[BC3] weird probleem met Lite-On 12101B

Pagina: 1
Acties:

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Ok, hele suffe vraag misschien, maar net Lite-on 12x10x32x 12101B ingebouwd. Diskette die erbij zat met de dosdrivers (just in case...) installed, firmware upgrade erin geflashed (LS31 > LS 38), ging goed, gereboot toen-ie klaar was met flashen (ging ook goed) maar nog steeds herkent WinME ''m niet als brander, alleen als lezer? Zowel voor als na het flashen gaf CDRwin al aan dat er geen brander aanwezig is (zegt ook Lite-on =12x lezer). Config is nog verder precies hetzelfde als met mijn vorige philips 3610. Dus: IBM = master prim IDE; Maxtor = slave prim IDE; Lite-on = master sec IDE en Aopen = Slave sec IDE...
Het vreemde (mijn geluk misschien) is dat adaptec helemaal niet moeilijk doet... CDRWin heb ik al opnieuw installed, een keer gereboot met de IDE kabel van de Lite-On eruit en daarna weer met de kabel erin... niks nada noppes.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? alvast bedankt :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Misschien een biosupdate?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien een te oude versie van CDRWIN, had ik ook met mijn Sonybrander, werd ook niet herkent door sommige progs.

kan ook aan WIN Meer Ellende liggen, misschien een keer upgraden naar win98

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pea992
meer ellende begin ik steeds harder in te geloven, maar CDRWIN4 lijkt me wel redelijk geupdate ;)
''t Rare is dat ik dus in systeem (config scherm) de brander alleen maar zie als CDROM, terwijl ik in deze computer>eigenschappen netjes alle read en writespeeds krijg gelist. Lite-on heeft verder geen drivers voor de branders zover ik kon vinden...

• pea992
Zat ik net naar te kijken idd. Ik heb de laatste bios van asus die ze hebben uitgegeven, dus daar kan ik niks mee, maar tijdens het opstarten geeft-ie aan Sec Master: CDROM, MODE 4 terwijl DVD = SEC SLAVE: CDROM, DMA... zit daar dus een probleem lijkt me, of zie ik dat verkeerd? Is dat nog anders op te lossen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
ftp://ftp.fbw.vu.nl/pub/nero5518.exe

Installeer die eens, CDRWin wil nog wel eens traag zijn met brandersupport.

Nero kan daarnaast imho ook meer dan CDRWin en werkt stuk prettiger

• DJSmiley
Overigens, als je DMA aanzet onder app beheer op je LiteOn brander gaat t ook niet goed....

Dat ding is (uit mn hoofd) pio mode 4

Edit: zie dat ie al op mode 4 draait, ZOU goed moeten zijn.

• pea992
thx, zal ik de DMA ook ''s ff uitgooien, wie weet. CDRWin gebruik ik met name voor bin/cue images, moet ik dan maar even iets anders voor zoeken dus?

• DJSmiley
Probeer Fireburner eens (http://www.fireburner.com )

Die gebruik ik altijd voor bin/cue (ISO/VCD)

• pea992
oja, was ik weer vergeten dat die er ook nog is :) thx :) :)

Verwijderd

bin files kan je ook met nero en disc juggler schrijven
cdrwin werkt bij mij ook niet met mijn liteon

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het ligt waarschijnlijk aan je aspi-driver (volgens mij wnaspi32.dll. Deze wordt meestal geinstalleerd met Nero. Kopieer deze naar je windows/system of windows/system32 map en dan zal hij het moeten doen.

Doet ie het nog niet dan kun je nog proberen deze driver in de map van je brand-programma te zetten.

Doe nog effe een search anders op aspi-drivers en je bent volgens mij van het probleem af.

Anders effe op zoek gaan op het internet naar een betere aspi-driver.

Maar denk dat het overdreven is om met je hardware te klooien. |:( Iedereen komt met een mooi advies maar dat is echt niet de oplossing want wat jij zegt heb ik precies zo meegemaakt

Verwijderd

CDR-Win ondersteund de brander alleen als je met een hex-editor de brander herkenning veranderd. Gebruik gewoon Nero 5.xx voor alles, hij brand ook cue/bin files, dus cdr-win heb je niet echt nodig.

• pea992
ok, thx allemaal :) Ding werkt ook prima gelukkig met de software die ''m wel ondersteunt inderdaad :)
De laatste aspi-driver had ik trouwens al.
edit:
d-t fout
Pagina: 1