[BC3] Fatale uitzondering 0E op 0028:C0006EB2..??? HELP!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo iedereen,
ik zit met een groot probleem.
Telkens al ik een spel wil spelen, of zomaar zonder reden, krijg ik een blauw scherm te zien. Dit vooral bij 3D spellen.
Ook wel blue screen of death genaamd. Jullie weten vast waar ik het over heb.
Dit gebeurd vooral wanneer het scherm moet overgaan naar een andere resolutie bij bijvoorrbeeld games.
Je hoort dan zo''n klik in de monitor (voor het overschakelen) en dan komt het blauwe scherm.
Dit staat er dan meestal:

Windows
Fatale uitzondering 0E op 0028:C0006EB2 in VXD VMM(01) + 00005EB2
De huidige toepassing wordt afgesloten.

mijn systeem:
AMD athlon 700
Asus K7V motherboard
Hercules GeForce DDR-dvi
IIyama visionmaster 702 HT
Soundblaster live 1024
128 mb SDram

Ik heb de drivers van HERCULES zelf en van DETONATOR (nvidia) voor mijn videokaart beiden geprobeerd,
dit helaas zonder resultaat.
Ook heb ik een nieuwe versie van directX.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!!
in ieder geval bedankt voor reacties.

groeten
Bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
het je de nieuwste via 4-1 drivers geinstalleerd?

• BC3 Victim
jazeker.....maar dit helpt voor geen meter....GVD...ik word echt denk denk ik...ik heb er nu al bijna een maand last van...:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Windows opnieuw installeren.. helpt meestal wel.

Verwijderd

En zonder je geluidskaart......

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Probeer eens op Microsoft te zoeken. Kan daar een paar dingen vinden.

1 daarvan heeft het over een beschadigd register.

There is no art to find the minds construction in the face

• salvador4
vxd errors hebben ook vaak te maken met geheugen, ik kreeg dit soort errors vaak toen ik een paar jaar geleden nog met magnaram werkte. Heb je geen geheugen managment achtig proggie op je pc lopen?

/ maar idd formateren en schone install van win helpt bijna altijd

Verwijderd

''Gewoon'' een fout van windows. Krijg hier af en toe ook een fout op 0028:xxxxx. Daarna geheugen vervangen (tja upgrade) door ECC geheugen en werdt de fout niet meer gegeven in het geheugen maar in vmm(???).exe He tis een ''bekende'' fout van windows. Enig advies wat ik kan geven is een nieuwe verse installatie met de nieuwste officiele drivers.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Is het adres altijd hetzelfde? Misschien heb je kapot mem. Ook ff testen met een simmcheck programma ofzo.

• BC3 Victim
Ja......dat is altijd hetzelfde....dus altijd dezelfde foutmelding...
waar kan ik zo''n simcheck proggie downloaden?? of zo''n geheugen management iets..??.

• BC3 Victim
Uhhh......7371 ???
hoezo zonder geluidskaart??wat bedoel je hier precies mee??

• salvador4
Uhhh......7371 ???
hoezo zonder geluidskaart??wat bedoel je hier precies mee??
hij bedoelt dat je win moet installen zonder geluidskaart, die live dingen willen wel eens moeilijk doen..
tja het kan aan heeel veel dingen liggen

• BC3 Victim
Bedankt voor jullie hulp...
ik kan voorlopig ff aan de slag met de info die ik heb..
ook heb ik dit gevonden;
---------------------------------------------
SYMPTOMS
When you start or play one of the games listed at the beginning of this article on a computer running Microsoft Windows Millennium Edition (Me) or Microsoft Windows 98, you may receive the following error message:

In Microsoft Windows Millennium Edition (Me)

Error:OE: 0028:C000EC99
-or-

In Microsoft Windows 98
0028:C0006EB2 in VXD VMM(01)

CAUSE
This behavior can occur if a VIA Busmaster controller and video adapter based on the nVidia chip set is installed in your computer.
---------------------------------------------
Nu staat er dat dit waarschijnlijk aan m''n via drivers ligt....en dat ik direct draw uit moet schakelen in dxdiag..
Toen ik dxdiag opstarte..kreeg ik meteen de foutmelding weer..
Maar toen ik hem opnieuw opstarte..kwam het bericht; LAST TIME YOU TRIED TO START DXDIAG AN ERROR OCCURED, IN DIRECTDRAW..bladiebla..

dus waarschijnlijk ligt het hieraan.. :)
maja.....kijken wat ie doet
mzzls

Pagina: 1