[BC3] Welk geheugen voor oude computer ???

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Mijn opa heeft een oud beestje staan met maar 8mb intern geheugen. Het werkt voor hem prima, aleen schiet die 8mb niet echt op. Dus ik wil er iets meer in doen.
in het moederbordboekje staat:
Parity generation is not supported. SIMM requirements are 70ns fast page mode or 60 ns edo dram with tin lead connectors. IK wil 2x16mb bijplaatsen, maar welk geheugen uit de pricewatch moet ik dan hebben? Waar moet ik nog meer op letten?

Earth is nice, heaven is better...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tip:

Koop het tweede hands, nieuw is aso duur! |:(

Als het goed is passen en gewoon 70pins geheugen in, heb ik ook in me oude P200. :)

Whatever.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik vraag me af of FPram samen kan werken met edo ram, dus eerst kijken wat er nu in zit (als je er wilt bijsteken)

verder gewoon 70pins simm''s kopen (best 2e hands) en liefst edo (60ns - 70ns) scheelt meer dan je denkt (heb ik getest)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je ergens naar kijkt, moet je gewone 72 pins SIMM hebben, maakt eigenlijk niet uit welke, er zijn namelijk meerdre types uitgekomen, maar eigenlijk kan je zonder problemen ze door elkaar gebruiken, maar let wel op, als het al wel een Pentium (of comatible is) moeten de modules per 2 gelijke bijgezet worden, heb je een 486 (of ompatible) dan kan het soms ook per stuk, of de nieuwere borden ook alleen per 2.

Succes.

P.S. kijk op Ibazar of bij tweakers bj vraag en aanbod, Veel goedkoper als nieuw.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb hier nog 4 keer 16 MB EDO-Ram liggen voor je, mail maar naar bartjer@hotmail.com

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb ook pas zon beestje onderhanden gehad. Zaten 2 edo-bankjes is waar elk 8 mb was ingeprikt. Verder twee bankjes voor sdram (leeg).
De handleidng sloot niet uit dat deze 2 geheugens niet zouden samenwerken om meer geheugen te krijgen en zo goedkoop mogelijk heb ik de edo-dimm''s eruit gehaald en verkocht via tweakers (f40,-) en 1 nieuw sdram van 128 mb (goedkoop) er ingeplugd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb nu zo''n oud beestje als server, daar zit 4 maal 16 mb EDO, maar aangezien ik er WIN2K server op wil hebben wil ik minimaal 128 MD erin hebben, gelukkig zitten er ook 2 SDRAM slots in!!! Alleen moet ik dus nu dat EDO-Ram kwijt...
Pagina: 1