Toon posts:

[BC3] verkopen of niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een kast staan met daarin een Abit Be6 (de eerste versie), Celeron 400, 128 mb sdram, een 2GB hard disk en een goedkope geluidskaart en videokaart...

Dit wilde ik dus eerst gebruiken voor een server (met win2k) maar ik kan dit voor 700 piek verkopen.. wat zeggen jullie, doen voor dat bedrag??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zonder monitor ===>verkopen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou hem dan zelf houden, kan je nog zat dingen mee doen. :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Houden

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat 700 piek een mooi bedrag is voor dat maar ik zit meer met het probleem dat ik wel graag een win2k server wil hebben, dus dan moet ik weer ergens nieuwe zooi gaan halen (toch wel minimaal Pentium 2, 128 mb lijkt me)..
en 700 piek is wel leuk maar wat koop je er nou eigenlijk voor, een halve geforce 3 kaart?? :)

Verwijderd

houden, kan altijd van pas komen als server of backup

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Niet verkopen denk ik als je nog een server wil inrichten moet je alles overnieuw kopen.

Een rekensommetje

Midi Tower ATX (235W)FL 70,-
Intel Celeron 433 (PPGA)FL 152,-
Abit WF22L socket370/VGA/LAN FL 215,-
128MB PC133 SDRAM FL 79,-
Fujitsu 10,2GB (MPG3102AT, 5400rpm) FL 209,-
Logitech Pilot Wheel Mouse (OEM) FL 20,-
Toetsenbord Standaard FL 16,-
Totaal: FL 741,-

In bovenstaande berekening heb ik geen rekening gehouden met het feit dat alles van verschillende aanbieders afkomt.
Verder zijn dit zo ongeveer uiterste prijzen (veel lager zal moeilijk worden).
Ook is geen rekening gehouden met de verzendkosten...

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik kijk naar de 2dehands waarde ervan is het wel goed te zien aan de berekening hierboven... Ik kan nog wel heel goedkoop aan een pentium 166mmx komen, die zou ik dan ipv die celeron als server kunnen gebruiken. Maar daar draait win2k natuurlijk niet op, zou ik ook win95 als server OS kunnen gebruiken (lukt dat met een week uptime ofzo?)...
p.s. linux zou ook ideaal zijn maar dat heb ik al eens geprobeerd en dat was niet echt een suc6 :'(

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 22:52 schreef Spina1 het volgende:
Maar als ik kijk naar de 2dehands waarde ervan is het wel goed te zien aan de berekening hierboven... Ik kan nog wel heel goedkoop aan een pentium 166mmx komen, die zou ik dan ipv die celeron als server kunnen gebruiken. Maar daar draait win2k natuurlijk niet op, zou ik ook win95 als server OS kunnen gebruiken (lukt dat met een week uptime ofzo?)...
p.s. linux zou ook ideaal zijn maar dat heb ik al eens geprobeerd en dat was niet echt een suc6 :'(
Welke linux distributie heb je toen geprobeerd? En wat ging er mis?

Verwijderd

Topicstarter
red-hat 6.4 en suse 7.0 als ik het goed heb.. beide op dezelfde comp... ik had alles geinstalleerd gekregen maar wilde ik naar de GUI gaan (geen idee welk commando, het is al ff geleden en heb er maar 2 dagen mee bezig gezeten) kreeg ik een foutmelding... dunno, maar als ik gewoon alles zou kunnen installeren en meteen via GUI wat serverprogjes zou kunnen installeren zou dat helemaal een goeie oplossing zijn..

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Als je zelf een server nodig hebt, waarom zou je hem dan verkopen??? Is alleen maar een hoop moeite, en wie zegt dat je voor veel minder een gelijkwaardige server kan kopen?

• BC3 Victim
Als je echt een server wilt is houden wel makkelijker, anders verkopen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Voor een server heb je de GUI niet nodig, dat is juist de kracht van linux..

Ik zou ''m onmiddelijk verpatsen. Een oude 486/Pentium is nog wel aan te komen voor rond de 100 piek, heb je een prima servertje en 600 piek over om biertjes te drinken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde net dat ik hun ouwe kast gratis krijg (p166mmx), dan probeer ik daar wel lekker Linux op draaiende te krijgen...
kan ik van dat geld gelijk m''n pc beetje upgraden :9

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

FFF

ja koop die halve geforce 3 :D
Pagina: 1