Toon posts:

[BC3] Scannen via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een internetserver(een pc zonder monitor) om internet te verdelen over mijn pc''s, ook de printer en de scanner zijn er op aangesloten. Printen over netwerk gaat natuurlijk wel. Maar kan ik ook scannen over netwerk? dus dat ik net als de printer gewoon op mijn pc een netwerk scanner installeer?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De HP 6300 ondersteund vanuit de drivers standaard network scanning. Ik wil inderdaad zelf ook nog een keer proberen of die software ook werkt met mijn 5370. Zou het ook wel makkelijk vinden om vanaf een andere PC de scanner te kunnen aansturen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
geen idee!

zou wel handig zijn
post ff als het lukt!
Wat voor besturingsysteem staat op je server?

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
enkele ideeen:

- kijk op Linux naar SANE
- bekijk VNC -> clients runnen VNC client etc..

VNC --> je runt eigenlijk alles op de PC waarop de scanner is aangesloten..
alleen de toetsenbord en monitor is een ander computer..
Hierdoor maakt het niet uit of je windows, linux of voor mijn part een palm gebruikt voor het aansturen van je pc met scanner..

volgens mij is het onder windows niet mogelijk om je scanner net als je printer -> bijv een poort te delen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win me(alle pc''s)
scanner is: cannon fb310

Verwijderd

VNC is wel een creatieve oplossing inderdaad. Een beetje krom, maar het werkt wel.

Daarna gewoon bestand van die computer kopieren naar je eigen computer. Alle computers moeten uiteraard wel aanstaan.

VNC is gratis en haal je hier bijvoorbeeld

http://tucows.planet.nl/preview/77758.html

Verwijderd

Topicstarter
ja vnc dat heb ik al
beetje kut is dat
en dat snapt mijn pa en mijn zusjes niet enzo...
werkt ook sloom...
Pagina: 1