Hmm, ik heb dus een vreemd probleem.
Afgelopen vrijdag liep mijn PC vast. Op zich niet zo gek, maar goed. Ik restart, mijn monitor gaat op standby, en vervolgens gebeurt er niks meer!
Zet ik de stroom eraf (stekker er helemaal uit), en weer aan, dan hoor (en zie) ik de CPU-fan vrolijk rondspinnen, de HD''s spinnen keurig up, en vervolgens niks meer, geen beeld, zelfs de initiatie-peep is niet hoorbaar...
CMOS to factory defaults helpt niks.
Heb alle insteekkaarten eruit gehaald (muv natuurlijk van de VGA-kaart), geen verschil.
Monitor is wel goed, op een 2e PC doet-ie het prima.
Er is hardwarematig niks veranderd tussen het moment dat hij voor het laatst goed werkte en nu, alle devices werkten prima.
Rarara, wat zou dit kunnen zijn?
Relevante specs:
- Asus A7V rev 1.02 met BIOS 1007
- Thunderbird 950 @ 950
- 256 MB PC133 (1 reep)
- Asus V7100 Geforce2 MX 32 MB
Zou dit een defecte CPU of mobo kunnen zijn?
Helaas ben ik niet zo technisch dat ik een van die 2 kan uitbouwen
Iemand ENIG idee?
Afgelopen vrijdag liep mijn PC vast. Op zich niet zo gek, maar goed. Ik restart, mijn monitor gaat op standby, en vervolgens gebeurt er niks meer!
Zet ik de stroom eraf (stekker er helemaal uit), en weer aan, dan hoor (en zie) ik de CPU-fan vrolijk rondspinnen, de HD''s spinnen keurig up, en vervolgens niks meer, geen beeld, zelfs de initiatie-peep is niet hoorbaar...
CMOS to factory defaults helpt niks.
Heb alle insteekkaarten eruit gehaald (muv natuurlijk van de VGA-kaart), geen verschil.
Monitor is wel goed, op een 2e PC doet-ie het prima.
Er is hardwarematig niks veranderd tussen het moment dat hij voor het laatst goed werkte en nu, alle devices werkten prima.
Rarara, wat zou dit kunnen zijn?
Relevante specs:
- Asus A7V rev 1.02 met BIOS 1007
- Thunderbird 950 @ 950
- 256 MB PC133 (1 reep)
- Asus V7100 Geforce2 MX 32 MB
Zou dit een defecte CPU of mobo kunnen zijn?
Helaas ben ik niet zo technisch dat ik een van die 2 kan uitbouwen
Iemand ENIG idee?
Virussen? Scan ze hier!