Ik heb hier dus nog een commadore 64 staan en ik vroeg me af wat ik hier mee kan... Wat is het uberhaupt voor computer? 286 met 640 kb intern geheugen lijkt het wel.. Graag tips!
6502 zit er in dacht ik
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En vergeleken daarmee is een 286-16 echt een MEGA machine hoor
Ik had een Atari 600XL op 1,5MHz of iets dergelijks. Dus de PC was een snelheidsmonster vergeleken daarmee. Is ook niet zo gek, want die 6502 stamt uit de jaren 70
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
1Mhz motorola-ding dachtik. 64KB geheugen, waarvan 32KB rom.
4 kanaals synthesized geluidschip
16 kleuren videochip
320x200 als resolutie volgens mij
Ach.. en anders kijk je ff op google en vindt je zo alle specs
16 kleuren videochip
Een C64 heeft geen x86 processor, maar een ander merk 1MHz processor. en 64 KB geheugen.
Wat je er nog mee kan? ik heb ook nog 1 staan incl iets vaan 500 spellen:P en af en toe speel ik nog wel last ninja of Ace of Aces. Verder bewaar ik hem voor de nostalgie.
Wat je er nog mee kan? ik heb ook nog 1 staan incl iets vaan 500 spellen:P en af en toe speel ik nog wel last ninja of Ace of Aces. Verder bewaar ik hem voor de nostalgie.
What a fine day for Science! | Specs
mm, ja camel en prince of persia kan ik er ook wel op spelen.. Maar ik hoopte meer op Divx kijken en MP3 afspelen
Dat kan ik wel op mijn buik schrijven denk ik 
Hij is gekocht in 1986-9 (ik weet het niet precies
) dus ik denk dat we het hier wel over een andere computer hebben dan dat ding uit de jaren 70.. Hier kom je ook nog Word Perfect 5.1 op doen enzo
Hij is gekocht in 1986-9 (ik weet het niet precies
het is COMMODORE (niet commadore
) 64. Idd 64 kb geheugen. En hij was er veeeel eerder dan 286 computers. Het is dus ook logisch dat ie veel trager is. Maar voor die tijd was het een redelijk betaalbare computer voor thuisgebruik. Wij (mijn pa dus) hebben er ook nog een staan, met diskdrive en printer. Ik heb er ook nog een hoop spelletjes voor. Wat je ermee kan doen? Ehh.. wist ik het maar
De C64 komt uit 1980 ofzo toen bestond er nog geen divx en mp3 enzo.
Je kan ermee internetten, moet je ff de search gebruiken bij t.net, stond toen een verhaaltje over.
Je kan ermee internetten, moet je ff de search gebruiken bij t.net, stond toen een verhaaltje over.
Als je er vanaf wilt, geef hem dan maar aan bij.. ik heb hier 3 van die dingen staan en ik vind ze nogaltijd geweldig..
Als je die C64 maar niet weggooit.. want dat is echt zonde.
Maar jah, heb je nooit die tijd meegemaakt (jaren 80) dan kan ik begrijpen dat je denkt.. wat moet ik met die zooi? Maar goed, gooi hem echt niet weg.. er zijn zat liefhebbers (zoals ik) die er blij mee zijn.
Als je die C64 maar niet weggooit.. want dat is echt zonde.
Maar jah, heb je nooit die tijd meegemaakt (jaren 80) dan kan ik begrijpen dat je denkt.. wat moet ik met die zooi? Maar goed, gooi hem echt niet weg.. er zijn zat liefhebbers (zoals ik) die er blij mee zijn.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
COMMODORE 64 klonk me wel bekent in de oren, maar er staat eigenlijk alleen COMMODORE op... Het is een 14" kleurenscherm met zo''n platte kast eronder.. Hij had al een muis enzo..
Dan is het geen commodore 64, maar een atari (was daar wp voor??) of een normale x86 pc. Die heeft commodore ook nog gemaakt nl.Op woensdag 02 mei 2001 19:49 schreef lothar het volgende:
mm, ja camel en prince of persia kan ik er ook wel op spelen.. Maar ik hoopte meer op Divx kijken en MP3 afspelenDat kan ik wel op mijn buik schrijven denk ik
Hij is gekocht in 1986 dus ik denk dat we het hier wel over een andere computer hebben dan dat ding uit de jaren 70.. Hier kom je ook nog Word Perfect 5.1 op doen enzo
Verwijderd
De Commodore 64, mijn allereerste computer en wat voor een. Een van de meest verkochte homecomputers in de jaren 80, het had voor die tijd superieur geluid. Je kunt nu nog die muziek downloaden van internet er is zelfs een plugin voor winamp om die muziek af te spelen....... 
/edit
http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/5147/
Hiero ja
/edit off
/edit
http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/5147/
Hiero ja
/edit off
Is ook een server voor Winamp met die muziek, kweet het adres zo niet.Op woensdag 02 mei 2001 19:55 schreef eb170965 het volgende:
De Commodore 64, mijn allereerste computer en wat voor een. Een van de meest verkochte homecomputers in de jaren 80, het had voor die tijd superieur geluid. Je kunt nu nog die muziek downloaden van internet er is zelfs een plugin voor winamp om die muziek af te spelen.......
