Hoi GoT, ik heb wat leuke dingen op de kop getikt en nu vroeg ik me af of jullie nog coole ideeen hebben wat ermee te doen. Bij de spulletjes zitten ook twee enorme verrijdbare servers, ongeveer een meter hoog, meter lang en 30cm breed, ze zijn niet compleet want de pentium pro''s missen en de memory. Wel hoop scsi spul om een andere kast die er ook bijzat aan te sturen, is ook een torentje met ongeveer dezelfde maten als die servers maar dan met ongeveer 20 sloten voor schijven waarvan er 10 zijn gevuld met 2,1 gig. harde schijven. Heb het nog niet aangedurft om de voeding aan te doen, het ding trekt volgens mij enorm veel stroom, we hadden drie man nodig om dat ding de trap op te sjouwen. Nu zit ik te wachten op wat leuke ideeen, zal ik die cases modden en gewoon een atx plankje erin hangen of zal ik proberen de hele boel weer aan de gang te krijgen door de twee servers te combineren, dan kom ik redelijk ver in de richting van een werkende server denk ik. Kom maar op met de ideeen.
Komop zeg!? Ben je nou een smurf of een tweaker
De laatste had die server al in de lucht gehad dacht ik zo. We gaan hier toch geen retorische vragen stellen wel??
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Hangen al die schijven er gewoon een beetje los in? Of zijn ze ook nog aangesloten op een RAID-controller? In dat geval zou ik er toch een leuke server van maken met Raid-5
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik zou ook gewoon op ebay gaan zoeken naar PPro''s en VRM''s voor de PPro''s. Dan kan je denk ik voor niet al teveel geld een prachtige bak bouwen
Luitjes, ff voor de goede orde ik heb het systeempje gevonden op het internet het is de volgende....TWEAKERS opgelet, dit is wel slecht voor je hart, schrok zelf ook een beetje, het enige wat ik nog mis om hem compleet te maken is een pentium pro, of twee want het is een dual pentium 
http://www.zdnet.com/eweek/reviews/0617/17dg.html
Klinkt miscien allemaal wat ongeloofwaardig maar ik heb het hier echt staan!!!
http://www.zdnet.com/eweek/reviews/0617/17dg.html
Klinkt miscien allemaal wat ongeloofwaardig maar ik heb het hier echt staan!!!
anders verkoop je hem weer aan een andere tweakers heb je lekker veel geld
Heb om eerlijk te zijn geen idee wat dit waard zou moeten zijn, was $80.000,00 nieuw volgens de website, vind het voorlopig veel te leuk om er zelf een beetje mee te spelen, had nog wat andere compu''s erbij gekregen, waren ze vergeten al het EDO-ram uit te halen, heb nu meer dan 20 EDO-bankjes om in die server te passen (heb ook nog een kaart voor sdrammetjes erbij).Op dinsdag 01 mei 2001 14:29 schreef tinus1983 het volgende:
anders verkoop je hem weer aan een andere tweakers heb je lekker veel geld
Als je nog een nieuw thuis zoekt voor die kassies dan heb ik nog wel wat plek 
Ik kom ze zelf wel halen
Ik kom ze zelf wel halen
gewoon processors in gooien en hem aanzetten, mocht er een hoop rook uit komen dan weet je dat er iets niet goed is. maarre, waar haal je dat vandaan?? rommelmarkt??
Was bij iemand om monitoren te kopen, zegt die ineens ik heb ook nog wat ander spul, ik laat maar eens zien....kon het zo meenemen voor weinig, is helemaal legaal, ik weet precies bij welk bedrijf die heeft gedraaid...Pentiums Pro toevoegen en ik vermoed ook dat het draait...Iemand van jullie nog in het bezit van 2 identieke PPro''s die je kwijt wil?Op dinsdag 01 mei 2001 16:18 schreef Clithopias het volgende:
gewoon processors in gooien en hem aanzetten, mocht er een hoop rook uit komen dan weet je dat er iets niet goed is. maarre, waar haal je dat vandaan?? rommelmarkt??
ik heb helemaal geen pentium pro''s, maar dit is wel vette mazzel. mocht ie je ooit in de weg staan, bij mij kan je hem wel kwijtOp dinsdag 01 mei 2001 16:21 schreef h_e_k het volgende:
[..]
