[BC3] HP LaserJet 4 Toner? Help?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Welke toner moet ik voor mijn HP LaserJet 4 kopen en waar? Ik was net in Mycom en daar hadden ze niets meer voor de LaserJet 4. Bij Vobis hadden ze alleen de 92274A toner voor de HP LaserJet 4L, 4ML, 4LC, 4P, 4MP en 4PJ.

Ik heb dus een LaserJet 4 .. 4 - NIETS, dus geen 4L, 4ML ofzo.. gewoon LaserJet 4.

Volgens de verkoper van Vobis zou deze toner ook zeker in mijn printer moeten passen (Vobis verkopers.. ik zeg niets) .. maar goed, ik wist het ook ff niet meer dus ik heb er maar 1tje meegenomen a F 275,00.

Echter volgens de HP Site (ja ik had misschien beter eerst ff kunnen gaan kijken op de site) moet ik de 92298A toner gebruiken voor de HP LaserJet 4....alleen de site is nogal erg vaag aangaande "oude" producten.

De 92298A Toner is een UltraFine toner voor 6000+ afdrukken en wordt gebruikt in elke LaserJet 4. Volgens diezelfde site is de 92274A Toner een normale toner, goed voor 3000 afdrukken, en wordt gebruiker in... de meeste LaserJet 4 modellen.

Mijn vraag is nu... kan ik die 92274A Toner (die ik dus bij Vobis gekocht heb a F 275,00) nu WEL of NIET in mijn LaserJet 4 proppen? Ik zou denken van wel, het is en blijft toch 1 "printer familie" of niet?

Ik zou het kunnen proberen natuurlijk maar ik zou het liever eerst ff zeker weten voordat ik de doos open maak, in verband met moeilijkheden om die Toner terug te brengen.

Heeft er dus iemand een HP LaserJet 4 (volgens mij wel) ..enneuh, weet die persoon ook of die 92274A Toner daar ook in past of alleen de 92298A Toner (welke dus nergens meer te krijgen lijkt).

Overigens, hier is een plaatje van mijn HP LaserJet 4:

Afbeeldingslocatie: http://www.printerworks.com/Catalogs/EX-Catalog/EX-Images/EXLP_C2001A_LJ4.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
laserjet 4....volgens mij staat er ergens EP-S bij de lettertjes op de toner? (als er originele HP toner inzit tenminste) Zo ja, dan kan er ook andere toner in, bijvoorbeeld van Canon (heb ik bij mijn ouders ook gedaan)

kijk maar es op http://www.opussupplies.nl/db/printers.cgi?Groep_ID=7&Subgroep=canon helemaal onderaan

EPS kost 206, EPE kost 178 (weet niet meer welke je moet gebruiken.
Meer dan 200 piek ex btw kopen = gratis thuisbezorgd.

HOE DAN OOK, HET IS STUKKEN GOEDKOPER!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
EPS? Erhm ik ga ff zoeken..Mijn printer is overigens een Laserjet 4 PCL5 printer.. bedoel je dat soms?

Geen EPS oid te zien.. alleen het type nummer en een groot "74A" :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:33
die heb ik ook die printer, je kunt er gewoon een toner van een 4P in drukken !

Verwijderd

hey, ik heb exact dezelfde printer gehad (van m''n oom gekregen). Maar ik heb ''m weggedaan toen hij stuk ging. Er was namelijk een rol met een verwarmingselement erin
(die het papier voorverwarmt) doorgebrand.
En om dat verwarmingselement te vervangen moest er gelijk een heleboel meevervangen worden omdat het allemaal geintegreerd was. Bovendien vroeg de enigste leverancier die die dingen nog had er 300 piek voor....
En daar ken je bijna al een mooie inkjet voor kopen, wat ik dus ook heb gedaan. Jammer dattie kapot ging, want voor puur tekst was dat ding prachtig.

Aan 1 kant snap ik ook eigenlijk niet waarom je nog een tonercartridge voor dat ding gekocht hebt... die printer kan alleen maar tekst, geeneens goed plaatjes... En als ie dus kapot gaat ken je het repareren wel vergeten. Want ik had 2 jaar geleden al de grootste moeite om een leverancier van onderdelen te vinden...

