[BC3] GPU of CPU?

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Wat heeft volgens jullie een hogere prioriteit bij het samenstellen van een pc?

Als de keuze loopt tussen:

-AMD duron 900 met geforce 2 pro

en

-AMD tbird 1,2 gHz met geforce 2 MX

wat wordt het dan?

o.k. Dit is misschien een beetje extreem gesteld, maar hoe erg is de videokaart de bottleneck bij een computer? Ervan uit gaand dat we niet ALLEEN spellen spelen netuurlijk

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik jou was, zou ik de AMD 1,2 gig nemen, alleen dan niet met een geforce 2 mx (heb ik zelf wel) maar met een radeon, geloof me, een veel betere keus.....waarom? Het is gewoon sneller en een geforce 2 mx of een radeon is sneel genoeg en vooral met een amd 1,2

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als het niet om spellen gaat maakt het weinig uit qua bottleneck. Tenzij je heftig gaat photoshoppen ofzo, dan zou ik eerder voor de snelste CPU gaan die je kan betalen.
Als het wel om spellen gaat zou ik voor FPS games kiezen voor een knaller van een grafische kaart. Voor simulaties daarentegen (denk aan MS flightsim 2000) is je CPU weer het allerbelangrijkste en maakt grafische kaart minder uit.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mee eens ga voor een 1,2 GHz en een Radeon en anders een KYRO 2 ofzo })

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Neem een duron 750 met de geforce 2 pro

Die duron vervang je later wel voor een dan goedkope palomino. Tot die tijd klok je hem gewoon over tot minimaal net boven de 900. Een videokaart vervangen is veel duurder.

Als je geen 3d-spelletjes speelt is niets een bottleneck, kijk maar naar system req''s van niet 3d-games, meestal iets van een p233. Kijk naar system reqs van windows en apps: meestal is vooral veel geheugen belangrijk, p300 voldoet vaak al.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Neem 1,2 ghz

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
kijk eerst naar jemonitor zou ik zeggen.

Als je 17 inch hebt ga dan voor de 1.2 Ghz

Als je 19 inch hebt voor de Geforce 2 :9

...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
vergis je niet, een vidkaart maakt wel degelijk veel uit, tegenwoordig zijn vidkaarten vaak de bottleneck, example:
Hitman heeft een p3 866 met tnt ultra en heeft een 3dmark 2001 score van 1300,
ik heb een 650 met MX (dus sneller) en een score van 1703, zo zie je dat vidkaart veel uitmaakt.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou de 900 met de GF2 kiezen. Met 1,2 Ghz wordt die MX niet sneller, dan met een 700 Mhz CPU. Een 900 Mhz brengt een GF2 tot het maximale in hoge resoluties, zo heb je een mooi uitgebalanceerd systeem met een dikke videokaart.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 19:51 schreef Lestat het volgende:
Voor simulaties daarentegen (denk aan MS flightsim 2000) is je CPU weer het allerbelangrijkste en maakt grafische kaart minder uit.
Voof MS Flightsim 2000 kun je ook op 100 mhz draaien, daar heb je geen 900/1200mhz voor nodig.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Videokaart is vaker de bottleneck, dus GPU.

Stel --> 1.33 GHz met GF2GTS/MX

of

1.00 GHz met GF2Ultra

Kies ik voor de 2de :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
merk je echt nie veel van hoor 900mhz duron of 1.2 gig tb, normaal, in games merk jet verschil absoluut tusse een gf2 pro en een MX

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
vergis je niet, een vidkaart maakt wel degelijk veel uit, tegenwoordig zijn vidkaarten vaak de bottleneck, example:
Hitman heeft een p3 866 met tnt ultra en heeft een 3dmark 2001 score van 1300,
ik heb een 650 met MX (dus sneller) en een score van 1703, zo zie je dat vidkaart veel uitmaakt.
Jah, vreemd he als je bedenkt dat 3dmark gemaakt is om je videokaart (vooral) te testen. (en ook een beetje CPU, omdat hij overall test)

micheljansen.org

• zork
Op donderdag 03 mei 2001 10:00 schreef dawuss het volgende:

[..]

