[BC3] ADSL en Alarm Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Wij hebben thuis een Alarm Systeem en zitten erover na te denken om ADSL te nemen. Het alarm geeft om de zoveel tijd een signaal door aan de centrale om te kijken of de lijn nog werkt. Als dat niet kan staat de politie voor de deur. Nu heb ik het bedrijf van het alarm gemailed en die zei dat ik een nieuw alarm systeem moest. Dit zeggen ze bij elk onderhoud ook om geld te krijgen. Hij zou nl ook niet millenium proof zijn en dat is ie wel :)
Heb toen de KPN gemailed om te vragen of het uitmaakte, en die zeiden met een omweg van wel maar dat ze het niet wisten en ik contact op moest nemen met dat bedrijf, terwijl ik had gezegd dat ik dat al gedaan had:?.

Maar anyway weet iemand anders hoe dat zit?

Thnx

If the world didn't suck we'd all fall off.

Verwijderd

Ik denk dat het alarmsysteem netzoals de telefoons via de splitter moeten worden omgelegd en er dus geen aansluitingen mogen zijn voor de hoofdaansluiting. Het enige is dat het alarmsysteem zal moeten worden omgelegd, of je moet een extra telefoonlijn laten leggen.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 10:37 schreef Bendertino het volgende:
Ik denk dat het alarmsysteem netzoals de telefoons via de splitter moeten worden omgelegd en er dus geen aansluitingen mogen zijn voor de hoofdaansluiting. Het enige is dat het alarmsysteem zal moeten worden omgelegd, of je moet een extra telefoonlijn laten leggen.
Kan het dan zijn dat het alarm voor de hoofdaansluiting zit? Lijkt me niet... Maarja ik heb er geen verstand van...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij zou het gewoon moeten werken. ADSL houdt niet je normale telefoonlijn bezet, en da''s waar zo''n alarm op checked.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je hoofdaansluiting zit in de woonkamer over het algemeen, daar sluit je de splitter op aan en vanaf de splitter gaat er één draad van de splitter naar het adsl-modem en vervolgens uit de andere uitgang van de splitter moeten alle telefoons worden aangesloten en dus ook het alarmsysteem en dan zou het moeten werken. Maar ik jou thuissituatie niet, dus veel kan ik er niet over zeggen.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Het alarm zit niet op een normale telefoonstekker maar rechtstreeks op de telefoonlijn in het kruipluik heb ik mij laten vertellen.

Bedoel je met hoofdaansluiting gewoon de telefoonstekkerstopcontact(Ofzo:?)

Verwijderd

De dailer die in de alarmcentrale zit is niks meer of minder dan een recht-toe-recht-aan modem-dailer.
Sommige hebben buiten analoge ook ISDN-dailers (tegen een onbeschofte prijs |:()
Dus of je je centrale op een analoge lijn hebt hangen of op een analoge lijn waar ook ADSL overheen gaat maakt in zijn geheel niets uit.
In huis krijg je een ''splitter'' die twee uitgangen heeft.
1) je ADSL
2) je tel. lijn.
Prik je centrale vervolgens gewoon weer op die tel. lijn en je bent klaar.
Anders zou je ook nog kunnen overwegen om er een tweede lijn naast te leggen die alleen voor het alarmsysteem gebruikt.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Heb het bedrijf nog even een mailtje met wat argumenten waarom het wel kan gestuurd en gevraagd naar wat technische specificaties waarom het niet kan... Hopelijk krijg ik antwoord :)

Pagina: 1