Was bij iemand om monitoren te kopen, zegt die ineens ik heb ook nog wat ander spul, ik laat maar eens zien....kon het zo meenemen voor weinig, is helemaal legaal, ik weet precies bij welk bedrijf die heeft gedraaid...Pentiums Pro toevoegen en ik vermoed ook dat het draait...Iemand van jullie nog in het bezit van 2 identieke PPro''s die je kwijt wil?
edit:
ff komma bij gezet, en het is *** als je pc vastloopt tijdens het branden met je laatste cd. maar die cd bleek klaar te zijn en het nog te doen
ff komma bij gezet, en het is *** als je pc vastloopt tijdens het branden met je laatste cd. maar die cd bleek klaar te zijn en het nog te doen
bij http://www.abgcomputers.nl/ hebben ze wel wat je nodig hebt denk ik.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Verwijderd
pentium pro''s vind je nog wel op beuren dacht dat er in utrecht weer een was op 12/13 ,mei. zaterdag/zondag
anders op de HCC wachten hebben ze ze zeker, maar wel een te gek gave bak.
denk dat pro cpu''s ongeveer nog maar 75 a 100 piek per stuk zijn, dus kan je goedkoop een top systeem krijgen
ps wel stoppen verzwaren !!! 16Ampere -> 25 Ampere
anders op de HCC wachten hebben ze ze zeker, maar wel een te gek gave bak.
denk dat pro cpu''s ongeveer nog maar 75 a 100 piek per stuk zijn, dus kan je goedkoop een top systeem krijgen
ps wel stoppen verzwaren !!! 16Ampere -> 25 Ampere
edit:
[/quote]
UHM....
Verwijderd
ahaa!!! Een monster SCSI raid bouwen:9~:9~:9~.
Advanced stoppen zijn ook goed, 40A, 63A, 100A of hoger. Is er 3fasen nodig? Mooie rode 3x380V stekker.
Op computerbeursen zal je Pentium Pro''s vinden.
Advanced stoppen zijn ook goed, 40A, 63A, 100A of hoger. Is er 3fasen nodig? Mooie rode 3x380V stekker.
Op computerbeursen zal je Pentium Pro''s vinden.
Lijkt er wel op, aangezien de server zelf de lucht nog niet in is heb ik dat nog niet kunnen testen, zitten idd 10 schijven in, vermoed dat er twee van defect zijn, ik zie het wel...Op dinsdag 01 mei 2001 07:52 schreef HlpDsK het volgende:
10-schijf RAID?
Zit een plank bij voor 16 plankjes EDO en ook nog een voor heul veul SDRAM, dus ik heb de keuze, toevallig zat er bij dit spul ook nog eens 24 * 16mb EDO ram bij dus hij kan de lucht in als ik de PPro''s heb!Op dinsdag 01 mei 2001 17:23 schreef algabra het volgende:
Meestal hebben die servers EDO ram nodig.
Ik heb ook een alien-server-onderdelen, maar het werkt niet zo goed.
Mobo met P75 en 12latjes 64MB EDO en 3 SCSI kaarten met scsi-cache-geheugen. Allemaal eisa.
Ga eens kijken op
www.abgcomputers.nl/Processors.
Die gast heeft zo te zien nog PPro 200''s en
mocht je andere exotische zooi (rechtsdraaiende S0-DIMMEN ofzo) dan heeft ie dat soort dingen vaak
Edit: Ow.. Zie net dat iemand anders die site
ookal gepost had, nahja, beter 2x dan niet
mocht je andere exotische zooi (rechtsdraaiende S0-DIMMEN ofzo) dan heeft ie dat soort dingen vaak
Edit: Ow.. Zie net dat iemand anders die site
ookal gepost had, nahja, beter 2x dan niet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hebben meer mensen me aangeraden, denk dat ik dat maar eens doe, hoewel je in de US nog veel cheaper aan dat spul kunt komen..Op dinsdag 01 mei 2001 18:17 schreef Merde het volgende:
Ga eens kijken op
Deze gozer woont ergens in de buurt van utrecht. Is in ieder geval makkelijker dan dat je via web moet bestellen en hopen dat wat je wilt ook aankomt (er zijn weinigOp dinsdag 01 mei 2001 18:18 schreef h_e_k het volgende:
[..]
