[BC3] Iedereen met amd problemen (freezes/reboots)

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wel interessant hoeveel mensen er last hebben van freezes en reboots van systemen die amd-proc. aan boord hebben. Misschien is het handig dat iedereen die last heb van freezes en reboots hier even post, misschien ligt het probleem wel bij amd. Kennen we ze misschien omruilen. Mijn probleem is dus niet de videokaart ook niet het geheugen en evenmin dat hij te warm wordt. Toch blijft hij vastlopen, ik hoop dat het mijn voeding is (230watt)
:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

kan het dan niet de mobo zijn
of drivers ????
meer gegevens zou wel lekker zijn hoor

Verwijderd

Ik denk eerder je PSU en inderdaad de drivers voor je mobo etc. up to date houden is ook wel handig. Ik heb ook een AMD (Duron800) en draait erg stabiel op 1050Mhz. Geen freezes of wat dan ook. Op een A7V bord trouwens. En suc6 met een andere voeding. Denk dat dat het wel kan zijn. Ik weet niet wat je nog meer in je PC hebt hangen.

Verwijderd

Voor een AMD systeempje heb je een 300watt voeding nodig, het liefst een merk-voeding (merk-voedingen zijn efficienter met het omzetten van stroom (fuse-rate)).

250watt werkt vaak ook wel, maar ik heb gemerkt dat mijn 3 AMD systemen stukken stabieler lopen met 300 watt voedingen. Zeker als je er een energie-vretende videokaart (GeForce!) in hebt hangen, en nog de nodige HDDs etc.

Dus koop eerst ff een 300watt voeding en kijk ook eens hoe warm je proccy wordt.

Good luck :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik denk dat de problemen niet bij AMD maar bij via liggen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 01:44 schreef appiea het volgende:
Wel interessant hoeveel mensen er last hebben van freezes en reboots van systemen die amd-proc. aan boord hebben. Misschien is het handig dat iedereen die last heb van freezes en reboots hier even post, misschien ligt het probleem wel bij amd. Kennen we ze misschien omruilen. Mijn probleem is dus niet de videokaart ook niet het geheugen en evenmin dat hij te warm wordt. Toch blijft hij vastlopen, ik hoop dat het mijn voeding is (230watt)
:'(
Dat is vast je voeding... 230W is niet echt veel ofzo... Koop een goede 300W ofzo? :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

ik denk dat je beter ff op ''search'' kan drukken..

traktor scratch!

Verwijderd

Een goede voeding hebt zeker. Ik heb zelf een 250Watt en hij loopt echt super. En mijn kast is aardig vol. 6x kaarten/2x cdr/2x hdd en nodige fans.

Het kan best zijn dan 1 onderdeel van je HW een conflict heeft. Kon je enkel achter door alle mogelijke oplossingen proberen. Dus kaarten er uit, kaarten in een ander slot etc...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op woensdag 02 mei 2001 02:36 schreef Erikie het volgende:
ik denk dat je beter ff op ''search'' kan drukken..
* Harmen agrees 100%

Whatever.

Verwijderd

nergens last van. Wel telkens reboots als mn geheugen te snel staat ingesteld op KT7-RAID.
Dus alles nu optimaal ingesteld, behalve geheugentimings. Zeer stabiel nu!
Nu nog een keertje merkgeheugen kopen...

Verwijderd

Ik had er ook last van ... kwam door miro pctv pro kaart... conflict qua irq adres.... nu werkt ie weer :) Freezloos en stabiel met win2k sp1 2195
msi k7t pro 2-a met duron 800

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb ook problemen gehad. (W2K, MSI Athlon 900@1000) Plotseling ging de zaak vastlopen als er geluid tegelijk met heftige netwerk activiteit was. Dan bevroor de zaak en na een seconde of 5 ging alles weer verder, behalve mijn netwerk kaart. Die was echt de kluts kwijt, volgens de router was er dan niet eens meer een kabel aangesloten. Dat lijkt op een flink hardware conflikt. Maar het idiote is dat het over was toen ik een Ghost image van 2 maanden geleden terug zette. Dat lijkt wel heel erg op een of ander vaag stuk software dat de zaak verziekte.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 11:57
Heb ik ook last van, alleen tijdens het spelen van gamez... soms na 3 uur pas, soms na 10 minuten al. Geen pijl op te trekken...

Heb win2000, alle patches en SP''s erop
350Watt Voeding
Laatste VIA en leadtek drivers, biossen en firmwarez

Likoning

Verwijderd

Dit had ik ook toen ik nog een Hercules Gforce2 GTS had (daarvoor met TNT2 was het nog erger) en met mijn voodoo5 heb ik plotseling nergens last meer van.

Verwijderd

Ik heb ook veel last gehad van deze problemen. Met de laatste bios''en van Abit gaat het steeds beter en freezes komen steeds minder vaak voor. Onder win98 nog nooit een freeze gehad trouwens, alleen onder 2K. Wel vreemd, maar niks aan te doen. Ligt aan de VIA chipset en updates van de bios zullen het op moeten gaan lossen denk ik.

Verwijderd

AMD heeft geen problemen en misschien zelfs via niet (Via zegt dat het aan Creative ligt). Als je je pc goe din elkaar zet en op de juiste manier installeert, hoef jij ook geen problemen te hebben.
Zorg voor genoeg voeding (met een duron en een niet al te zware grafische kaart zou zelfs 235 genoeg moeten zijn)

zorg voor de nieuwste drivers. (4in1, grafische kaart, geluidskaart)
stel je bios goed in.(flash eventueel een nieuwer bios)
let op IRQ-conflicten.

• FFF
  • Nu online

FFF

Op woensdag 02 mei 2001 02:38 schreef Xaran het volgende:
Een goede voeding hebt zeker. Ik heb zelf een 250Watt en hij loopt echt super. En mijn kast is aardig vol. 6x kaarten/2x cdr/2x hdd en nodige fans.

Het kan best zijn dan 1 onderdeel van je HW een conflict heeft. Kon je enkel achter door alle mogelijke oplossingen proberen. Dus kaarten er uit, kaarten in een ander slot etc...
Dan heb jij een goed merk voeding, of in ieder geval een goede, das veel balangrijker als het aantal watt, hoewel 230 erug weinig is, zeker als het gewoon een goedkope standaard voeding is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ligt zeker aan die VIA chipset. Als je Win2k draait moet je zeker die drivers niet installeren die meegeleverd zijn. Levert alleen maar problemen op. Gewoon de standard drivers van win2k gebruiken, werkt als een trein. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1