Toon posts:

[BC3] nadelen en voordelen usb / serieel tekentablet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
...nu heb ik na veel research besloten om een tekentablet van Wacom te gaan kopen. het gaat vrij veel kosten, ik heb er lang genoeg voor gespaard, en nou is me EEn ding nog niet duidelijk. effe eerst een plaatje van de Wacom "Intuos" A5 tablet (incl. Pen + Painter)....

Afbeeldingslocatie: http://www.wacom.nl/intuos/images/a5b.jpg

...van deze tekentablet heb je dus twee uitvoeringen van, de seriele en de usb. de usb uitvoering is een stuk duurder dan de seriele uitvoering, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.
nou wil ik graag weten of er problemen zijn met deze usb versie in combinatie met bijvoorbeeld windows2000 en/of bepaalde programma''s? (bijv. photoshop/autocad/3dstudioviz) wat is jullie ervaring??....

Verwijderd

Ik dacht dat de USB uitvoering maar een tientje duurder was?

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb die el cheapo Graphire van Wacom serieel en een huisgenoot heeft exact de zelfde allleem USB er is geen verschil tussen die twee. Alleen die USB kan je op je USB hub aansluiten das wel makelijk en die serieel werkt ook onder NT40. daar had ik hem ook eigenlijk voor gekocht

• Belial_666
Nog iets

Ik zit er vaak mee te Photoshoppen en daar gebruil ik liever een muis voor selectie maken enzo is best vel kut met een pen omdatals je je pen loslaat hij altijd een beetje verschuift

Verwijderd

Topicstarter
...is het niet mogelijk om de gevoeligheid van de pen te instellen, netzoals bij bijvoorbeeld een muis??.... dat deze traag of snel reageert....

Verwijderd

Ik heb de wacom A5 serial...

Prima ding, omdat me USB porten vol zitten :-). Plus als windows hangt, of alleen de driver van wacom... dan doet die USb het niet meer.... moet je restarten... bij serieel heb je daar geen last van ..
stuur me een icq msg... als je meeer info wilt...

Liter

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 10:00 schreef a_LAN het volgende:
...is het niet mogelijk om de gevoeligheid van de pen te instellen, netzoals bij bijvoorbeeld een muis??.... dat deze traag of snel reageert....
Alles is in te stellen:

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/wacom.gif

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hem aan mijn USB hangen onder W2K. Heel af en toe freezed hij even, maar hij is echt nog nooit compleet blijven hangen.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 10:13 schreef venoxxx het volgende:
Ik heb hem aan mijn USB hangen onder W2K. Heel af en toe freezed hij even, maar hij is echt nog nooit compleet blijven hangen.
Neej same here, maar bij win98 / winme / etc wel af en toe gehad .. :)

Verwijderd

Topicstarter
...dus ik kan eigenlijk beter voor de seriele uitvoering gaan??....

Verwijderd

Vind ik van wel ... maar das mijn visie...
Nooit gezeik mee iig...

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik wil misschien ook een tekentablet kopen. Waar heb jij je keuze op gebaseerd? Bij Eynstein zag ik toevallig een goedkoop tekentablet van target (= gemaakt door superpen )voor 139.77. Is dat wat?

Verwijderd

Nou hier is het echt gewoon een absolute nummer 1 situatie... er zijn niet twee merken even goed, of met voor of nadelen...

Wacom Intuos is gewoon de beste in zijn soort: Handig, draadloos, errug gevoelig, instelbaar, handbaar.... en ja duur...

Kost wat, maar is echt een godsgeschenk voor mij.... !

Verwijderd

Ik heb de a4 omgeruild voor een a5... veul te groot... heb op me werk een a3... nou daar krijg ik pijn van in me schouders...

• Belial_666
Die goedkope ABSOLUUT NIET !!!!!!!!!!!!!!KOPEN

das duidelijk

die goedkopen hebben batterijen in je pen dat zwaar en je moet je opladen. Pen ziet er erg smerig uit omdat er randjes aanzitten die vies worden. Die Wacom pennen zijn helemaal glad omdat ze niet open hoeven.

verder kan je per programma je pen instellen dus als je tegelijk MAX en photoshop draait switched je pen on the fly van instelling best wel cool

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb vandaag een wacom graphire gekocht, errug tevreden ermee,

bdw: volgens mij hoe groter het vlak (a5 a3 enz) hoe onhandiger, je moet dan geloof ik heel veel slepen met je pen.
ik vind de graphire precies goed, op school hadden we een hele grote en dat vond ik persoonlijk niet zo heel erg fijn...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1