Hebben meer mensen me aangeraden, denk dat ik dat maar eens doe, hoewel je in de US nog veel cheaper aan dat spul kunt komen..
grote shops die nog PPro''s hebben).
Anyway, suc7!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb dus nu een Aviion 4900 server + de hardeschijven tower zo goed als aan het werk, de CPU''s zijn onderweg vanuit de US en die heb ik binnen in 4-7 dagen. Heb alle reserve onderdelen uit de andere server gehaald, heb dus een hele mooie lege kast "over" zou daar een beetje belangstelling voor zijn binnen de GoT?
Verwijderd
Kosten lege kast?Op woensdag 02 mei 2001 10:15 schreef h_e_k het volgende:
Heb dus nu een Aviion 4900 server + de hardeschijven tower zo goed als aan het werk, de CPU''s zijn onderweg vanuit de US en die heb ik binnen in 4-7 dagen. Heb alle reserve onderdelen uit de andere server gehaald, heb dus een hele mooie lege kast "over" zou daar een beetje belangstelling voor zijn binnen de GoT?
Heb eigenlijk geen idee, weet wel dat het ding zo zwaar is dat de ptt hem waarschijnlijk met een heftruck langs zal komen brengenOp woensdag 02 mei 2001 10:23 schreef drLiter het volgende:
[..]
Kosten lege kast?
Antwoord op al je vragen http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1233142070&r=0&t=0&showTutorial=0&ed=988749215&indexURL=0&rd=1Op woensdag 02 mei 2001 16:25 schreef nevyn het volgende:
Waar in de US heb je die CPU''s opgesnord?
hoeveel doekoe??
...
is echt een aanradertje:)
Verwijderd
Toch maar ns rondkijken...
Ben het altijd zo snel zat die onoverzichtelijke veiling site
...
Ben het altijd zo snel zat die onoverzichtelijke veiling site
...
ABG heeft prima service, vreemd zaakje, maar je kunt er vaak de meest exotische dingen vinden. De PPro''s heeft ie zelfs liggen met dezelfde stepping. Ook heeft ie VRM''s liggen, misschien dat die uit die server zijn gesloopt, zou je even moeten kijken!
(plaatje ervan staat op de site van ABG)
Heb al gekeken of ik VRM''s miste, lijkt erop dat die dingen onboard zitten, is dit mogelijk?Op vrijdag 04 mei 2001 08:36 schreef FdG het volgende:
ABG heeft prima service, vreemd zaakje, maar je kunt er vaak de meest exotische dingen vinden. De PPro''s heeft ie zelfs liggen met dezelfde stepping. Ook heeft ie VRM''s liggen, misschien dat die uit die server zijn gesloopt, zou je even moeten kijken!
Het ZOU kunnen ja... Als er een hoop wat grotere condensator bij de sockets van de CPU''s staan zal de voltage inderdaad door het bord zelf geregeld worden.
VRM modules klikken altijd vlakbij de socket van de CPU in een soort connector, als je die sockets niet connectors niet hebt zul je wel goed zitten....
Trouwens, als je de VRM niet hebt en je zet toch het systeem aan kun je geen schade veroorzaken ofzo, hij werkt gewoon domweg niet (cpu krijgt geen stroom)
Grtz!
VRM modules klikken altijd vlakbij de socket van de CPU in een soort connector, als je die sockets niet connectors niet hebt zul je wel goed zitten....
Trouwens, als je de VRM niet hebt en je zet toch het systeem aan kun je geen schade veroorzaken ofzo, hij werkt gewoon domweg niet (cpu krijgt geen stroom)
Grtz!
Die zitten erop!Op vrijdag 04 mei 2001 13:02 schreef FdG het volgende:
Het ZOU kunnen ja... Als er een hoop wat grotere condensator bij de sockets van de CPU''s staan zal de voltage inderdaad door het bord zelf geregeld worden.
Grtz!
Pagina: 1