[BC3] el cheapo netwerk kaartje of bv 3com ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik heb hier een el cheapo (35,-) netwerk kaartje wat ik gebruik voor mijn internet verbinding (UPC) en voor de rest gebruik ik heb dus helemaal nergens voor....
Zou het in mijn geval iets uitmaken (kwa snelheid) als ik een dure merk kaart zou kopen (BV 3com) ?

Verwijderd

Nee, maakt niets uit.

Prijs betaal je voor merk en garantie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik denk het niet. Zo''n netwerkkaart haalt zeker 16Mbits/sec. En zo snel is je internetverbinding waarschijnlijk niet. Ik zou ook geen 3Com nemen want die stoppen ermee, dan liever een Intel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Voor gewoon thuisgebruik kan je gewoon zo''n elcheapo (met realtek chipset) nemen ofzo.

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
Thanks voor de snelle replys!

• BC3 Victim
gewoon 3com nemen, heb je nooit gezeik mee.. Met lan-parties zijn degenen met een goedkoop kaartje nl altijd de lul.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

lekker voor de goedkoper kaartje gaan.

Heb er nu een van 25 gulden, werkt perfect :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik wil nooit meer elcheapo kaartje. Had een netwerkje met 3* 3com en 1 elcheapo. 3com en elchepo bij elkaar in 1 systeem -> dikke ellende.

Op t.net vraag en aanbod komen ze regelmatig voor een schappelijk prijsje voorbij. ZO ben ik ook aan 3 van de 4 van mijn 3coms gekomen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Op donderdag 03 mei 2001 12:13 schreef Roman het volgende:
.....
Ik zou ook geen 3Com nemen want die stoppen ermee, dan liever een Intel.
:? Serieus

dat zou :'( zijn

Verwijderd

Het enigste waar die 3com dingen een echt voordeel mee hebben is dat windows ze zelf al herkend en er drivers voor heeft. Als je windows dus installeert werkt ie ook meteen. En ze gebruiken minder CPU power, dan die cheape kaartjes...

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik werk met NE2000 Realtek kaartjes van 35 piek per stuk. Werkt prima, no need voor duurdere kaartjes..

Verwijderd

Gewoon Realtek nemen. K heb nu een realtek 8139 10/100 en doet het :9~. En wel lekker 100 piek bespaard op een 3com

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 15:54 schreef Teatime78 het volgende:
gewoon 3com nemen, heb je nooit gezeik mee.. Met lan-parties zijn degenen met een goedkoop kaartje nl altijd de lul.
Xplain :?

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb ook cheapo kaartje (Realtek) en "no problems" ook niet op LAN party''s etc. ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Wildfire

Joy to the world!

Teatime:
Met lan-parties zijn degenen met een goedkoop kaartje nl altijd de lul
Dat mag je dan wel eens uitleggen! Ik heb zelf een 35-piek Realtek 10/100 PCI-kaartje, maar op LANs gaat het uitstekend hoor! Games spelen perfect, geen lag ofzo. En leechen, och wat zeg ik nou ik bedoel sharewarespellen kopieëren :), gaat ook razendsnel...

Leg mij dan eens uit waarom ik de lul zou zijn... :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 03 mei 2001 16:00 schreef PsyFlux het volgende:
Het enigste waar die 3com dingen een echt voordeel mee hebben is dat windows ze zelf al herkend en er drivers voor heeft. Als je windows dus installeert werkt ie ook meteen. En ze gebruiken minder CPU power, dan die cheape kaartjes...
ehm dat herkennen valt vies tegen win 98 herkene mijn mooie 3com 905b echt niet hoor dan moet je op de 3com site de meest vage drivers downen en dnaarna no problems (behalve met mijn switching hub die niet switched

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zie mijn sig. Amen.

Bloed, zweet & koffie

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Mijn el cheapo netwerkkaartje werkt ook prima. Ook op lan''s...

