[BC3] led van hdd via keyboard led ?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben op zoek naar software (windows) die de status van het hdd-led via scrollock-led op m''n keyboard laat zien..
Mijn pc staat i.v.m. de herrie ver onder m''n buro, en m''n hdd hoor ik niet..
Ik meen dat ik ooit zoiets gezien heb
maar waar ??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

dat zou wel kewl zijn ja!

HEBBUH >:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhhhhhh, kan alleen door een extra kabeltje lijkt me.

And The Only One

• BC3 Victim
mmm volgens mij kan het ook softwarematig, er bestaat ook zoiets als keyboardlights als winamp-plugin, gaan je keyboardleds als vu-metertjes werken...
ik heb wel een proggie gezien voor linux wat ook zoiets deed maar dan met je modem/netwerk lampjes....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Hmz ja best evt die wil ik ook wel hebben voor op mn scroll lock die gebruik ik toch niet nl :)
Ik zal zelf ook wl effe zoeken zo, als ik iets zie horen jullie het wel...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ik wil dit ook en kheb net ff het net afgegraasd: die Linux dingen vond ik ook, zowel voor netwerk -als schijfcontrole. Nu nog iets vinden dat het ook voor PC op windows 2000 gaat doen. Mijn PC staat ook onder m''n buro, ja ;)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• RubZie
We zijn niet alleen: http://cthulhu.ale.org/ale-archive/ale-2000-07/msg00009.html

Nou ik heb in ieder geval tleds gevonden, maar dat is dus inderdaad onder linux alleen: http://www.hut.fi/~jlohikos/tleds.html

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Onder MS-DOS had ik wel zo''n tooltje.
Weet wel dat het ledje wat vertraagd reageerde. Misschien dat ik dat tooltje nog ergens heb. Maar dat zal dan wel hooguit onder win9x werken

• RubZie
Voor de programmers:
http://www.ee.oulu.fi/~htp/tkt2/tehtava1.2001.html
Daar staat iig iets erover, maar niks over de HD...

• BC3 Victim
keyboard aansturen gaat gewoon via qbasic (weet zo gauw ff niet uit mn hoofd de code maar die zoek ik nog wel ff op) maar hoe je dan weet wanneer de hdd bezig is geen idee...

Verwijderd

ik heb heeeeeeeel vroeger, zal iets van 8 of 9 jaar terug zijn een DOS proggie gehad wat je capslock ledje liet branden als je hdd gebruikt werd...
nou heb ik die floppy''s ooit een keer geformateerd omdat er 1 of ander raar virus opzat, misschien dat ik dat magazine waar die floppy''s bij zaten nog wel ergens heb?!
het is handig als je pc onder je bureau staat :9~

Verwijderd

Toch vraag ik me af waarom jullie allemaal zo''n proggie willen hebben... Om bijvoorbeeld te kijken of een programma echt vastgelopen is en er geen schijfactiviteit meer is? Het kan dan ook zijn dat de computer het ff zwaar heeft en ook geen tijd meer heeft om dat proggie voor je keyboardledje te draaien.
En verder lijkt het me vet irritant om z''n knipperend ledje in je gezichtsveld te hebben...

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

schop

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Onder QBasic is het niet zo moeilijk nee, gewoon output naar poort 62 sturen (weet ff niet of dat nou hex was of decimaal, ik dacht hex).
Misschien dat het met zo''n PortIO-tooltje ook onder Windows-programmeertalen lukt.
Als je eerst even input van dat poortje pakt zie je zo wat ''ie voor status kan aannemen.

Het is een bitmask, en ziet er ongeveer zo uit:

bit...functie

1.....linkershift
2.....rechtershift
3.....alt
4.....ctrl
5.....scroll-lock
6.....num-lock
7.....caps-lock
8.....reserved

Alleen dit moet ik zo ff uit m''n hoofd oplepelen dus ik kan je niet beloven dat ''ie foutloos is :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 00:31 schreef s3mt3x het volgende:
schop
*AUW* >:) >:)

Pagina: 1