Ik haal dus in 3d mark 2000 een score van 1200 in de default bench met onderstaand systeem, is dat niet wat laag, als ik vergelijk zie ik op madonion.com velen met dit systeem in de 3000 halen
Met jouw systeem ga je de 300 niet halen.. ''t is maar een K6 he.. Die zijn niet zo super..
edit: Heb je DMA wel aanstaan?
edit: Heb je DMA wel aanstaan?
Let op, tis de k6-3+, die knalt een PIII 500 eruit hoor, hij heeft 256k on-die L2
ja ik heb 1625 en met 3d mark 2001 ook ongevier hetzelfde klote proggie
en ik heb een amd 1.33ghz met 384mb ram en een retail geforce 2 mx en kom ik nooit hoger dan 1500
en ik heb een amd 1.33ghz met 384mb ram en een retail geforce 2 mx en kom ik nooit hoger dan 1500
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hm, dat ziet er ook niet lekker uit, ps dma staat aan
Ik haalde eerst ook akelijk lage scores,
toen de via 4 in 1 drivers gedownload en weg was het probleem.
Misschien hebben julile hier wat aan
toen de via 4 in 1 drivers gedownload en weg was het probleem.
Misschien hebben julile hier wat aan
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je moet wel je VIA 4in1 drivers installeren he!Op donderdag 03 mei 2001 21:05 schreef Evil-c het volgende:
ja ik heb 1625 en met 3d mark 2001 ook ongevier hetzelfde klote proggie
Ik heb een Ali-Chipset dus dat zal niet helpen (begin niet meteen te flamen op Ali want hij bevalt prima)
Test anders met SiSoft Sandra eens je geheugenbandbreedte.. misschien is die verschrikkelijk laag ofzo?
(Zet 4 way interleaving aan in de bios als dat niet zo is).
(Zet 4 way interleaving aan in de bios als dat niet zo is).
ik haal ook x-treem lage scores: 3800 met onderstaand systeem (GF2 niet ge-oc''ed: 2800
) en niet boven de 1500 met 2001 (niet ge-oc''ed: 1000
)
Tis maar een socket7 hoor, mem draait op 100mhz cas 2/3/3 (2/2/2 kan niet worden ingesteld
)
1200 is niet extreem laag voor je systeem. Bij pa en ma op de brakke Compaq haal ik rond de 1100 met K6-2 400, 64 Mb, Voodoo3 2000 PCI met (166 Mhz) 3000 BIOS. Je score loopt dus zeker niet uit de pas.
AMD K6-3 heeft een magere floating point unit, dus vind ik het ook niet gek dat ie in 3d slecht scoortOp donderdag 03 mei 2001 21:01 schreef Joppe het volgende:
Ik haal dus in 3d mark 2000 een score van 1200 in de default bench met onderstaand systeem, is dat niet wat laag, als ik vergelijk zie ik op madonion.com velen met dit systeem in de 3000 halen
175 mb/s is wel aan de lage kant denk ik..... 
Je zult anders je geheugen timings bij moeten stellen en/of interleaving aanzetten. Probeer anders een hogere fsb te bereiken.
[for newbee mode]
Verders werkt het om alles residente en andere programma''s te sluiten voordat je 3dmark gaat draaien
[/for newbee mode]
succes
Je zult anders je geheugen timings bij moeten stellen en/of interleaving aanzetten. Probeer anders een hogere fsb te bereiken.
[for newbee mode]
Verders werkt het om alles residente en andere programma''s te sluiten voordat je 3dmark gaat draaien
[/for newbee mode]
succes
Verwijderd
Joppe, je hebt gelijk, er klopt duidelijk iets niet. Ik haalde met m''n oude K62-450 op een oud Aopen AX5T moederbord (iTX chipset, 5.5*83 Mhz dus), een v3-2000pci en 96 mb al iets van 1200 3dmarks. M''n geheugenscores in Sisoft lagen rond de 100~110, dus ik denk dat die van jou (175) wel kloppen.
Moet je voor die ALI chipset ook niet wat drivers downen, net als voor die VIA chipsets? En hoe zit het met de instellingen voor Write Allocation/Write Combining? Dit kan ook nog heel wat schelen.
Moet je voor die ALI chipset ook niet wat drivers downen, net als voor die VIA chipsets? En hoe zit het met de instellingen voor Write Allocation/Write Combining? Dit kan ook nog heel wat schelen.
Ik heb nu een memperformance van 210
, maar m''n 3dmark score is maar met 88 gestegen
, zou het iets met de videokaart zijn, met een mxje haalde ik 3300
Als het goed is, zit je met een ALi bord wel goed met Write combining. Je kan het even testen, door http://www.heise.de/ct/ftp en dan Setk6 even te downen. Daarmee kan je Write Combining aanzetten, mocht je BIOS dat niet verzorgen.
Alleen AGP drivers en drivers voor oude ide-schijven, beide heb ik niet dus is niet nodigOp vrijdag 04 mei 2001 11:37 schreef Lemmeb het volgende:
Moet je voor die ALI chipset ook niet wat drivers downen, net als voor die VIA chipsets?
Ik haal met 3D Mark 2001 met default ook maar 1800 nogwat punten met onderstaand systeem
K''heb via 4.29 geinstaleerd dus dat is het probleem niet
Pagina: 1