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 18:43
Voor op een LAN... gewoon 3Com kopen!
Die goedkope kaartjes zijn K.L.O.T.E. Voor de gemiddelde huis/tuin/keuken-gebruiker zijn ze voldoende maar voor het echte werk zou ik toch zeggen 3Com! Die 3Com''s hebben tenminste nog enige rekenkracht onboard, dat scheelt weer CPU-zaken zekerz als er meerdere mensen je systeem aan het leegzuigen zijn :) Voor in een Server op een LANparty zekerz voor 3Com/Intel enz. gaan dat kan je een hoop ellende schelen :)

Verwijderd

lama, nix gezegd :)

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
Pfff ooit de cpui belasting gemeten op een computer van tegenwoordig? Das echt niks meer hoor. Vroeger hadden we er ook problemen mee dat een soundblaster nogal wat cpu cycles kostte en was de GUS daarom een uitkomst maar voor die <1% maakt niemand zich nu nog druk.

Gewoon Realtek 8139 kopen. Het enige probleem wat ik met die kaarten heb is dat ze niet goed werken op een VIA MVP3 chipset (Super Socket 7 borden dus). Verder draaien die dingen er net zo makkelijk 6mb/sec overheen hier in huis als de DecChip 21140''s.

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 12:11 schreef Toverstaf het volgende:
Nee, maakt niets uit.

Prijs betaal je voor merk en garantie
maar bij 3com hebben we het wel over een levenslange garantie dus als je nog een kapotte 3com hebt liggen >:)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
De 3com kaart heeft een lagere cpu load dan een el cheapo kaartje, maar als thuisgebruiker boeit dat zeer weinig.

• BC3 Victim
haha, ik heb nog 9 3com netwerkkaarten liggen!

• BC3 Victim
Het verschil zit''m merendeels idd in rekenkracht zoals de peepz hiero al aangeven. Zet zo een el cheapo kaartje maar eens vast op full-duplex en en 100Mbit. Hang dat vervolgens in een "groot" netwerk en je zult er meteen achter komen waarom het kaartje een gulden of 50 goedkoper is. Een el cheapo werkt voor veel mensen dat ontken ik echt niet. Maar in een groot netwerk zoals bij bv bedrijven ga je echt huilen met een el cheapo kaartje ertussen. Sniffer maar es bij een vriend op een hub en zet er vervolgens een el cheapo tussen. Dan zie je wel wat ik bedoel.

Verwijderd

Ik heb 1 woord voor je

Realtek zeer goedkoop en doen het lekker

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 18:43 schreef Atteman het volgende:
Voor op een LAN... gewoon 3Com kopen!
Die goedkope kaartjes zijn K.L.O.T.E. Voor de gemiddelde huis/tuin/keuken-gebruiker zijn ze voldoende maar voor het echte werk zou ik toch zeggen 3Com! Die 3Com''s hebben tenminste nog enige rekenkracht onboard, dat scheelt weer CPU-zaken zekerz als er meerdere mensen je systeem aan het leegzuigen zijn :) Voor in een Server op een LANparty zekerz voor 3Com/Intel enz. gaan dat kan je een hoop ellende schelen :)
Als meerdere mensen je systeem leeg aan et zuigen zijn heb je meer aan een raid controller dan een 3com netwerkkaart zeker als ze met verschillende bestanden bezig zijn.

• BC3 Victim
Ik heb zelf alleen el cheapo kaartjes en nog nooit problemen mee gehad. Bij 3com betaal je alleen voor het merk.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Ach wat heet betalen? Ik heb mijn hele 3Com netwerk voor 200 piek gekregen (alleen de HUB betaald, 6 3Com NIC''s voor nop) en je kan ze ook 2e hands prima kopen (levenslange garantie via 3Com) zo''n 3C900 kost dan ook niet veel meer en is een prima 10Mb kaartje

Ik zie het maar zo, op een pc van duizenden gulden zal een NIC van 30 of van 75 ook niet veel meer maken toch ?

Flickr | Lego collectie

• Atteman146
Op donderdag 03 mei 2001 23:04 schreef nitraat het volgende:

[..]

