Toon posts:

[BC3] Mijn antieke pc, wat was het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat laatst es te denken, heel vroeger, toch wel een jaar of 10-12 geleden :) had ik een hele ouwe rare pc en ik ben benieuwd wat het nou was!

Hij was (donker)grijs en de monitor en comp waren 1 geheel, de drives zaten volgens mij rechts naast de monitor :? en toetsenbord ervoor, allemaal in 1 kast...

Weet iemand wat het was?? Volgens mij geen x86 compatible, iemand een idee?? plaatjes?? :9

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, er staat pc, dat ken natuurlijk niet....laten we het op ouwe rare bak houden..

Verwijderd

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Nou je bent echt heel duidelijk... NOT!!!

Mare waarom zou het geen PC zijn? Toenertijd waren er nog niet zoveel standaarden in architectuur, dus het zou best wel kunnen dat je het over 1 van de allereerste X86''s hebt.

Mare als ik de omschrijving zie, denk ik meer aan een TRS-80 alhoewel die eigenlijk .meer uit de begin 80-er jaren dateert

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op dinsdag 01 mei 2001 18:56 schreef Beathoven het volgende:
http://www.computingmuseum.com/site/cadre_start.htm

misschien staat ie er tussen :)
Kewle site!! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry maar er is niet meer blijven hangen!

Bedankt beathoven voor die link! Ik ben nog wel ff aan het zoeken denk ik!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb zo''n computer in handen gehad op een stage van me. Het was de computer waar de directeur van dat (software) bedrijf zijn eerste programma op had geschreven.
Heeft íe zo''n mooi monochroom-groen beeld ?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Yeah!! ik heb hem: Het was een tandy trs80 model 3

YEAR 1980
COUNTRY U.S.A.
CPU Zilog Z80
SPEED 2.03 MHz
COPROCESSORS N/A
ROM 14 KB
RAM 16 KB (up to 48 KB)

http://www.trs-80.com/trs80-3.htm

Leuk om te zien, thanks beathoven

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heh cool heb ik ook gehad!, aaahhhhh... goede oude tijden :z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb hier ook nog zoiets staan:

hij heeft een groen-zwart beeldscherm, Commodore basic als OS, wat RAM (paar bytes) en een cassettespeler (!)
ben hem nu aan het zoeken. Zal er een keer een foto van nemen (geen digicam :()

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk !

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 01 mei 2001 18:54 schreef mbitnl het volgende:
Ik zat laatst es te denken, heel vroeger, toch wel een jaar of 10-12 geleden :) had ik een hele ouwe rare pc en ik ben benieuwd wat het nou was!

Hij was (donker)grijs en de monitor en comp waren 1 geheel, de drives zaten volgens mij rechts naast de monitor :? en toetsenbord ervoor, allemaal in 1 kast...

Weet iemand wat het was?? Volgens mij geen x86 compatible, iemand een idee?? plaatjes?? :9

Alvast bedankt!
Ik weet het!

Een iMac >:)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Die van mij staat er niet eens bij ;)
was een commodore

micheljansen.org

• BC3 Victim
Was het zo''n ding?

Afbeeldingslocatie: http://www.weller.to/wcc/apple/lisa_1.jpg

of zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.weller.to/wcc/apple/wcapmas2.jpg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
PC = Personal Computer =! wintel/wamd :)

Oftewel, een ZX-spectrum was in zijn tijd ook al een PC...

Leuk al die oude kisten, ik heb zelf nog een gecombineerde CP/M en MS-DOS machine staan, zitten 2 CPU''s in en heeft een dualboot. De HD beslaat een gigantische 5 MB en de floppies gaan nog met een echte deur dicht (*KLUNK*
)

Verwijderd

Uhm hij heeft hem toch al??

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Die van mij is VEEL ouder dan op die plaatjes. Er zat GEEN floppy drive in, GEEN Hardeschijf...

