Toon posts:

[BC3] programmaatje om bad sectors te isoleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of zoiets dergelijks bestaat, en waar ik die dan kan dl''en?

Ik heb namelijk een hd met bad sectors, waardoor ik niet goed kan booten en ook niet Windows erop kan installeren, omdat waarschijnlijk data op de bad sectors geschreven wordt en de computer dan niets meer doet...

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je de schijf formateert met format.com dan markeerd deze de badsectors ook.

Als je niet /q doet iig

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ja
doodnormaal formatteren en daarna eventueel scandisk /surface /autofix draaien, en pas daarna OS installeren

ach...in een volgend leven lach je er om!

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

''k zou één of ander low level disc diagnose programma proberen(btw low level formatting is niet meer nodig sinds eide). Wat voor mij werkte (ik heb zo''n mooi wisselframe, waarvan ik vergat het slot te vergrendelen voordat ik ermee ging slepen:() is de hd in partities verdelen. Localiseer de slechte sectoren, zet die in een partitie(als ze tenminste dicht bij elkaar zitten, en formateer en gebruik die partitie niet.
OS doen heel wazig als ze te maken hebben met slechte sectoren(ben 3u+ bezig geweest met het formateren van die disc onder w2k:r

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

-Stef-

Slainthe!

Umm, Scandisk? :?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Format en scandisk werken allebei niet voor mij...

Bij format doet hij wel wat, maar het heeft niet echt veel effect.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 04 mei 2001 00:01 schreef Freddy het volgende:
Format en scandisk werken allebei niet voor mij...

Disk Doctor van Norton Utilities dan?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
fdisk

Ik heb in mijn test-bakkie een schijf zitten met aan het begin een slecht stukkie.
Ongeveer de eerste 400 MB bevat slechte plekken, maar gelukkig niet sector 0-30 (dus de partitie tabel kan geplaatst worden)
van de rest van de schijf heb ik partities gemaakt (fdisk van linux kan je opgeven waar je part. moet beginnen)
Ik ben achter de rotte plekken gekomen door het maken van allemaal kleine partities van 100 MB (=2.5 GB schijf)
Deze heb ik allemaal stuk voor stuk geprobeerd te formatteren en vanaf drive letter G: zaten er geen bad-sectors meer in.
daarna heb ik met linux'' fdisk een primaire part gemaakt vanaf de 400 MB (en aan het eind een swap van 150 MB) Prima Linux schijfje op dit moment.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Hellfire
  • Niet online
Wat doet hij dan wel en wat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Disk doctor helpt helaas ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
ehm... wat ie wel en niet doet?

even denken, dat is namelijk al een tijdje geleden en ik heb die harddisk op het moment er niet in zitten.

Volgens mij probeerde format de sectors te reparen. Maar nadat hij helemaal klaar was(duurt erg lang) was er nog steeds 5.25mb aan bad sectors. Dus ik een aantal keren achter elkaar geformat... en toen stond er opeens 4.75mb aan bad sectors.

Toen deed ik een format /q en wat denk je...weer 5.25mb aan bad sectors

Verwijderd

Bad sectors=bad news vervangen die hd gaat (langzaam) dood.

• Hellfire
  • Niet online
Als het al zoveel badsectors zijn dan zullen het er idd alleen maar meer worden vrees ik.

Format kan geen badsectors repareren hoor, dat kan geen enkele software.

Het enige wat je kan doen is de badsectors markeren met bijvoorbeeld format (dan krijg je dus 5mb aan badsectors) en hopen dat het er niet meer worden.

Die 5mb zal dan niet gebruikt worden om gegevens in op te slaan.

• Hellfire
  • Niet online
Gewoon terug sturen naar Seagate dan.

dan krijg je wel een nieuwe denk ik hoor...
gewoon even contact met ze opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vervangen...

Ik heb een WD 16.8gb ata66 7200rpm hd, maar ik wilde meer gigabytes, dus had ik een Seagate Barracuda II 30gb gekocht om ernaast te zetten.

Maar na minder dan 2 maanden geloof ik, was die hd al kapot! En ruilen kon niet :-(
Pagina: 1