ik heb onlangs mijn ram op CAS2 gezet (voorheen CAS3)...alles werkt prima, ook tests gedaan (docmem etc), en ik heb geen crashes ofzo, gewoon stabiel. Toch zegt mijn bios dat de suggested setting 3 is. Op zich valt dit denk ik te negeren, maar nou wil ik toch weten of het mogelijk is dat de ram stuk gaat door het op cas2 te laten staan.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Het lijkt mij heel sterk dat je ram verrot gaat door het op CAS2 te laten draaien.
Volgensmij is dit niet mogelijk.
Het enige wat er gebeurd als je ram het niet aan kan is dat je een volstrekt onwerkbaar systeem krijgt. (hangen, crashen, fouten, etc.)
Wat misschien wel zou kunnen is dat het kapot gaat doordat je het op een te hoge frequentie aanstuurt, 180 FSB ofzo
Weet iemand dit?
Volgensmij is dit niet mogelijk.
Het enige wat er gebeurd als je ram het niet aan kan is dat je een volstrekt onwerkbaar systeem krijgt. (hangen, crashen, fouten, etc.)
Wat misschien wel zou kunnen is dat het kapot gaat doordat je het op een te hoge frequentie aanstuurt, 180 FSB ofzo
bieeeeep bieeeeep bieeeep zegt ie als ie niet wil, verders gewoon proberen. Zo snel gaat het ook niet stuk....:)
Kwestie van warm worden. Geheugen op Cas 2 loopt sneller, dan op Cas 3. Daarom wordt het geheugen meer gestressed en wat warmer. Zolang de fatal errors uitblijven is dat geen probleem. Beetje hetzelfde als CPU en Vid. overklokken dus.
Verwijderd
Mijn geheugens draaien ook op cas2 en overgeklokt.
Cassen en overclocken verhogen de temperatuur en de prestaties van je hardware, als je te ver gaat zal je in windhoos merken.
Windhozen zijn lekker onstabiel, en daarmee kan je stabieliteit van je pc meten. Als je windhoos stabiel is dan is je pc zeer stabiel.
Als je verder gaat dan je onstabiele windhoos, dan kan je pc crashen in het bios scherm, die-hard overclockers kunnen nog de bios laten piepen en als je echt gek ben dan kan je hardware laten roken, je moet je ram snuiven:).
Cassen en overclocken verhogen de temperatuur en de prestaties van je hardware, als je te ver gaat zal je in windhoos merken.
Windhozen zijn lekker onstabiel, en daarmee kan je stabieliteit van je pc meten. Als je windhoos stabiel is dan is je pc zeer stabiel.
Als je verder gaat dan je onstabiele windhoos, dan kan je pc crashen in het bios scherm, die-hard overclockers kunnen nog de bios laten piepen en als je echt gek ben dan kan je hardware laten roken, je moet je ram snuiven:).
Pagina: 1