De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
btw AMD = 0wnage
Installeer Via 4in1 (www.via.com) ?
Installeer Detonator drivers (www.nvidia.com)
Update je bios (www.msi-computer.nl)
Oh ja smeer wat pasta op je cpu en pak een fatsoenlijke koeler want 50 is vrij heet..
Als je dit het gedaan draait het waarschijnlijk als een zonnetje
Koeler was tot 1,2 GHz, dus zou in principe voldoende moeten zijn toch ? En ik heb wel PC met hogere temp gezien.
Zou AGP 4x uitschakelen dan helpen ?
Ik heb er wel registerkeys voor, maar weet niet of het helemaal risicovrij is.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
zorg dat je in iedeer geval via 4in1 4.29 of later hebt.
De laatste niet-beta videodrivers
met de abit k7t(a) kun je pci transaction delay uitzetten in je bios, kan dat niet bij de msi, dan moet je nog even wachten op de nieuwe Via 4in1 drivers, die dit probleem oplossen.
Misschien is het een optie om je voeding eens te vervangen!
Dit soort problemen komen meestal voor als je pc stroom gaat trekken en daarmee een spanningsdip veroorzaakt waardoor je machine vastloopt.
Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt om je voedingsspanning te monitoren maar mocht je dat niet hebben zou ik hem gewoon even vervangen en kijken wat er gebeurd.
Hang ander een paar voltmeters aan je voeding en controleer de +5V en (vooral) de +12V spanning.
Succes!
Verwijderd
het kan 2 dingen met je geheugen zijn:
1: een van de 2 of alletwee defect
2: moederboard kan niet overweg met het feit dat er 2 typen geheugen inzitten (pc100 en pc133).
ik heb op een technische dienst gewerkt en daar kom je dit soort problemen wel vaker tegen.
suc6 ermee
Coolermaster DP5-6H51, maar ik heb ook PC gezien waarbij het 65 was, 50 is toch niet superhoog dabcht ik.Op donderdag 03 mei 2001 02:56 schreef aaihetapie het volgende:
Welke koeler heb jij dan, 50° C idle is echt veel te warm
Voeding werkte bij ander moederbord wel en 350W kan ook niet te weinig zijn.Op donderdag 03 mei 2001 09:29 schreef drz het volgende:
@menneke,
Misschien is het een optie om je voeding eens te vervangen!
Dit soort problemen komen meestal voor als je pc stroom gaat trekken en daarmee een spanningsdip veroorzaakt waardoor je machine vastloopt.
Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt om je voedingsspanning te monitoren maar mocht je dat niet hebben zou ik hem gewoon even vervangen en kijken wat er gebeurd.
Hang ander een paar voltmeters aan je voeding en controleer de +5V en (vooral) de +12V spanning.
Succes!
12V ligt tussen de 12,5-12,6
5V ligt tussen de 4,7-4,8
Gemeten met proggie wat bij het moederbord zat.
Ik heb dus wel een asus en jij niet, maar msi zal ook wel ergens zo''n optie hebben.
Die 100MHz dimm kwam uit mijn ouwe PC en heeft het altijd gedaan, dus lijkt me sterk dat ze ineens alletwee kapot zijn.Op donderdag 03 mei 2001 09:40 schreef netmaster het volgende:
inderdaad voeding of (ook al is het a-merk)je geheugen.
het kan 2 dingen met je geheugen zijn:
1: een van de 2 of alletwee defect
2: moederboard kan niet overweg met het feit dat er 2 typen geheugen inzitten (pc100 en pc133).
ik heb op een technische dienst gewerkt en daar kom je dit soort problemen wel vaker tegen.
suc6 ermee
Ik heb de dimms er om de beurt ingezet en niet tegelijkertijd, ook in verschillende dimm sloten.
Ik zal het eens proberen.Op donderdag 03 mei 2001 13:59 schreef salvador4 het volgende:
Ik had laatst ook de hele tijd dat mijn pc hing, het lag bij mij aan de TURBO mode die aan stond in de bios, als ik die op normal zette was er niks aan de hand.
Ik heb dus wel een asus en jij niet, maar msi zal ook wel ergens zo''n optie hebben.
Dat mocht allemaal niet baten. Tot twee maal toe was het probleem opgelost bij het installeren van W98 (niet SE) over de nieuwere versie heen.
Ben er nooit achtergekomen waardoor het probleem veroorzaakt werd. De laatste keer was vorige week. Ik heb wel stellig de indruk dat het door een van mijn netwerkkaarten kwam (RTL8138 en 3com 905).
Updaten of deinstalleren hielp niet.
Gr Gerard
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Ik heb mijn bios gereset en hij doet het al beter, hij loopt niet meteen vast in ieder geval. Ik krijg alleen nog wel tijdens het spellen opstarten als je de intro schermen wegklikt steeds even mijn desktop te zien.
Iemand een idee waar dat aan ligt ?
Verwijderd
en kan je je pci transaction delay uitschakelen in je BIOS? HElpt dat?
Verwijderd
Probeer je geluidskaart er eens uit te laten en de bios te updaten. Dat laatste hielp bij mij enorm