De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je hebt definitely teveel geld.
Maar goed, snelheid moet idd overeen komen. Dus 600, 700 of 800 MHz
Dual-channel ligt aan je chipset.
Niet op de i820, wel op de i840, i850 en i860.(Maar van de 850 weet ik het niet zeker)
dual-channel is de geheugen tegenhanger van RAID-0 in harddisks. de bankjes worden afwisseld (om en om) gebruikt. Daardoor verdubbelt je geheugensnelheid. (ongeveer, wie wil mij aanvullen hierop ??)
Merk maakt niet zoveel uit. Samsung is een van de weinige die massa RDRAM produceert.
Maar goed, snelheid moet idd overeen komen. Dus 600, 700 of 800 MHz
Dual-channel ligt aan je chipset.
Niet op de i820, wel op de i840, i850 en i860.(Maar van de 850 weet ik het niet zeker)
dual-channel is de geheugen tegenhanger van RAID-0 in harddisks. de bankjes worden afwisseld (om en om) gebruikt. Daardoor verdubbelt je geheugensnelheid. (ongeveer, wie wil mij aanvullen hierop ??)
Merk maakt niet zoveel uit. Samsung is een van de weinige die massa RDRAM produceert.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik kan begrijpen dat je het zo ziet, maar voor 75% van mijn hardware heb ik een netwerkje aangelegd voor een klein zaakje. Ik kan niet eens een degelijke geluidskaart en videokaart in de winkel kopen... Lang leve iBazar. Geldt trouwens ook voor het geheugen.Op woensdag 02 mei 2001 20:22 schreef GarBaGe het volgende:
Je hebt definitely teveel geld.
Dat Dual channel verklaart (zoals jij het uitlegt) waarom ik er twee bankjes in moet stoppen en waarschijnlijk ook waarom ik in de lege bankjes fake-rimms moet plaatsen, thnx in elk geval.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dan nog zou ik eerder voor AMD + DDR gaan, maar goed...Op woensdag 02 mei 2001 20:28 schreef Jamez_Joint het volgende:
...Dat Dual channel verklaart (zoals jij het uitlegt) waarom ik er twee bankjes in moet stoppen en waarschijnlijk ook waarom ik in de lege bankjes fake-rimms moet plaatsen, thnx in elk geval...
Dat dual-channel vereist idd 2 bankjes. Maar de fake-rimms heeft te maken met de kwaliteit van het signaal. Vergelijkbaar met de terminator op een BNC-netwerk op de terminator op een SCSI-chain.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD