Zo ik heb een probleem met een Mustek 600 scanner. De computer (een Athlon Classic 700 op een Asus A7V plankje met als OS Win2K) liep een keer vast tijdens het scannen. Nu staat de leeskop van de scanner halverwegen de scanner en wil met geen mogelijkheid terug naar z''n begin stand. Als je wat wilt scannen zegt de comp dat de scanner bezig is en doet vervolgens niets meer.
Drivers opnieuw installeren , hardware verwijderen, niets helpt. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Drivers opnieuw installeren , hardware verwijderen, niets helpt. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Nee,
mustek 600 is een super PROBLEEM! geval.
Erg lastig. Controleer eens of de switches op de scanner goed staan?
mustek 600 is een super PROBLEEM! geval.
Erg lastig. Controleer eens of de switches op de scanner goed staan?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk eerder dat je PC hing omdat je scanner vast liep. Volgens mij is je scanner kapot.
Verwijderd
Idd... hang em aan een andere compOp vrijdag 04 mei 2001 11:17 schreef Tefflar het volgende:
Ik denk eerder dat je PC hing omdat je scanner vast liep. Volgens mij is je scanner kapot.
Ik (nouja een kennis heeft het mijn probleem gemaakt
)heb hetzelfde probleem met een 1200P. Die doet precies het zelfde, "vastlopen", maar nu ben ik er achter dat ie het alleen doet als het "uitvoer"bestand groter is dan 1MB.
Aangezien het ding voornamelijk wordt gebruikt om CD-hoesjes in te scannen heb ik even een stukje gemarkeerd waar het hoesje moet liggen zodat ie nu wel even vooruit kan.
Hele A4-tjes kan ook wel maar dan moet je de resolutie aanpassen en kleuren diepte (meestal z/w) anders heeft ie hetzelfde probleem.
Nieuwe drivers werken dus niet. Binnen kort ff Windows opnieuw installeren kijken of dat help
Bij mij deed ie het namelijk wel, maar ik had een "verse" Windows installatie...
(Ja schijven zijn gedefragmenteerd en er is plenty ruimte op de schijven)
Aangezien het ding voornamelijk wordt gebruikt om CD-hoesjes in te scannen heb ik even een stukje gemarkeerd waar het hoesje moet liggen zodat ie nu wel even vooruit kan.
Hele A4-tjes kan ook wel maar dan moet je de resolutie aanpassen en kleuren diepte (meestal z/w) anders heeft ie hetzelfde probleem.
Nieuwe drivers werken dus niet. Binnen kort ff Windows opnieuw installeren kijken of dat help
(Ja schijven zijn gedefragmenteerd en er is plenty ruimte op de schijven)
edit:
typo
typo
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
En ik maar denken dat ik als enige problemen had
Ik heb dus de Mustek 600 USB met ledjes ipv TL balkje. Ik heb dus spijt van dit ding ondanks de voordelige prijs. Waarom?
1) De sensor voor de klep zegt op de meest vreemde momenten dat de scannerklep wordt geopend.
2) Na een aantal x scannen onder Adobe Photoshop krijg ik dikwijls de melding van een error in het scanner programma. Computer moet helemaal opnieuw worden opgestart om de scanner weer te laten werken.
3) Omdat er nog geen Win2K drivers voor de scanner zijn moest ik maar WinME installeren.
4) Hij is erg lawaaierig, vooral bij het scannen op hogere resoluties, en wordt erger naarmate je meerdere zaken achterelkaar scant.
5) De klep zit vast, en biedt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een boek te scannen omdat de klep niet hoger kan.
1) De sensor voor de klep zegt op de meest vreemde momenten dat de scannerklep wordt geopend.
2) Na een aantal x scannen onder Adobe Photoshop krijg ik dikwijls de melding van een error in het scanner programma. Computer moet helemaal opnieuw worden opgestart om de scanner weer te laten werken.
3) Omdat er nog geen Win2K drivers voor de scanner zijn moest ik maar WinME installeren.
4) Hij is erg lawaaierig, vooral bij het scannen op hogere resoluties, en wordt erger naarmate je meerdere zaken achterelkaar scant.
5) De klep zit vast, en biedt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een boek te scannen omdat de klep niet hoger kan.
Ik vind het maar raar hoor, het zou kunnen dat de scanner rot is, maar ik heb het ook eens met een andere scanner gehad en na heel veel kloten kwam die balk eindelijk weer in beweging. Het probleem is volgens mij dat de computer denkt dat de scanner al an het scannen is en dus geen opdracht meer verstuurt. Tja zo komt ie natuurlijk nooit in beweging.
Zou het mischien mogelijk zijn om in DOS de LPT poort aan te kunnen spreken om de scanner weer naar de begin stand te dirigeren? Want dat is volgens mij het probleem.
Zou het mischien mogelijk zijn om in DOS de LPT poort aan te kunnen spreken om de scanner weer naar de begin stand te dirigeren? Want dat is volgens mij het probleem.
Verwijderd
Tja, en anders openschroeven en voorzichtig het leesgedeelte terugduwen, of aan het motortje draaien om hem terug te krijgen naar de beginstand.
Je kan met verkeerde drivers je scanner ook laten inslaan, dan gaat ie verder dan ie eigenlijk kan en dan knalt ie tegen de achterkant 
Scanners zijn hele stomme apparaten
Scanners zijn hele stomme apparaten
Hij doet het weer!!
Scanner open gescroefd, leeskop weer terug op z''n plaats geschoven en hij gaat weer als een beest.
Scanner open gescroefd, leeskop weer terug op z''n plaats geschoven en hij gaat weer als een beest.
Pagina: 1