Ik denk niet dat de computer waar jij het over hebt een commodore 64 is.....Op woensdag 02 mei 2001 19:55 schreef lothar het volgende:
COMMODORE 64 klonk me wel bekent in de oren, maar er staat eigenlijk alleen COMMODORE op... Het is een 14" kleurenscherm met zo''n platte kast eronder.. Hij had al een muis enzo..
heel simpel.... hoe ziet het keyboard eruit? Een keyboard zoals bijna iedereen nu heeft?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Verwijderd
weet je wel zeker dat je ''t over een Commodore64 hebt?prince of persia kan ik er ook wel op spelen..
Prince of Persia is volgens mij nog nooit uitgekomen voor de 64.
wel de voorloper trouwens van Prince of Persia.. Karateka, eerste spel dat gebruik maakte van de ''motion capture'' techniek
Verwijderd
Ik heb boven een shrine ''o'' C64, ook wel C=
, en ik daar elke avond dat de tijd zal terug keren dat spellen als Summer Games, Winter Games, CaveMen ughlympics, Decathlon, er weer zullen zijn met ARCADE joysticks.
Dat waren van die joysticks die konden alles hebben, ik er toch een geweld oplos gelaten op die dingen, daar zouden logitech en microsoft nog wat van kunnen leren.
Het is puur nolstalgisch, bewaren is leuk om later aan je kinderen te laten zien.
Dat waren van die joysticks die konden alles hebben, ik er toch een geweld oplos gelaten op die dingen, daar zouden logitech en microsoft nog wat van kunnen leren.
Het is puur nolstalgisch, bewaren is leuk om later aan je kinderen te laten zien.
Verwijderd
In winamp: ctrl+L en dan invullen: http://194.29.195.240:8000/Op woensdag 02 mei 2001 19:56 schreef Huntor het volgende:
[..]
Is ook een server voor Winamp met die muziek, kweet het adres zo niet.
Helaas maximaal 5 mensen tegelijk en er zitten soms wel ''s amiga of msx deuntjes bij....
Ik haal dit topic ff uit het stof, want ik wil ook wel weten wat ik er mee kan, en tgenwoordig heeft iedereen er wel een op zolder staan 
maaruh, isie ook nog ergens aan te koppelen?
volgens mij wel aan een midi keyboard (heb nog we zn kaartje liggen)
ik heb 3 baken vol 5¼ c64 schijven liggen, en ik vind het zonde om weg te doen.
maaruh, isie ook nog ergens aan te koppelen?
volgens mij wel aan een midi keyboard (heb nog we zn kaartje liggen)
ik heb 3 baken vol 5¼ c64 schijven liggen, en ik vind het zonde om weg te doen.
je kan er zelfs een webserver van maken!
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Nou, de topicstarter heeft in ieder geval duidelijk geen C64.... PC10 of mischien zelfs, als hij erg veel geluk heeft, een Amiga (1000?2000?).
En wat je nog met een C64 kunt? Nou, nostalgisch op een oude, versleten, TV leuke spelletjes spelen! Maar ja, je kunt datzelfde ook op een C64 emulator natuurlijk (maar neem dan meteen een MSX of Amiga emulator
)
En wat je nog met een C64 kunt? Nou, nostalgisch op een oude, versleten, TV leuke spelletjes spelen! Maar ja, je kunt datzelfde ook op een C64 emulator natuurlijk (maar neem dan meteen een MSX of Amiga emulator
Wat je er nog mee kan??..ik heb ooit een keer iets met een hele simpele webserver voorbij zien komen....geloof ik...
Voor de rest...de originele spelletjes mee spelen..maar dat kan tegenwoordig ook op de pc zie www.c64.com
Voor de rest...de originele spelletjes mee spelen..maar dat kan tegenwoordig ook op de pc zie www.c64.com
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Overigens zit in de Commodore 64 géén 6502 maar een 6510:

De 6510 is eigenlijk een 6502 met wat extraatjes erin:

De 6510 is eigenlijk een 6502 met wat extraatjes erin:
From a software view this is almost identical to the standard 6502. The differences include some memory-mapped I/O registers for an on-chip 6-bit I/O port, and a slight variation of the unofficial op-codes. Like the Atari's version of the 6502, the 6510 also had a signal (aec) to tri-state the bus which allowed video processors to take over.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
hij heeft echt 64K ramserkoon schreef op 03 mei 2001 @ 00:34:
1Mhz motorola-ding dachtik. 64KB geheugen, waarvan 32KB rom.
16 kleuren videochip
maar paralel ook wat rom 16 K dacht ik .........
dat kan je omschakelen op adres 0001 welke rombanken je wel of niet wil zien .......
web server? hoeveel pixels kun je er dan op kwijt?
enne, kan ie tcp/ip aan?
enne, kan ie tcp/ip aan?
bij een webserver ben je toch geen pixels nodig... het is niet om sites te viewen, maar om ze te hosten
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
enneh, kun je er ook een 100Mb netwerk aanhangen?
Lijkt me wel, maar of hij die data rate dan trekt is wat anders
Pagina: 1