• Arno
  • Laatst online: 11-02 15:31

Arno

PF5A

Op woensdag 02 mei 2001 16:29 schreef kieskes het volgende:
die heb ik ook die printer, je kunt er gewoon een toner van een 4P in drukken !
NOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (sorry voor de tig !''s)

De toner van een HP LaserJet 4 is alleen compatible met de LJ4, LJ4+ en LJ5(n).

Ik heb deze printer ook

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
When in doubt.. gewoon ff Opus Supplies bellen en die lui weten dus WEL waar ze mee bezig zijn... (dit in tegenstelling tot zekere Vobis verkopers..)

In het kort:

De LaserJet 4 (PCL5) gebruikt dus ANDERE Toners dan de LaserJet 4L/P. De LaserJet 4P/L zijn huis & desktop printers, de LaserJet 4 is een netwerk & kantoor printer .. en niet alleen de printer is groter, ook de Toner is een stuk groter.

Ik heb nu de goeie toner, de 92298A, te pakken. En de doos alleen al is 2x groter dan die van de 4L/4P.

Overigens, afbeeldingen drukt dat ding prima, zolang ze maar niet te groot zijn. Ik heb er nog maar 2MB geheugen inzitten maar ik wil dit uitbreiden naar 32.. toch es ff kijken wat ik er exact in kan prikken.

Text is dus echt SUPERSTRAK en afbeeldingen gaan ook best hoor. Ik heb een Epson Stylus Color 400 (en 600) welke natuurlijk beter zijn voor foto''s etc maar goed... de inkt loopt er bijna letterlijk uit en die Epson cartridges zijn schreeuwend duur.

Nu is zo''n 92298A Toner algauw 250 - 290 piek maar volgens de HP specs kan ik er wel 6000 pagina''s mee drukken. (De LJ4P/4L Toner kan er maar 3000 afdrukken).. Om uberhaupt 1000 pagina''s te drukken met die Epson printers mag ik wel een container aan inkt bestellen.

Overigens zonde dat je die LJ4 weg hebt gedaan... voor 300,- heb je dan een bijzonder fijne printer. Enig idee wat die LaserJet 4 origineel gekost heeft? En zelfs nu moet je voor een beetje HP LaserPrinter 1000,- neerleggen.

Verwijderd

Maar nu kan ik tenminste ook in kleur afdrukken. En leraren kicken nog altijd op een mooie vormgeving van werkstukken, dus lekker wat mooie plaatjes op de titelpagina enzo :)
Maar ook zwart-wit plaatjes deed hij bij mij beroerd... Als je bijvoorbeeld gewoon grijs had, maakte hij daar zwarte en witte stippeltjes van. En dan niet stippeltjes in de kleinste resolutie die die aankon, maar grote dikke stippen :(
En ik heb geen flauw idee wattie gekost heeft, maar het zal inderdaad wel veel zijn geweest. Zag eruit als een professionele kantoorprinter, en helemaal met een lcd schermpje derop...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Normaal gezien zijn de toners van de 4, 4m
en 4m plus allemaal dezelfde:
92298A

outfield.external.hp.com
(maar niet verder vertellen hé!)

*D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
De 4 en 4M zijn dan ook van die mega dozen.. de 4P en 4L zijn van die piepkleine printertjes (vergeleken met een 4 of 4M).. Erg vervelend dat HP daar geen andere namen aan gaat geven, want je gaat al gauw denken "alle HP LaserJet 4 printers/toners zijn het zelfde".

Ik moet zeggen plaatjes print ie bij mij Prrrrrima hoor. Ja zwart/wit dat wel.. maar goed, ik heb nogaltijd een Epson Stylus Color 400 en 600 om kleur af te drukken. Daarnaast heb ik mijn afstudeerscriptie gewoon professioneel laten afdrukken (zwart/wit) en laten inbinden.

Ik blijf erbij.. een strak gerpint/gedrukt zwart/wit scriptie is en blijft veel beter en verzorgder dan een kleuren inktjet printje.

Verwijderd

voor oudere toners (voor oa m'n T520 van lexmark) kijk je best bij knip

Veruit de goedkoopste, aangezien ze licht beschadigde verpakkingen weer in de handel brengen... bij HP waarschijnlijk ook af en toe buiten datum.. een ziekte waar lexmark geen last van heeft - raar toch eh? hoe die van HP wél vervallen :) hehehe .. AFRIP
knip

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 07-05-2007 18:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Thandor

SilverStreak

Doe die oude koeien eens niet onder spammen :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.