[BC3] monitor/toetsenbord switch probs

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb hier twee pc''s staan. een voor linux en een voor windows. Maar nu heb ik dus voor fl. 100,- een switch kastje met bijbehorende kables gekocht om de monitor en het toetsenbord te delen. Alleen....het beeld dat mijn Geforce2mx op 800x600 @ 100hz geeft is nogal bagger met dat ding er tussen. Nu las ik net via de search hier iets dat het met lagere res. niet zo zou zijn. Dat is inderdaad het geval. Op 640x480 @ 60hz trilt het beeld uiteraard maar is het niet echt fucked up. Alleen...daar kun je niet echt mee werken!

Is dit überhaupt slecht voor de monitor en/of mijn geforce???

Is er een oplossing voor? Behalve dan dat ik een duurdere switch moet kopen...vond dit al geld zat als het niet blijkt te werken. Kun je er evt. iets tussen solderen ofzo?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Probleem zit in het feit dat je totale kabellengte te lang wordt op t moment dat je die switch ertussen hebt.
Waarschijnlijk zit je dan aan bijna 4m kabel, en da''s verrekte veel voor vga signaaltjes, vooral bij hogere resoluties. (2x1.8m)

Oplossing? -> scoor korte kabels, liefst HQ (hoge kwaliteit, beter afgeschermd)

Of een VGA versterkertje ertussen, maar daar heb ik geen ervaring mee. (weet niet eens of t werkt, die dingen versterken alleen, en als dit meer straling tussen aders onderling is zal dit niet helpen.)

• MinddiggerNL
ja dat kan ik inderdaad eens proberen. Maar het heeft al zo belachelijk veel geld gekost! Ik meen dat het totaal aan kable nu inderdaad meer dan 3,6 meter is. Misschien dat ik eerst maar eens ga vragen of zo''n vga versterkertje niks is.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 30 april 2001 19:40 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

Ik heb hier twee pc''s staan. een voor linux en een voor windows. Maar nu heb ik dus voor fl. 100,- een switch kastje met bijbehorende kables gekocht om de monitor en het toetsenbord te delen. Alleen....het beeld dat mijn Geforce2mx op 800x600 @ 100hz geeft is nogal bagger met dat ding er tussen. Nu las ik net via de search hier iets dat het met lagere res. niet zo zou zijn. Dat is inderdaad het geval. Op 640x480 @ 60hz trilt het beeld uiteraard maar is het niet echt fucked up. Alleen...daar kun je niet echt mee werken!

Is dit überhaupt slecht voor de monitor en/of mijn geforce???

Is er een oplossing voor? Behalve dan dat ik een duurdere switch moet kopen...vond dit al geld zat als het niet blijkt te werken. Kun je er evt. iets tussen solderen ofzo?
Ik heb hier 3stuks continue aangesloten en een vierde poort vrij voor test etc.
Ik had eerst ook zo''n "goedkoop" klik/klak geval, en ook bij mij was het beeld phat beroerd....
Toen voor 350 piek (slik, ja bes wel ja) de Belkin omnicube gekocht want die hadden we op het werk ook, in een klap van al mijn problemen af, en nog mooier vind ik dat ik dus kan switchen tussen pc-s door toetscombinaties te gebruiken op mijn gewone toetsenbord.
Deze heb ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F1D094g/FUL1_F1D094g.jpg

[zinnige post modus]
Beetje onzinnige post van mij zie ik nu, nee volgens mij is er weinig aan te doen dan idd toch een duurdere switch aan te schaffen, heb destijds ook gezocht naar een alternatief maar helaas
[/zinnige post modus]

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• MinddiggerNL
dat is inderdaad wel een mooie oplossing alleen vind ik dat een beetje te duur! Dat vind ik niet meer in verhouding staan tot wat ik ermee doe. Dan koop ik nog liever voor wat meer geld een tweede monitor :)
Is er geen goedkoper alternatief? Ik heb inderdaad nu zo''n prullig klik/klak geval...de helft van de tijd doet het het ook niet goed :(

Waar is zo''n belkin überhaupt te koop?

