[BC3] Webcam zien in andere computers Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik heb hier thuis een klein netwerkje van 2 computers. Ik heb ook een webcam - > Logitech QuickCam Express. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk was om de webcam te bekijken in een andere computer uit het netwerk....

P.s. Ik bedoel dan niet via een ftp server... dus via het Internet. Maar gewoon via het netwerk.

Alvast bedankt mensen

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Je kan het doen met windows netmeeting dacht ik maar of dat nou de beste oplossing is???? Verder zit er wellicht nog een wel een proggie bij je webcam waarmee dit moet kunnen (webmonitor?).

De enige echte :-)

• Wizzing
Ja, ik bedoel eigenlijks als je maar 1 webcam tot je beschikking hebt...
En dan een beetje op de achtergrond.... een soort van spycam..

snappie ;)

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik zelf gebruik Ivista, het draait een eigen webservertje, en kan je webcam streamen over zowel het interne als externe netwerk.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
ja kan gewoon plaatjes op je computer zetten en de map waarin die plaatjes staan delen, html-bestandje erbij, en dan kunnen andere mensen gewoon dat html-bestandje opvragen

zo heb je de dus geen webserver nodig

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

edit:
Laat maar

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• monkel
laat dit dan ook maar ;)

• Wizzing
Ik snap het idee goed. En zoeits is ook wel een goede oplossing, alleen weet ik niet precies hoe ik dit moet doen :?
Welke software moet ik hier voor gebruiken. En zou graag willen dat 1 plaatje telkens zou veranderen -> wel het Internet idee maar dan op locaal netwerk... Dat ik dit weer kan verwerken in een website...
Met de software van de QuickCam kan ik wel een ftp server instellen, maar volgens mij kan ik deze niet naar de harde schijf wegschrijven....

• monkel
probeer es chillcam of webcam2000
chillcam kan makkelijk plaatjes in een lokale map zetten, webcam2000 maakt gelijk een webserver

te vinden op www.download.com

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 01 mei 2001 11:57 schreef monkel het volgende:
laat dit dan ook maar ;)
LOL ;)

Ik was weer eens iets te kort door de bocht, roep wel vaker wat en dan even later (als ik het zie staan meestal) dan besef ik wat er bedoelt wordt en is mijn eigen post totaal overbodig........

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Ik heb de map LOGITECH waar de software instaat voor de cam gedeeld in m`n netwerk en als ik die open en het cam icoon dubbel klik dan krijg ik de waarschuwing dat de quickcam op een reso van minimaal 800x600 moet draaien (mijn 2de monitor 14" kan geen 800x600 aan) dus het kan wel zonder extra software volgens mij.

probeer het eens
Pagina: 1