[BC3] Nieuw Pentium 4 systeem ...

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
- AOpen HX-45 Miditower 235W à fl. 169

Deze doet het niet. Voor de P4 heb je een speciale kast + voeding nodig

en waarom geen tbird?

Geheugen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Okey, ik zat hieraan te denken:

- AOpen HX-45A Miditower P4 à fl. 229,-
- Intel Pentium 4 1,3 GHz (of hoger) in a box à fl. 999,-
- Asus P4T PGA-Socket 423 (Pentium 4) à fl. 599,-
- Sony 3,5" 1,44 MB diskdrive (boeiuhh) à fl. 35,-
- IBM DTLA 30,7 GB 7200 rpm à fl. 445,-
- ATi Radeon 64 MB DDR ViVo à fl. 595,-
- Creative Soundblaster Live 1024 à fl. 145,-
- Microsoft Internet Keyboard PS/2 + Intelli Mouse à fl. 85,-
- Pioneer 115 DVD-player à fl. 225,-

Totaal: fl. 3357,-

Iemand nog suggesties voor een monitor? 17" is voldoende (dus kom niet met 19" Ilyama''s aanzetten). Ik zat te denken aan een LG Flatron 775FT of 795FT ... wie weet wat van één van die twee schermen of heeft een ander voorstel voor een 17" scherm?

In het bovenstaande systeem gaat het me vooral om de combinatie processor/videokaart. Ik zeg er vast bij dat ie niet zoveel gebruikt gaat worden voor 3D games (ook wel, maar da''s niet het belangrijkste). Vooral voor tekenprogramma''s, Internetten, MP3 en DVD''s/DivX afspelen (op TV).

Alvast bedankt you all ... :)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Als je een van die LG''s neemt neem dan de 795
dit is imho ook de beste keus.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Damn is dat bord nu nog maar 600,-?!? Kheb er een rug voor betaald.

Maar goed, ik zou dan een gewone Radeon met alleen tv-out nemen (Miro tv kaartje kopen kun je altijd nog. Die flop heb ik tot nu toe alleen nodig gehad voor de Bios (nog niet gedaan dus). Van het geld dat je op die Radeon en flop bespaard kun je mooi geheugen kopen (niet helemaal maar je begrijpt wat ik bedoel). Dat heb je ECHT nodig. Een PIV met 128Mb is net als een Lamborghini op fietsbanden, heel irritant.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 20:58 schreef thedolf het volgende:

en waarom geen tbird?

Geheugen?
Op de site van ... ?? ... (ben de naam effe vergeten) staat dat die kast uitermate geschikt is voor de Pentium 4 (ik zal nog eens kijken).

Geheugen: "in a box" ... dus met 2x64MB RDRAM (evt. later nog 128MB of meer erbij) en koeler.

Waarom geen T-bird? Zware Tekenprogramma''s (CAD en Fotobewerking) ... en we zijn hier thuis nogal Pro-Pentium ;) sorry ...
En ook met het oog op de toekomst. De Athlon moederborden kunnen nu nog wel even mee ... maar op den duur zullen daar nieuwe plankjes voor moeten komen (waar de nieuwere Athlon''s op kunnen). De Pentium 4 wordt net geintroduceerd, en kan nog wel even vooruit (of klopt dit verhaaltje niet helemaal :?). Ik vraag me alleen af of ik beter nog even op de nieuwe Socket voor de P4 kan wachten :?

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 21:01 schreef Accident het volgende:
Als je een van die LG''s neemt neem dan de 795
dit is imho ook de beste keus.
Ik vind die Flatron''s echt super. En volgens mij doen ze zeker niet onder voor de Ilyama''s. Wat is trouwens exact het verschil tussen de 775 en de 795? Is dat de max. resolutie en de frequentie? Klopt dat :?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:54 schreef ThaWout het volgende:
Okey, ik zat hieraan te denken:

- AOpen HX-45 Miditower 235W à fl. 169,-
- Asus P4T PGA-Socket 423 (Pentium 4) à fl. 599,-
- Sony 3,5" 1,44 MB diskdrive (boeiuhh) à fl. 35,-
- IBM DTLA 30,7 GB 7200 rpm à fl. 445,-
- ATi Radeon 64 MB DDR ViVo à fl. 595,-
- Creative Soundblaster Live 1024 à fl. 145,-
- Microsoft Internet Keyboard PS/2 + Intelli Mouse à fl. 85,-
- Pioneer 115 DVD-player à fl. 225,-

Totaal: fl. 3297,-

Iemand nog suggesties voor een monitor? 17" is voldoende (dus kom niet met 19" Ilyama''s aanzetten). Ik zat te denken aan een LG Flatron 775FT of 795FT ... wie weet wat van één van die twee schermen of heeft een ander voorstel voor een 17" scherm?