• MinddiggerNL
oh ok....shit is dat. maar toch bedankt. moet ik maar eens kijken of ik tweedehands goedkoper zo''n ding kan krijgen.

• BYM

BYM

Op maandag 30 april 2001 21:06 schreef timotheebastin het volgende:
Dan koop ik nog liever voor wat meer geld een tweede monitor :)
Is er geen goedkoper alternatief? Ik heb inderdaad nu zo''n prullig klik/klak geval...de helft van de tijd doet het het ook niet goed :(
Ook dat was iets wat mij mateloos irriteerde, soms deed niks het, moes ik eerst weer terug naar de vorige stand, en dan were terug voordat de muis en toetsenbord het weer deed.
Voordeel van Belkin is ook nog dat je gewoon je pc aan kan zetten zonder dat ie op dat kanaal staat, hij simuleert zeg maar m/t signalen.

Tweede monitor is/was bij mij weer geen optie want ik heb simpelweg de ruimte niet.

• MinddiggerNL
hmm...klinkt wel heel mooi dat apparaatje :)
Nou ik heb ook liever niet nog een monitor op mijn bureau staan, maar vind 350 piek wel errug veel voor zoiets.

• BYM

BYM

Ik heb hem zelf destijds bij Conrad gekocht, TIP, als je hem daar besteld, neem dan niet de kabels die ze er als setje bij hebben staan, want die rukt.....
Gewoon bij de lokale pc boer een goede kabel halen, want daar zit nog wel verschil in.
Wat je nu dus alvast kunt doen is een goede kabelset halen en dan kijken wat voor verschil er zit tussen je "gewone" kabel en de "duurdere" kabel

• MinddiggerNL
waar moet ik op letten bij de kables? Ik heb ze gewoon bij de lokale pc shop gehaald en ik vond ze al duur genoeg :) Volgens mij hadden ze daar ook maar 1 soort.

Zo''n vga versterkertje is dat niets?

• Yucko
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb toevallig van de week een 2-port Belkin(r) OmniCube(tm) gekocht. Fl 275,- en werkt perfect !

Eej BYM, trek jij nadat je de pc uitzet de voeding uit of laat je dat ding gewoon aanstaan (met een knipperende led) ? Kan dit kwaad om hem gewoon ingestoken te laten ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BYM

BYM

Op maandag 30 april 2001 21:15 schreef timotheebastin het volgende:
waar moet ik op letten bij de kables? Ik heb ze gewoon bij de lokale pc shop gehaald en ik vond ze al duur genoeg :) Volgens mij hadden ze daar ook maar 1 soort.
Ik heb met die vergulde aansluitingen.
Zo''n vga versterkertje is dat niets?
Dat weet ik niet, heb ik geen ervaring mee helaas....

• MinddiggerNL
ik heb nu een shielded vga kabel gekocht voor de connectie tussen de switchbox en de vga kaart. Het is een stuk beter nu maar nu is het beeld pas goed bij 72herz op 800x600. Dat zou toch trillingsvrij moeten zijn of niet? Ik krijg er echt barstende koppijn van omdat ik hem normaal op 100hz ben gewent.
Zou het helpen als ik zilverfolie/aluminiumfolie om de kabel van mijn monitor doe?

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:55
Op dinsdag 01 mei 2001 16:55 schreef timotheebastin het volgende:
ik heb nu een shielded vga kabel gekocht voor de connectie tussen de switchbox en de vga kaart. Het is een stuk beter nu maar nu is het beeld pas goed bij 72herz op 800x600. Dat zou toch trillingsvrij moeten zijn of niet? Ik krijg er echt barstende koppijn van omdat ik hem normaal op 100hz ben gewent.
Zou het helpen als ik zilverfolie/aluminiumfolie om de kabel van mijn monitor doe?
naja, je kan t proberen, die 1,- voor alu folie bij appie hein ga je ook niet dood aan :)

• MinddiggerNL
nee dat kan er nog net bij na een shielded kabel van 30,- :)
Pagina: 1