[BC3] Laptop AMD K6-2+ 550 Mhz en DivX performance

Pagina: 1
Acties:

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo,

Ik vroeg me af wat ik aan DivX performance kan verwachten van een AMD K6-2+. Ik weet dat de FPU een stuk langzamer is dan van bijv een Celeron, maar hoeveel scheelt het.
(Een 550 Mhz Amd heeft de FPU performance van een ...Mhz Celeron). Het gaat om een laptop dus ga uit van een Trident Cyberblade (weinig info over te vinden) videokaartje.

Ik heb gezocht maar kan geen benchmarks vinden voor FPU performance.
Misschien is de snelheid van een koetje een goede indicatie voor de rekenkracht?
(ging dat over integers of over floats?)

Iemand wat informatie?

Alvast bedankt,

Verwijderd

FPU kun je met SiSoft Sandra testen.

Ter indicatie:
mijn celeron2 haalt op 633 MHz (9,5 x 66) 846 MFLOPS (en op 950 MHz haalt ie 1274 MFLOPS)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb zelf een AMD K6-2+ 500 laptop van Fujitsu Siemens. DivX draait perfect. Nooit gebenchmarkt maar ook nooit behoefte aan gehad...zou daar dus niet bang voor wezen

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 19:33 schreef pioneer5 het volgende:
Hallo,

Ik vroeg me af wat ik aan DivX performance kan verwachten van een AMD K6-2+. Ik weet dat de FPU een stuk langzamer is dan van bijv een Celeron, maar hoeveel scheelt het.
(Een 550 Mhz Amd heeft de FPU performance van een ...Mhz Celeron). Het gaat om een laptop dus ga uit van een Trident Cyberblade (weinig info over te vinden) videokaartje.

Misschien is de snelheid van een koetje een goede indicatie voor de rekenkracht?

Iemand wat informatie?

Alvast bedankt,
ik heb hier wel een tikje ervaring mee...

ten eerste gamebenchmarks ik heb een amd k6-3+ 450mhz@550mhz ik haal in games meestal 4,5 fps meer dan een vriend van mij met een celeron 433 :) dus dat zit wel oke... divx runt bij zelfs op 500 nog top! die fpu van celeron is niet ongeloofelijk veel beter maar zeker wel wat.

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Bedankt mensen voor de antwoorden!
Hij is nl voor mij besteld
en ik wil wel in de trein films kunnen kijken nl :)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 21:23 schreef pioneer5 het volgende:
Bedankt mensen voor de antwoorden!
Hij is nl voor mij besteld
en ik wil wel in de trein films kunnen kijken nl :)
zorg wel dat je tft scherm goed is! er zijn er namelijk bij van zulke kwaliteit das gewoon niet leuk meer!..laatst zag ik een toshiba die was nog erger dan mn dell p133 van paar jaar terug..! ook ff naar kijken welk onboard videochippie erin zit!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 02 mei 2001 19:33 schreef pioneer5 het volgende:
Hallo,

Iemand wat informatie?

Alvast bedankt,
Ik weet niet hoeveel je hier aan hebt... maar mijn Intel P2-400 draait divx zonder problemen
Pagina: 1