Een vriend van mij heeft een PCTV Pro kaart van Pinacle, deze werkt perfect. Hij heeft er echter ook een afstandsbediening bijgekregen en deze werkt niet. Een ontvanger van de afstandsbediening moet via een COM port worden aangesloten op de compter. Maar het test programmatje (wat overigens vrij vaak crasht met een blauwscherm met de tekst "...VXD SERIAL(2)...") van de afstandsbediening kan de ontvanger niet vinden bij "Autodetectie". We kunnen hem alleen handmatig op COM1 zetten (rest is grayed out) maar dat werkt dus niet. Als we dan in Windows 98 kijken bij Configuratiescherm -> Systeem -> Poorten -> dan staan daar de poorten COM2 en COM3 i.p.v. COM1 en COM2. Door dan naar het BIOS te gaan en dus die poort ''modus'' te veranderen van 3FH8/IRQ3 naar bijvoorbeeld 3EH8/IRQ3 (ff verzonnen) krijg je dan een Windows de compoorten COM2 en COM5. We hebben alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd maar het beste wat we konde krijgen was dus COM2 en COM3. COM1 en COM2 is met geen mogelijkheid in Windows98 te krijgen. Als we dan in het register gaan kijken staat daar bij COM2 "port 000001" en bij COM3 "port 000002". Dus zo te zien laat Windows gewoon de COM poorten verkeerd in het configuratiescherm zien, maar staan ze in werkelijkheid gewoon goed (dus COM2 = COM1 en COM3= COM2). Ook hebben we natuurlijk geprobeerd de ontvanger op COM2 ipv COM1 te zetten maar dat werkte ook niet. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
PS: Deze vriend van me kon dit niet zelf posten omdat hij geband is omdat hij om cablecrypt vroeg (dom natuurlijk). Is er een mogelijkheid voor hem om zijn toegang terug te krijgen? Alvast bedankt!
PS: Deze vriend van me kon dit niet zelf posten omdat hij geband is omdat hij om cablecrypt vroeg (dom natuurlijk). Is er een mogelijkheid voor hem om zijn toegang terug te krijgen? Alvast bedankt!