Toon posts:

[BC3] Windows 2000 installatie : hardware fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie 1:

Een Windows 2000 Pro installatie , die perfect en snel werkte.

Van deze installatie heb ik een backup gemaakt met Drive Image Pro. En deze backup werkt ook prima.

Nu wilde ik Windows 2000 Pro opnieuw installeren, maar op de een of andere manier ging er tijdens het verwisselen van de harde schuif iets fout en moest ik de harde schijf noodgedwongen Low Level Formatten. Het is een IBM Deskstar 30 GB 7200 rpm en ik heb hiervoor een tool van IBM zelf gebruikt: Drive Fitness Test.

Hierna heb ik met FDISK de harde schijf opnieuw gepartitioneerd.

Toen heb ik de CD van Windows 2000 Pro op 1 van de partities gezet, zodat de installatie sneller zou verlopen. Toen ik echter de .exe bestanden opvroeg in de I386 directory (Dir .exe /w) toen kwamen de resultaten niet zoals het hoort op het beeldscherm terecht: schokkerig en niet een vloeiende listing zoals normaal.

Enfin, ik toch maar besloten om het direct van de CD af te installeren.

Dit duurde vanzelfsprekend ontzettend lang, maar langer dan normaal (normaal is 1,5 uur en nu deed ie er zeker 2,5 uur over).

Toen de PC opnieuw opstarte en de setup de hardware ging installeren ging het precies halverwege fout: een blauw scherm en linksbovenin "Een hardware fout, neem contact op met de leverancier".

Natuurlijk geeft Windows niet aan waar het precies fout het is gegaan en om welke hardware het gaat.

Ik heb nog een aantal keer geprobeerd te installeren, ook vanaf een andere harde schuif (Maxtor Diamond 15 GB), maar steeds komt de setup op hetzelfde punt tot stilstand.

Ik de image teruggezet en die werkt wel, maar de PC is nu rete-langzaam geworden.

Somminge benchmark tools laten een zeer zeer lage doorvoersnelheid van de harddisk zien (IBM). Maar ik heb ook problemen met Photoshop openen en een extra applicatie daarnaast.

Weet iemand wellicht wat er aan de hand kan zijn? Is de harddisk kapot en kan het geheugen ook beschadigd zijn en hoe kan ik dat controleren?

En over de installatie: weet iemand welke hardware de fout veroorzaakt? Ik heb niets veranderd aan de hardware en hiervoor kon ik altijd zonder problemen Windows 2000 Pro (en Server) installeren.

Hoe kan ik erachter komen welk device de foutmelding heeft veroorzaakt?

Mijn systeem:

Een MSI K7T Pro moederbord, AMD Athlon 800 Mhz, 196 MB intern geheugen, TNT2 NVidia 32 MB videokaart, Intern Tornado Modem 56K6, 2 netwerkkaarten: Realtek en Trust.

HELP !!!

Let wel: de backup werkt helemaal en ik kan nergens in de Device Manager hardware fouten vinden. Alleen werkt het systeem nu ontzettend traag EN ik kan ook niet meer Windows 2000 opnieuw installeren door die hardware fout !

Of kan het aan het BIOS liggen!?

Ik heb echter niets aan hardware of BIOS gewijzigd.

pffff, :'( Ik hoop dat jullie me raad kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand enig idee hoe ik erachter kan komen welk device de foutmelding veroorzaakt?

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Je weet zeker dat de hd niet het probleem is? Al geprobeerd de hd in verschillende (kleine) partities op te delen, en w2k dan te installeren.
Werkt in sommige gevallen.
suc6,
Cheberos

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop eerlijk gezegd dat het de harde schijf is en verwacht dat ook eigenlijk wel. Maar ik heb geen andere liggen, dus kan pas dat testen als ik een nieuwe heb gekregen in ruil voor deze.

Ik heb de schijf inderdaad in meerdere partities verdeeld, maar dat heeft niet geholpen.

Verwijderd

Lo,

Lijkt op de W2000+VIA bug. Is een patch voor (www.viahardware.com) of gebruik de AutoUpdate van www.microsoft.com om je installatie te laten upgraden met SP1 en fixes.

Mith