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Oh, het ding had trouwens geen ASCII, maar iets anders. Alleen hoofdletters (geen caps lock)

ALLES zat in 1 kast (ook het toetsenbord)
was dus van commodore

micheljansen.org

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 10:47 schreef hezik het volgende:
PC = Personal Computer =! wintel/wamd :)

Oftewel, een ZX-spectrum was in zijn tijd ook al een PC...
Dat is niet waar. Bij mijn weten was IBM de eerste die voor haar computers de aanduiding ''PC'' gebruikte. De IBM PC dus, gebaseerd op de intel x86 architectuur...

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 03 mei 2001 10:42 schreef Roman het volgende:
Was het zo''n ding?

[afbeelding]
die apple lisa (dit is trouwens een Mac XL)is wel een coole machine die kostte iets van 20000 piek die bak die erop staat is de "profile" een 5Mb harde schijf die ook al 8000 piek kostte.
op zo''n bak heb ik als kleine dreumes nog prachtige tekeningen gemaakt met LisaDraw enzo :)

• BC3 Victim
Dat is niet waar. Bij mijn weten was IBM de eerste die voor haar computers de aanduiding ''PC'' gebruikte. De IBM PC dus, gebaseerd op de intel x86 architectuur...
En da''s dus niet waar :)

Een van de eerste rekenmachines werd al PC genoemd (personal computer = persoonlijke berekenaar).

Het is wel waar dat het begrip PC dankzij IBM gelijk gekoppeld word aan een dos machine..

Als je nog een commodore 64 kunt vinden, staat ook PC op..

• BC3 Victim
En de Tandy TRS-80 model III

Afbeeldingslocatie: http://www.tardis.ed.ac.uk/~alexios/MACHINE-ROOM/DATA/PICS/Tandy_Radio_Shack/thierry_trs80_3.jpg

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 19:18 schreef dawuss het volgende:
Ik heb hier ook nog zoiets staan:

hij heeft een groen-zwart beeldscherm, Commodore basic als OS, wat RAM (paar bytes) en een cassettespeler (!)
ben hem nu aan het zoeken. Zal er een keer een foto van nemen (geen digicam :()
Een Commodore PET 2001?

Afbeeldingslocatie: http://www.tardis.ed.ac.uk/~alexios/MACHINE-ROOM/DATA/PICS/Commodore/Commodore_PET_2001.jpg

edit:
plaatje

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Nee, hij was nog veel ouder dan die op dat plaatje...

micheljansen.org

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Commodore 64 :?
Cartridge als bootrom ??
Eigenlijk een dik lelijk toestenbord waar je je tv of een monochrome monitor op aan kon sluiten

Rampen bak 2004

Verwijderd

Gewoon ff overclocken dan kan hij weer een jaartje meedraaien. :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CPU Zilog Z80
klassiekertje ! en nog steeds in produktie. wordt namelijk ook gebruikt in de grafische - 2e fase - rekenmachine, de TI 83.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb hier nog een antieke Tandy 1000 staan, soort laptop, maar dan met een z/w scherm met van die pixels van 1x1mm. Er staat een tekstverwerker en Basic op...

Verwijderd

Ach ik heb nog een PET4016 staan en een HP85a (mij eerste PC met tapedrive en ingebouwde kleurenprinter in 1978)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.computingmuseum.com/collection/photos/_Pc200.JPG
Hé! Een laptop :)

• BC3 Victim
dat ding is wel makkelijk mee te nemen zeg...:)

Verwijderd

IBM lanceerde "your Personal Computer". Het begin van een hoop ellende.... Lachwekkende apparaten waren het. Al het andere was beter!!! IBM won.. en er kwamen klonen. Ik zit nu ook sinds 4 jaar achter een kloon. Alles was beter dan IBM''s Personal Computer... Ik begon dus met een Sharp MZ7OO met Z80a processor, cassettebandjes en 64MB geheugen. Daarna de legendarische ATARI 1040ST...
Pagina: 1