Hallo allemaal. Ik heb de volgende vraag:
Hoe komt het dat mijn systeem hangt als ik hem net aanzet ? Daar bedoel ik mee dat ik de PC aanzet, Windows 98SE laat booten, en als ik hem dan zo een tijdje (enkele minuten, tijd varieert) laat staan, slaat-ie compleet vast. Muis, toetsenbord, alles vast. Enige wat ik dan kan doen is een harde reset geven en opnieuw booten. Dit doet-ie ongeveer 2 a 3 keer (soms 1 keer) met als gevolg dat als ik nu wil computeren de PC eerst aanzet, even wegloop om iets anders te doen, tussentijds een reset geef en dan pas ga spelen.
Specs:
AMD Athlon Thunderbird 1.2 GHz 266 MHz FSB (niet overgeklokt)
ABIT KT7A-RAID mobo met beta bios voor de 686B bug
SB Live!
3C905TX netwerkkaart
1 x 30 GB Maxtor HD, RAID IDE Primary Master
1 x 80 GB Maxtor HD, RAID IDE Primary Slave
1 x 7.6 GB Quantum Fireball EL, RAID IDE Secondary Master
1 x AOpen 32x CDROM, normale IDE Secondary Slave.
Ik gebruik dus geen RAID, alle harde schijven zijn "gewoon" geconfigureerd.
Hoe komt het dat mijn systeem hangt als ik hem net aanzet ? Daar bedoel ik mee dat ik de PC aanzet, Windows 98SE laat booten, en als ik hem dan zo een tijdje (enkele minuten, tijd varieert) laat staan, slaat-ie compleet vast. Muis, toetsenbord, alles vast. Enige wat ik dan kan doen is een harde reset geven en opnieuw booten. Dit doet-ie ongeveer 2 a 3 keer (soms 1 keer) met als gevolg dat als ik nu wil computeren de PC eerst aanzet, even wegloop om iets anders te doen, tussentijds een reset geef en dan pas ga spelen.
Specs:
AMD Athlon Thunderbird 1.2 GHz 266 MHz FSB (niet overgeklokt)
ABIT KT7A-RAID mobo met beta bios voor de 686B bug
SB Live!
3C905TX netwerkkaart
1 x 30 GB Maxtor HD, RAID IDE Primary Master
1 x 80 GB Maxtor HD, RAID IDE Primary Slave
1 x 7.6 GB Quantum Fireball EL, RAID IDE Secondary Master
1 x AOpen 32x CDROM, normale IDE Secondary Slave.
Ik gebruik dus geen RAID, alle harde schijven zijn "gewoon" geconfigureerd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |