[BC3] Mijn nieuwe systeem...goed of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om morgen een orderbevestiging te geven voor het volgende systeem

A-Open HQ 08 Bigtower Blauw 300 Watt
Asus A7M266 UDMA 100(FSB 266) DDR
AMD T-Bird 1,33 GHZ
Spire Socket A Cooler
256 MB DDR SDRAM
Asus 8200 GeForce 3 Deluxe
Maxtor 30,7 GB 7200 rpm
A-open 12 x 40 DVD
Lite-on 12X10x32 CDRW
Soundblaster Live 5.1 Player
Creative Fps 1500 Four Point Surround
IEEE 1394 Controller
10/100 Netwerkkaart

Nou ben ik niet echt een overclocker en zit dus te twijfelen of het nodig is om een ORB-cooler te nemen. Deze schijnen namelijk erg lawaaiig te zijn. Iemand ervaring mee ? En wat is een acceptabele hitte van de T-Bird.
Verdere opmerkingen over dit systeem zijn ook zeer welkom.

Groeten,
Anakin77

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ziet er zeer goed uit, en voor welke prijs heb je dit systeem (als ik dit vragen mag)

gezien de vele temperatuur problemen die sommige hebben met hun amd is het wel handig om die orb te nemen, koelt toch een stukje beter. Ik ben zelf geen AMD fan maar dit systeem ziet er goed uit.
Over de hitte kan ik nix zeggen, hoor dat ze tot zo''n 60 a 70 graden kunnen worden

• BC3 Victim
Ik ga er 4700,- voor betalen, wat ik zeer redelijk vind.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Op woensdag 02 mei 2001 21:22 schreef Anakin77 het volgende:
Ik ga er 4700,- voor betalen, wat ik zeer redelijk vind.
Hmmm ... da''s dus nog zonder monitor ...

• BC3 Victim
Is zonder monitor, maar mijn oude 19" kan nog wel even mee. In de tussentijd sparen voor een mooie grote Iiyama.

• BC3 Victim
ben jaloers op je :9~

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik niet ... ik ga voor de Pentium 4 ;)

Verwijderd

Geen ORB nemen, maar een coolermaster(ep5-6i11 of ep5-6h51)
Voor de rest ziet het er keurig uit

• BC3 Victim
Vind de speakset een beentje mager voor zo''n superdeluxe pc.:9
En misschien een IBM schijf in plaats van maxtor? Of heb je je die negatieve berichten over IBM schijfjes aangetrokken?

Verwijderd

Sinds ik een SuperOrb op me dondervogel heb lijkt mijn computer wel een stofzuiger..
Ik koop snel een c00ler zonder herrie-fan..
Gewoon een lekker rustige zoem..

Verwijderd

Asus A7M266 is een leuk boardje. Werd tijdje terug gesuggereerd dat ze "niet zo stabiel zouden zijn" maar kennis van me heeft er 1 en is toppie.

• BC3 Victim
Ik heb hier nog een mooie IBM van 45 GB 7200 rpm liggen, die komt er uiteraard ook bij.
En ik sluit mijn pc ook nog aan op mijn JVC Stereotoren, dus met het geluid zit het denk ik ook wel ok.

Grootste twijfel blijft de cooler.

• BC3 Victim
Je wilt dus de Asus A7M266 UDMA 100(FSB 266) DDR kopen. Zou ik niet doen. Zou voor de DFI Ak76-sn gaan >:) , mooi moederbordje.
Op de Asus zitten geen dipswitches op, en ook maar een 2-fase voeding :'(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Een superorb maakt echt heel veel lawaai. En zoals iemand al zei. Neem een coolermaster. Temp maakt voor jouw toch niet echt veel uit als het maar niet "te" is. En een coolermaster is lekker stil.
Verder top systeem. (post eens wat benchmarks als je het systeem heb. Vooral 3Dmark 2001 zal een leuke score geven :P)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
HDD in raid zetten?
dus eenzelfde IBM bijkopen? versnelt wel veel hoor!

coolmaster tot 1,5 ghz moet de job toch kunnen doen? Ik vind het ook wel lawaarig maar dan moet je maar waterkoeling nemen!
Zijn ook complete kasten voor!

www.kuiphuis.nl

• BC3 Victim
Ik zal morgen contact opnemen met Exile of ze er een coolermaster op kunnen zetten. En zelf ben ik natuurlijk ook benieuwd naar die benchmarkscores :P

Verwijderd

Prutser, wat kan je wel ,wat een ontzettend pauper systeem......

Of te wel ga je moeder pesten.....

Je hebt 5 posts, allemaal om je systeempje te showen......

Overigens heb ik zelf een Dual PIV Forster, 2048 mb, met een pre-production model van de KYRO III. Helaas mag ik daar geen benchmarks van laten zien, omdat ik een geheimhoudingsplicht heb. Als server draai ik een quad Itanium , 32 gb ram, met windows 2002 Datacenter en Microsoft SQL (64-bit).

• BC3 Victim
Ga nagenoeg het zelfde systeem kopen, ik ga hem alleen op een MSI KT7 raid bord bouwen, omdat op een abit de processor iets warmer wordt

voor de rest is het een vet bakkie

ik haal hem trouwens met 19" lijama monitor en 2 x 30 gb schijven voor Fl 4785,=

normaal in de winkel ben je er +/- 6100 voor kwijt

• BC3 Victim
Doe eens ff relaxed 5371...
Ik ben nou eenmaal niet zo''n sleutelaar dus wil ik mijn pc in 1 keer goed hebben en dat ik daarbij de hulp van tweakers kan inschakelen vind ik perfect.

Heeft niks met showen te maken, wil alleen na aanschaf geen last hebben van cognitieve dissonantie.

• BC3 Victim
Waar ga je ''m dan kopen DBerndsen ?

Verwijderd

Dberndsen, wat is de toegevoegde waarde van jouw 1ste !!!! post.......

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik zou die AOpen kast niet nemen. Ik heb ''m ook en de fan van de voeding maakt meer lawaai dan de overige 4 coolers samen.

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 22:20 schreef MarcKonings het volgende:
Ik zou die AOpen kast niet nemen. Ik heb ''m ook en de fan van de voeding maakt meer lawaai dan de overige 4 coolers samen.
Is dan een productiefout van AOpen. De Noisekiller zou hier niet goed werken. AOpen heeft dit ook toegegeven, is bij bepaalde series :'(

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op woensdag 02 mei 2001 22:31 schreef Yo.Joost het volgende:

[..]

Is dan een productiefout van AOpen. De Noisekiller zou hier niet goed werken. AOpen heeft dit ook toegegeven, is bij bepaalde series :'(
Noisekiller? Ja dat zie ik in de prijslijsten ook altijd bij die kasten staan, maar dan vraag ik me af hoe de voeding klinkt ZONDER noisekiller! :)

Zal best een productiefout zijn. Wat zou die noisekiller kunnen inhouden en kan ik er zelf nog wat aan doen? Ik zat te denken dat de fan van de voeding ook wel eens versleten zou kunnen zijn, aangezien mijn systeem 24/7 voor een half jaar nu aanstaat.
Pagina: 1