-level formats kunt beginnen..
Het woord formatteren wordt gebruikt voor twee totaal verschillende processen, namelijk low-level formatting en high-level formatting. Met die eerst vorm van formatteren heeft de consument niets te maken, dit gebeurt al in de fabriek. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat het magnetisme van de harde schijf op orde komt. Als de HD net gemaakt is, bestaat ie namelijk uit een enorm aantal magnetische velden, veroorzaakt door de ijzeroxide-laag die op de schijf zit. Bij de low-level format worden de magnetische velden goed gezet en wordt er op de schijf een indeling gemaakt. Hierbij wordt de schijf in tracks (rondlopende paden), sectoren (512 bytes) en cilinders (een aantal tracks samen) onderverdeeld.
In sommige BIOSen zit een format-optie, die deze low-level format probeert uit te voeren. Het is zeer af te raden om deze mogelijkheid te gebruiken als je een redelijk moderne schijf hebt (EIDE). De low-level format van het BIOS is namelijk bedoeld voor erg oude schijven (MFM en RLL) en zal hierdoor je mooie nieuwe schijf zonder pardon vernietigen en er dus prullenbakvulling van maken! Niet doen dus.
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Low Level Format is tegenwoordig wel een health risk voor je hd, daarom zit het ook niet meer in de biossen van tegenwoordig.

Waarom moet ie HELEMAAL leeg als je em toch opnieuw installed?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

sjonge jonge zeur allemaal toch niet zo, die prog is wat hij nodig had de rest is air!

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

ik heb ooit ook nieuwe partities aangemaakt op mijn maxtor (zie onder) zoals ik ze eerder een keer had staan en de hele boel opnieuw geformatteerd. Vraag me niet meer wat ik toen gedaan heb, ik weet het echt niet meer, maar volgens mij was het ECHT niet meer dan een zip-backup maken. In ieder geval heb ik niet in sectoren zitten lezen met een hex-editor ofzo, want het ging mij helemaal niet om data-recovery. Het vreemde was dat ik in die zipfile bestanden terugvond op de oorspronkelijke partitie stonden! Dus ik had eerst iets van 5 +2.5 toen weer 1x 7.5 van gemaakt (+format) toen weer 5 +2.5 (+dubbele format) en vanaf die laaste situatie vond ik dus gegevens in de zipfile terug die alleen in de 1ste situatie op de schijf hebben gestaan.
Misschien iets van evidence eliminator of een ander dergelijk prog gebruiken dat nullen en junkfiles gebruikt als het ECHT weg moet?

• BC3 Victim
ik weet genoeg jongens....ik had dus aan dat proggie al genoeg :)...tnx crackie

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op vrijdag 04 mei 2001 12:37 schreef Silverdragon het volgende:
ik weet genoeg jongens....ik had dus aan dat proggie al genoeg :)...tnx crackie
En dat proggie heette Foramt. :?

• BC3 Victim
nee......wipe.com ofzoiets

Verwijderd

asjeblaft

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

je kunt Z TEST ook gebruiken. Dat is een util uit het NOVELL 3.XX tijdperk. deze wist de hele cd ook als je deze alleen nog kunt benaderen met flop.

mutsje@gyral.com

Verwijderd

!!UTFS!!
:(

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb wel eens gehoord dat je een schijf rond de 30x moet formateren voordat echt alles pleite is. Iemand enig idee? Veel plezier alvast! >:)
Pagina: 1