In het bovenstaande systeem gaat het me vooral om de combinatie processor/videokaart. Ik zeg er vast bij dat ie niet zoveel gebruikt gaat worden voor 3D games (ook wel, maar da''s niet het belangrijkste). Vooral voor tekenprogramma''s, Internetten, MP3 en DVD''s/DivX afspelen (op TV).

Alvast bedankt you all ... :)
in plaats van die pentium 4, beter een TB1300, en die dan omhoogschroeven:Y)

• Accident

Accident

's Happen

De buis is hetzelfde, maar hij is "kreupel" gemaakt.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:56
Die P4 moederborden gaan helemaal niet lang mee. P4 krijgt geloof ik "binnenkort" meer pinnetjes of zo en dat gaat niet in een huidig P4 plankje passen, je hebt grote kans dat de Athlon bordjes net zo lang meegaan.

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 21:13 schreef paragon het volgende:
Die P4 moederborden gaan helemaal niet lang mee. P4 krijgt geloof ik "binnenkort" meer pinnetjes of zo en dat gaat niet in een huidig P4 plankje passen, je hebt grote kans dat de Athlon bordjes net zo lang meegaan.
Daarom zei ik ook "of kan ik beter wachten op de nieuwe Socket voor de P4" ... ''t antwoord is dus "JA" ;).

En nu a.u.b. geen reacties meer van "neem een AMD" ... ik blijf voorlopig nog effe bij de P4. Ik denk trouwens dat het een 1,7 GHz wordt ... maar ik heb nog wel even de tijd.

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 21:13 schreef Accident het volgende:
De buis is hetzelfde, maar hij is "kreupel" gemaakt.
Kreupel :?

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 20:58 schreef thedolf het volgende:

en waarom geen tbird?

Geheugen?
Foutje ... niet goed gelezen. ''t was de AOpen HX-45A voor P4 à fl. 229,-

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 21:05 schreef Jamez_Joint het volgende:
Damn is dat bord nu nog maar 600,-?!? Kheb er een rug voor betaald.

Maar goed, ik zou dan een gewone Radeon met alleen tv-out nemen (Miro tv kaartje kopen kun je altijd nog. Die flop heb ik tot nu toe alleen nodig gehad voor de Bios (nog niet gedaan dus). Van het geld dat je op die Radeon en flop bespaard kun je mooi geheugen kopen (niet helemaal maar je begrijpt wat ik bedoel). Dat heb je ECHT nodig. Een PIV met 128Mb is net als een Lamborghini op fietsbanden, heel irritant.
De Radeon met alleen TV-out staat niet op de site waar ik kijk. Wat kost die ... weet je dat zo? Ik zie alleen de ViVo staan ... en andere Radeon''s met 32 MB.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Quake is bij het enige wat die PIV een beetje kan, je speelt geen Quake dus...

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op woensdag 02 mei 2001 21:19 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "of kan ik beter wachten op de nieuwe Socket voor de P4" ... ''t antwoord is dus "JA" ;).

En nu a.u.b. geen reacties meer van "neem een AMD" ... ik blijf voorlopig nog effe bij de P4. Ik denk trouwens dat het een 1,7 GHz wordt ... maar ik heb nog wel even de tijd.
Die P4 presteren zeer brak bij gelijke clock tov PIII en TB dus als je een P4 pak dan meteen de snelste om dat te compenseren dus ga voor de 1,5 of 1,7 niet de 1,3 en later met SSE2 software optimalizatie wordt ie weer wat sneller

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Als je toch de tijd heb zou ik zeker wachten op de nieuwe socket. En anders gewoon een 1,5 ofzo kopen (1,7 is dacht ik nog best duur).

Ik weet trouwens niet of je al boxen heb, maar ze staan niet in het rijtje. En ik zou er meteen een goedkoop (35 piek ofzo) 100mbit netwerkkaartje indoen. kost geen reet en is bijna altijd wel makkelijk (of je moet zeker weten dat je ''m NIET ga gebruiken). Verder leuk systeem..