Als meerdere mensen je systeem leeg aan et zuigen zijn heb je meer aan een raid controller dan een 3com netwerkkaart zeker als ze met verschillende bestanden bezig zijn.
Yep, of je zet gewoon een FTPserver neer met RAID 0 en meerdere NIC''s load balancing... Je harddisk kan overigens veel meer data pompen dan dat er door zo''n 3Com kaartje of wat-voor-een-dan-ook heen kan. :)

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op donderdag 03 mei 2001 23:18 schreef sarevok100 het volgende:
Ik heb zelf alleen el cheapo kaartjes en nog nooit problemen mee gehad. Bij 3com betaal je alleen voor het merk.
Vergelijk voor de grap eens zo''n cheap ding met een 3com of Intel. Er zit toch echt meer en betere chips op.

een 905x-TX kost je 125 piek en wat is dat nou als je pc toch al een paar 1000 piek kost. NIC''s hoef je maar 1 keer te kopen, het zijn toch wel de onderdelen die het langste meegaan.

3com is gewoon een standaard, zeer goed ondersteund, weinig tot geen kans op problemen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ik heb vaak het probleem met die goedkoope kaartje dat ik servers niet zie :( en met me intell kaartje nooit meer last van gehad!

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• P5ycho
  • Laatst online: 22:39
Op vrijdag 04 mei 2001 11:20 schreef Atteman het volgende:

[..]

Yep, of je zet gewoon een FTPserver neer met RAID 0 en meerdere NIC''s load balancing... Je harddisk kan overigens veel meer data pompen dan dat er door zo''n 3Com kaartje of wat-voor-een-dan-ook heen kan. :)
Ik denk dat je met een RAID0 array moeilijk tot 12,5MB/s komt als je meerdere files tegelijk moet lezen... dan komt een enkele SCSI schijf vaak nog beter uit de bus.
Ik zou ook geen 3Com nemen want die stoppen ermee, dan liever een Intel.
3Com stopt alleen met de Corebuilder series, en dat is al heel lang bekend.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Gewoon niet moeilijk doen en een goedkopen realtek ofzo kopen... Paar dagen geleden nog een LAN-party gehad die helemaal bij elkaar hing van realtek-kaartjes... Geen enkel probleem...

En ze nemen minder plaats in :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arrrgh praat met mij niet over die kut goedkope kaartjes, mijn problemen ermee:
1 downed op LAN met maar 7.5 kb/s behalve van 1 andere compie, daar wel met 3 mb/s ????
2 ziet niet het hele netwerk, alleen eigen gebruikersgroep + nog een stuk of 2 andere compies (terwijl er 30 aan hangen)
3 heeft mij vet pissed gemaakt op LAN en zal dus waarschijnlijk niet al te lang meer leven >:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BC3 Victim
Met die goedkope zogenaamd NE2000-compatibele kaartjes heb ik wel regelmatig ellende gehad. Liever een tweedehands 3com (12 piek) nooit problemen mee gehad.

• Atteman146
[quote]Op vrijdag 04 mei 2001 11:31 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een RAID0 array moeilijk tot 12,5MB/s komt als je meerdere files tegelijk moet lezen... dan komt een enkele SCSI schijf vaak nog beter uit de bus.
[..]

???
Waarom zou een enkele SCSI schijf sneller zijn dan een RAID 0 array? In een RAID 0 kun je immers meerdere SCSI (of IDE) schijven hebben zitten. RAID 0 gaat juist voor performance en is dus altijd sneller dan een enkele losse schijf van het zelfde type. Die 12,5 zul je waarschijnlijk toch nooit halen met 100 Mbit... :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Waar dat Pro-3Com/Intel-Anti-Realtec styandpunt zo vandaan komt zijn van de oude Realtec kaarten van >3 jaar geleden. Toen was je zeker wel blij met een 3Com, ook omdat de pc''s een stuk langzamer waren.

De huidige Realtec-based-kaarten zijn gelukkig een stuk beter.

De CPU usage maakt idd wel uit voor een server die het al druk kan hebben met queries, maar voor thuis is dat niet erg.

*insert signature here

Pagina: 1