Jah, vreemd he als je bedenkt dat 3dmark gemaakt is om je videokaart (vooral) te testen. (en ook een beetje CPU, omdat hij overall test)
Als je het zelf toch beter weet, waarom vraag je het dan. Ik zal je een ding vertellen: Videokaart boven CPU.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, wij halen onze enorme wijsheid ook ergens vandaan.......

(Wekkel heeft niet 20 hardware configuraties in de kast staan voor testdoeleinden...:()

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
jah het hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet ik heb zelf een tb 800 met tnt2 ultra maar speel toch heel weinig spellen soms q3 dan vind ik dit echt goed ervoor anders koop je gewoon iets sneller kaartje :)

Verwijderd

Duron 900 + Gforce 2 Pro....of nog een lager geklokte duron en die dan overklokken.

Die GTS is veel sneller en levert veel beter beeld op. Ik heb sinds een paar dagen een 2Gts en had hiervoor een 2Mx het eerste wat me opviel was het superieure beeld en natuurlijk een veel hogere framerate

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
GPU is wel degelijk belangrijk, niet om de snelheid ervan maar van de features.
De hardware ondersteuning van bepaalde technieken! Dus ik zou toch gaan voor een goede videokaart. Processor boeit niet zoveel, zolang je min. 500 MHz. 128MB ram en een snelle hdd. En koop gewoon een duron 700, kun je altijd later nog vervangen met een tbird 1200(200fsb)! Moet je wel kijken dat je mainbord met of zonder patches zo hoog kan!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
:o :o :o :o :o :o :o :o :o
Er kan een dik slot op deze thread omdat Tom (van Tom''s hardware) hier al alles over heeft gezegd:
http://www.tomshardware.com/graphic/01q1/010302/index.html

Mijn conclusie is dat je het beste een geforce 2 kan nemen en dan een iets tragere CPU, maar kijk zelf even bij Tom.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

:) Ben ik ff blij dat ik een amd 1 ghz met gf2 pro heb besteld, had ik het toch aan het goede eind. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
ff onderbreking: Ik snap niet hoe jullie met een GF2 kunnen leven. Ik heb em laatst ingeruild voor een voodoo5 5500 en geloof me; Je wilt direct niet anders meer. Veel verschil in framerate is er niet, maar de kwaliteit is echt verbazingwekkend veel verbeterd. Ik wil niet meer terug! :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ah, weer een 3dfx Zealot erbij, heerlijk! Waar zijn de tijden van mijn Monster 3D?

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
zou geen mx nemen. zeker niet als je op 1024*768*32bit gaat spelen.
een 1ghz met een gts is wel aardig
kosten 335,- in pricewatch en da''s niet duur.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 21:43 schreef mickgreen het volgende:
:o :o :o :o :o :o :o :o :o
Er kan een dik slot op deze thread omdat Tom (van Tom''s hardware) hier al alles over heeft gezegd:

Mijn conclusie is dat je het beste een geforce 2 kan nemen en dan een iets tragere CPU, maar kijk zelf even bij Tom.
Slotjes Huiler :'(

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Als je het zelf toch beter weet, waarom vraag je het dan. Ik zal je een ding vertellen: Videokaart boven CPU.
Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg alleen dat in dit geval 3dmark geen goede benchmark is
Als ik ergens schurft aan heb, dan zijn het mensen zoals jij die overal gaan roepen "SLOTJE!". Ik bedoel, zeg dan nix... :r

#edit: Typo''s

micheljansen.org

• zork
Op vrijdag 04 mei 2001 19:10 schreef dawuss het volgende:

[..]

Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg alleen dat in dit geval 3dmark geen goede benchmark is
[..]

Als ik ergens schurft aan heb, dan zijn het mensen zoals jij die overal gaan roepen "SLOTJE!". Ik bedoel, zeg dan nix... :r

#edit: Typo''s
Als ik ergens een schurft aan heb, zijn het newbies die het altijd beter denken te weten terwijl ze wel gewoon om hulp gaan liggen roepen.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Als ik ergens een schurft aan heb, zijn het newbies die het altijd beter denken te weten terwijl ze wel gewoon om hulp gaan liggen roepen.
FAQ off

je moet toch ergens je kennis vandaan halen...

Nou niet net doen alsof je zelf geen schurft hebt aan mensen die elk topic openen om vervolgens ''search!'' of ''slotje!'' te roepen.

micheljansen.org

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kappe! Deze flames brengen niets..

• dawuss

dawuss