• Accident

Accident

's Happen

Op woensdag 02 mei 2001 21:20 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Kreupel :?
Kreupel ja,
vergelijk de specs maar!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:57
Kun je niet beter een boxed P4 met 2*128MB nemen? Da''s in verhouding nogal wat goedkoper. Heb gelezen dat Intel wat last heeft met genoeg P4''s te leveren (net als met de PIII destijds. Tja wat de houdbaarheid van het bord (socket) betreft, ben je iemand die elk jaar z''n cpu opwaardeert? Zo niet, dan hoeft ''t volgens mij niet zo''n probleem te zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 22:00 schreef InterCC het volgende:
Als je toch de tijd heb zou ik zeker wachten op de nieuwe socket. En anders gewoon een 1,5 ofzo kopen (1,7 is dacht ik nog best duur).

Ik weet trouwens niet of je al boxen heb, maar ze staan niet in het rijtje. En ik zou er meteen een goedkoop (35 piek ofzo) 100mbit netwerkkaartje indoen. kost geen reet en is bijna altijd wel makkelijk (of je moet zeker weten dat je ''m NIET ga gebruiken). Verder leuk systeem..
Netwerkkaartjes heb ik nog (uiteraard wel kabel hier :)) ... en boxen doe ik niet, ik sluit hem op m''n stereo aan. Daar had ik al aan gedacht ;).

• Wouter!
Op woensdag 02 mei 2001 22:41 schreef abbadon het volgende:
Kun je niet beter een boxed P4 met 2*128MB nemen? Da''s in verhouding nogal wat goedkoper. Heb gelezen dat Intel wat last heeft met genoeg P4''s te leveren (net als met de PIII destijds. Tja wat de houdbaarheid van het bord (socket) betreft, ben je iemand die elk jaar z''n cpu opwaardeert? Zo niet, dan hoeft ''t volgens mij niet zo''n probleem te zijn.
Ja, heb ik ook allemaal gelezen idd. Maar ''t hoeft nog niet binnen een paar weken ... ik ga over een maandje ongeveer nog eens kijken. Ik denk dat ze dan wel wat beter leverbaar zijn. En ik denk toch dat het wel de 1,7 GHz wordt met 2x128 RDRAM idd.

Maar ik ben effe goed aan het rondkijken, vandaar dat ik dit topic vast start ...

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Met de pentium 4 is op zich niet zoveel mis, de prijs is het voornaamste probleem.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[quote]Op woensdag 02 mei 2001 20:54 schreef ThaWout het volgende:

Kijk eens op http://www.tomshardware.com (en de forums aldaar...staan nogal wat negatieve meningen over de prestatie van de PIV toz. v.d. Tbird...

Ook over het geheugen (prijs/ prestatie)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter!
''t ligt er ook aan natuurlijk of je pro-AMD of pro-Pentium bent.

En ik vind dat ze bij het testen van systemen nogal veel gebruik maken van Quake (en dat ook vaak als maatstaaf nemen voor de prestaties) ... dit wordt echter niet echt een 3D-gamestation.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik vind de P4 zeker niet slecht maar ik zou wachten (hoe lang weet ik niet) op de nieuwe mobo''s,
daarmee bedoel ik dan niet de nieuwe socket maar de chipsets,
een P4 zijn kracht komt voornamelijk uit de grootte bandbreedte maar uit tests blijkt (door de hoge latency''s) dat DDR(266) ongeveer evensnel is als een rimm op 800MHz (standaard) zodus denk ik dat een P4 in combinatie met DDR(266 of misschien 300:)) best goed zal presteren, en ook veel goedkoper, kan je direct 512 steken >:)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 21:19 schreef ThaWout het volgende:
wil je wel ff beargumenteren waarom je geen AMD neemt? ;)

dat over testen met quake is natuurlijk een beetje onzin heh, het gaat dus om de MIPS en MFLOPS, AMD doet het beter met de MIPS en Intel met de MFLOPS (of was het nou andersom?) waar het op neerkomt is dat de geheugen bus van de P4 erug hard gaat, MAAR dan moet je daar wel een toepaassing voor hebben, DivX rippen was geloof ik zo''n beetje het enige waar de P4 echt beter in was, voor de rest heeft de TB bewezen sneller te zijn op elk gebied (niet te vergeten goedkoper), als je BANG bent voor VIA bugs ga dan voor een AMD chipset, lekker PC2100 geheugen er in en je bent goedkoper en sneller uit dan met een P4 systeem, die poen kan dan naar een goed doel ;) bijf. een grote hoeveelheid geheugen, want PC2100 geheugen is nu te krijgen voor 153 voor 128MB en dat kan je van PC800 niet zeggen

• Wouter!
Maar ''t was toch zo dat Intel beter te gebruiken is voor Fotobewerkings programma''s en andere zware tekenprogramma''s (Corel Draw 10). Ook CAD-programma''s en ook voor videobewerking?
Pagina: 1